سخنان خواندنی آیت‌الله صافی برای جشن‌های نیمه‌شعبان

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدارهای جداگانه مسئولان و اعضای مراکز مهدوی و مسئولان بنیاد پژوهش مسجد مقدّس جمکران به منتظران برای جشن‌های باشکوه نیمه شعبان توصیه‌هایی ارایه کرد.
کد خبر: ۸۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ - 08May 2016

سخنان خواندنی آیت‌الله صافی برای جشن‌های نیمه‌شعبان

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیتالله صافیگلپایگانی در دیدار با مسئول و اعضای ستاد هماهنگی فعّالیّتهای مراکز مهدوی که در آستانه فرارسیدن ماه شعبان المعظّم ۱۴۳۷ انجام شد، با تقدیر و تشکّر فراوان از فعّالیتها و برنامههای مراکز مهدوی کشور اظهار کرد: کار بزرگ و با اهمیتی بر عهده شما گذارده شده است. تعظیم و ترویج نام و معارف حضرت ولیّعصر عجلالله تعالی فرجه الشّریف، تعظیم شعائر و اساس دین و شرع است. قدر این فرصت را بدانید و تا میتوانید در جهت اهداف آن حضرت گام بردارید.

 

وی با اشاره به روایتی در باب امتحانات زمان غیبت حضرت تصریح کرد: در روایات پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت آن حضرت علیهمالسلام، اعتقاد به امامت حضرت مهدی علیهالسّلام و انتظار برای ظهور ایشان، از دلائل برتر بودن بر همه انسانها شمرده شده است. مثلاً در روایتی میفرمایند: «إنّ أهل زمان غیبته و القائلین بإمامته، و المنتظرین لظهوره، أفضل من أهل کلّ زمان لأنّ الله تعالی ذکره، أعطاهم من العقول و الأفهام و المعرفة ما صارت به الغیبة عندهم بمنزلة المشاهدة، و جعلهم فی ذلک الزّمان بمنزلة المجاهدین بین یدی رسول الله صلّی الله علیه و آله بالسّیف، اولئک المخلصون حقّاً، و شیعتنا صدقاً، و الدّعاة إلی دین الله سرّاً و جهراً»؛ منتظران واقعی آن حضرت که به امامت ایشان اعتقاد دارند، مانند کسانی هستند که در محضر رسول خدا جهاد میکنند و شیعیان واقعی و راستگو اینها هستند.

 

این مرجع تقلید، با قرائت اشعاری از والد معظّمشان درباره امام زمان علیهالسّلام و با اشاره به جشنهای نیمه شعبان گفت: مرحوم آقای والد ما از کسانی بودند که در همان زمان با اینکه در برههای، جشن نیمه شعبان ممنوع شده بود، لیکن جشنها را برگزار میکردند و با چراغانیها و مجالس وعظ و مدحخوانی آن حضرت، ادای وظیفه و اظهار ارادت نسبت به آن حضرت میکردند. اکنون که اوضاع و شرایط بهتر شده است، باید جشنهای نیمه شعبان هر چه بیشتر و با عظمتتر باشد و انشاءالله طوری برگزار شود که اسباب خوشحالی آقا حضرت ولیّ عصر عجّلالله تعالی فرجه الشّریف و اسباب عزّت دین باشد.

 

وی ادامه داد: الحمدلله مردم ولایتمدار ما در این زمینه پیش قدم هستند و طوری جشنها را برگزار خواهند کرد که مطابق اهداف آن حضرت باشد.

 

آیتالله صافی در قسمت دیگری از توصیههای خود به خادمان مهدوی، افزود: باید همه شما در پیادهکردن مقاصد آن حضرت، اهتمام کنید. اصلاً اساس این برنامهها و جشنها، اجرای مقاصد و اهداف آن بزرگوار است. از مقاصد حضرت ولیّعصر علیهالسّلام، امر به معروف و نهی از منکر است؛ که باید این فریضه را در جامعه زنده نگه داشت که اوّل کسی که از این کار خوشحال میشوند، وجود مبارک خود آن حضرت است.

 

بیت این مرجع تقلید در این ایّام پذیرای جمع دیگری از خادمان مهدوی علیه السّلام بود. مسئولان و جمعی از محقّقان بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدّس جمکران با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی، با ایشان دیدار کرده و از رهنمودهای ایشان بهرهمند شدند.

 

در ابتدای این دیدار، برخی از مسئولان این بنیاد، گزارشی از روند فعالیتها و برنامههای مرکز ارائه داد.

 

رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدّس جمکران همچنین پیشنهاد راهاندازی مرکز اسناد و کتابخانه تخصّصی مهدویت در جوار مسجد مقدس جمکران را تحت اشراف این مرجع تقلید ارائه داد.

 

این مرجع تقلید نیز با تقدیر و تشکّر و ابراز مسرّت از فعالیتهای این بنیاد اظهار کرد: حقیر از خداوند متعال برای شما مسألت توفیق بیشتر کرده و دعا میکنم که عنایات و توجّهات خاصّه آقا حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال شما باشد. الحمدلله همین برنامههایی هم که داشتهاید، همه عنایات آن بزرگوار و افتخاراتی است که برای شما فراهم شده است، قدر این مجموعه و مسائل را بدانید. در همه رشتههایی که فعالیت دارید که در نتیجه باعث میشود اسم و آوازه حضرت عجّل الله تعالی فرجه الشریف بیشتر بین مردم باشد، اسباب افتخار است و باید خداوند را بر این نعمت و توفیق شاکر باشید.

 

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از بیانات خود، با تأکید بر اهمّیت و ضرورت پاسخ به شبهات در باب ولایت و مهدویت و اثر آن در بازگشت افراد از راه انحراف و توبه از اشتباه، اظهار کرد: بسیاری از کسانی بودهاند که با شبهات و عدم قدرت بر پاسخگویی توسط خودشان به گمراهی کشیده شدهاند ولی هنگامی که شبهات توسط علماء و بزرگان پاسخ داده شد، توبه کرده و از راه خطایی که رفتهاند برگشتند، مثلاً همین آقای ادیب مسعودی که مدّتی در دام بهائیت افتاده بود و از مبلّغان بهاییت شده ولی با عنایت حضرت ولیّ عصر علیه السّلام و آگاهی از مطالب اصیل مهدوی، توبه کرد و برگشت.

 

وی با اشاره به اینکه «باید برنامهها و مطالب ارائهشده در زمینه مهدویت، قوی و مستدل باشد» تصریح کرد: اگر مطالب در این زمینه ضعیف ارائه شود، اثر آن مطالب قوی را هم از بین خواهد برد. این را باید خیلی متوجه باشیم و از علما و بزرگان این رشته، استمداد نماییم تا این راه، درست پیش برود.

 

این مرجع تقلید در پایان این دیدارها، برای توفیق روزافزون خادمان مهدوی، دعا کرده و عنایات خاصّه حضرت بقیة الله الأعظم ارواح العالمین له الفداء را برای شیعیان و عزیزانی که در راه آن حضرت خدمت میکنند مسألت کرد.

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار