معارضان سوریه به‌نقل از منابع غربی:

ژنو۲ به برکناری اسد منجر نمی‌شود

منابعی میان معارضان سوریه اعلام کردند که غربی‌ها به معارضان گفته‌اند مذاکرات صلح "ژنو۲" منجر به خروج بشار اسد از قدرت در سوریه نمی‌شود.
کد خبر: ۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹ - 18December 2013

ژنو۲ به برکناری اسد منجر نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، منابعی میان معارضان سوریه اعلام کردند که غربیها به معارضان گفتهاند که گفتوگوهای صلحی که ماه آینده برگزار خواهد شد، به خروج بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت منجر نمیشود؛ زیرا اقلیت علوی طرف اصلی در هر دولت انتقالی در این کشور هستند.

بهگفته این منابع، این پیغام به سران معارضان سوریه، هفته گذشته در جریان نشست گروه موسوم به "دوستان سوریه" در لندن ابلاغ شد.

این منابع دلیل چنین امری را گسترش نفوذ القاعده و گروههای تندروی دیگر و تلسط آنها بر گذرگاههای مرزی و انبارهای تسلیحاتی ارتش آزاد سوریه نزدیک مرزهای ترکیه عنوان کردند.

همچنین یک مقام ارشد ائتلاف معارضان گفت: "دوستان غربی ما در لندن تصریح کردهاند که اسد نمیتواند کنار برود؛ زیرا بهاعتقاد آنها کناره گیری اسد در چنین شرایطی منجر به بروز هرج و مرج و سیطره اسلامگرایان تندرو بر سوریه میشود".

در این رابطه می توان باین داشت کشورهای غربی با توجه به پیامد گسترش قدرت القاعده در سوریه به این نکته پی برده اند که سقوط احتمالی بشار اسد یا برکناری وی باعث هرج و مرج در سوریه و ناامنی در کل منطقه خواهد شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار