شهیدی از دیار قزوین

سردار شهید "حسین حدادی" فاتح خرمشهر

سردار شهید حسین حدادی از فاتحان خرمشهر در بیست اردیبهشت سال 61 در چنین روزی طی عملیات آزاد سازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۸۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ - 09May 2016

سردار شهید

به گزارش دفاع پرس از قزوین، سردار شهید حسین حدادی از فاتحان خرمشهر و عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قزوین و فرمانده گردان امام محمدباقر در عملیات آزاد سازی خرمشهر بود که در بیست اردیبهشت سال 61 در چنین روزی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حسین در سال 1339 ،در روستای رودبار الموت از توابع شهر قزوین به دنیا آمد و دوران نوجوانی خود را در روزهای پر التهاب انقلاب اسلامی سپری کرد و از آنجایی که از کودکی عاشق حق و حقیقت و مبارزه با زورمندان و ظالمان طاغوتی بود، از موج انقلاب عقب نماند و در دوران مدرسه در فعالیتهایی مثل پخش اعلامیههای امام (ره) و تکثیر نوارهای سخنرانی ایشان، شرکت در عزاداریهای ایام محرم و ....حضور داشت.

بعد از پیروزی انقلاب تحصیل را رها کرد و به همراه چند تن از دوستان، کمیته و پایگاه الموت را تشکیل داد و با شجاعت و لیاقت در خور توجهی که از خود نشان داد، مسئولیت آموزش نیروها و اعضای سپاه را بر عهده گرفت و در سال 1358 از سپاه الموت به سپاه پاسداران قزوین انتقال یافت.

حسین همیشه در مأموریتها پیشتاز بود و صبر و تحمل خاصی از خود نشان میداد با دوستان بسیار مهربان و خوش برخورد و در مقابل تخلفها قاطعانه برخورد میکرد او یکبار به همراه 13 تن از یارانش پاکسازی مسیر قزوین لاهیجان را از لوث وجود ضدانقلاب بر عهده گرفت و آن را با موفقیت به پایان رساند.

با آغاز غائله کردستان داوطلبانه بهعنوان جانشین فرمانده عملیات به منطقه مهاباد اعزام شد و در سرکوب آشوبها و تأمین امنیت منطقه سهم بسزایی داشت، بهطوری که ضدانقلاب برای سر او جایزه تعیین نمود.

با آغاز جنگ تحمیلی حسین بهفرمان مولایش روحالله به جبهههای نبرد شتافت و فرماندهی گردان امام محمد باقر (ع) را بر عهده گرفت.

سرانجام در سن 22 سالگی روح بیقرارش قفس تن را شکست و در20 اردیبهشت ماه سال 1361 در عملیات بیتالمقدس بهسوی ملکوت پرواز کرد.

بر بخشی از وصیت نامه شهید حسین حدادی آمده است؛ سلام بر مهدی(عج)، درود بر نائبش امام خمینی، سلام بر شهیدان درود فراوان بر تمامی مسلمانان جهان.

پدر و مادرم اگر من شهید شدم برایم گریه نکنید چون من خودم خواستم وظیفهام بود، خدا مرا به شما داده، وظیفه شما بود که مرا تربیت کنید که کردید پس ناراحت نباشید.

پیام من به ملت ایران این است که با گروهکهای منافق بجنگند و نابودشان کنند و راه شهیدان را ادامه دهند.

پیام من به دولت این است که  امام و شخصیتهای مملکتی را از هر نظر حفظ کنید تا ریشه آمریکا کنده شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار