یکی از نمایندگان مجلس عراق بازداشت شد

یکی از نمایندگان مجلس عراق به اتهام دست داشتن در عملیات های تروریستی توسط نیروهای امنیتی دولتی بازداشت شد.
کد خبر: ۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰ - 28December 2013

یکی از نمایندگان مجلس عراق بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که هفته های اخیر دولت عراق برنامه منسجمی را برای کنترل اوضاع امنیتی این کشور و کاهش میزان انفجارها تعقیب می کند، مسئولان امنیتی این کشور برخی مقامات دولتی را متهم به دست داشتن در خشونت ها کرده و در این راستا اقدام به بازداشت برخی از این مقامات نیز کرده اند.

در این رابطه نیروهای امنیتی عراقی صبح امروز با حضور در محل زندگی "احمد الالوانی" از نمایندگان مخالف دولت مجلس عراق اقدام به بازداشت وی به اتهام دست داشتن در انفجارها و اقدامات تروریستی در کشور کردند که البته با مقاومت محافظان وی، این موضوع به درگیری مسلحانه و کشته و زخمی شدن چندین تن شد.

در واقع در حالی که مقامات دولتی در پی بازداشت این نماینده مجلس عراق بودند، محافظان وی به سمت این مقامات دولتی تیراندازی کردند که این امر منجر به درگیری دو طرف و در نهایت کشته شدن حداقل 5 تن از محافظان این نماینده مجلس و زخمی شدن چندین تن از نیروهای دولتی شد؛ هر چند پس از پایان تیراندازی ها در نهایت این نماینده مجلس توسط نیروهای دولتی دستگیر شد.

گفتنی است الاوانی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس عراق به شمار می رود و در گذشته نیز به دخالت در عملیات های تروریستی متهم شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار