سردار سلامی در همایش تبیین اندیشه‌های راهبردی امام خامنه‌ای:

انگلیس و آمریکا به دنبال قتل عام زبان ملل مختلف هستند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: انگلیس و آمریکا به‌عنوان جهانی‌سازی، به دنبال قتل عام زبان ملل مختلف هستند؛ تا غرب بر بستر زبان خویش فرهنگ خود را نفوذ دهد.
کد خبر: ۸۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ - 10May 2016

انگلیس و آمریکا به دنبال قتل عام زبان ملل مختلف هستند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در همایش تبیین اندیشههای راهبردی مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران مسلما یک شخصیت ممتاز است؛ بهعنوان نمونه او عمیقا دشمنان اسلام را میشناسد؛ که این از تجربه دریافتها و مدل رفتاری دشمن و قالبهای ذهنی و سرشت اندیشه و باور دشمن و هم منبعث از الهامها و اندیشههای قرآنی است.

وی افزود: نگاه به دشمن با زاویه الهی منطبق میشود؛ به همین خاطر فریب لبخند دشمن را نمیخورَد؛ چون به زوایایی پنهان او مشرف است و این هم بر اساس منطق وحی است؛ زیرا دشمن دست از مبارزه برنمیدارد، مگر اینکه ما دست از دین اسلام برداریم.

سردار سلامی ادامه داد: نقطه تمرکز دشمن تهی کردن صفحه ذهن و قلب مسلمانان عالم از مفاهیم اسلام است، و این را در گفتمان آنان مشاهده می کنیم؛ آنجایی که میگویند آیا آمریکا میتواند ذهن و قلب مسلمانان را تسخیر کند؟ بنا بر این وقتی رهبری با اینچنین منطقی به دشمن نگاه میکند، می داند که آن ها هرگز با ما به نقطه اشتراک در مسائل مختلف نمیرسند، و این تضاد قابل جمع نیست؛ به همین خاطر رهبر انقلاب میگوید "تنها تأثیر بر هندسه قدرت جهان، قوی شدن است"؛ یعنی اگر میخواهید میدان تأثیر بر دشمن را بسازید، باید قدرتمند شوید؛ زیرا دشمن جز منطق قدرت چیز دیگری نمیداند.

وی گفت: زبان فارسی بهعنوان نماد ملی ما است. زبان نماد یک تمدن محسوب میشود و بستر انتقال احساسات، عقاید و باورهاست؛ به همین دلیل رهبر انقلاب از مخلوط شدن زبان فارسی با زبان استعمارگر غرب نگران است؛ زیرا انگلیس و آمریکا بهعنوان جهانیسازی، به دنبال قتل عام زبان ملل مختلف هستند؛ تا غرب بر بستر زبان خویش فرهنگ خود را نفوذ دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به سالروز میلاد امام حسین(ع) بیان کرد: امروز روز میلاد پاسداری است؛ پاسداری از اسلام با امام حسین(ع) که هم مظهر درخششها و هم فضایل آفرینش است. در واقع امام حسین(ع) مظهر ایمان حقیقی، شجاعت، اخلاق، مهربانی، ایثار و قرار گرفتن در قلب حوادث سهمگین برای دفاع از اسلام است.

سردار سلامی افزود: بنابراین چون پاسداری، یافتن الهامی از آن روح بزرگ و خصوصیات برجسته در طراز انسان کامل است، این روز را روز پاسدار نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: این سپاه امتدادی از آن نهالهای زیبای غرس شده در پهندشت کربلا است، و هنوز میبینیم کاروان شهیدان در راه هستند؛ هر روز از این باغ، دستهگلهایی میرسد و عطر شهادت همچنان مشام عاشقان شهادت را فرحبخش میکند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: بعثت مجدد اسلام فرصت تاریخی برای امت اسلام است، تا براساس اندیشههای امام امتش تمدن بزرگی را پِیریزی کند؛ امروز روزی است که میتوان برای اسلام از تمدن سخن گفت.

سردار سلامی در ادامه عنوان کرد: مقام معظم رهبری میگویند که حتی اگر دشمن دنائت به خرج داد،  شما نباید از جاده عدالت خارج شوید؛ بر همین اساس در جلسهای خصوصی که فقط بنده در آن حضور داشتم بر فقدان تولید سلاح هستهای در سیاست دفاعی ما تاکید میکنند.

وی افزود: مطابق نظر رهبر معظم انقلاب نباید در قتل انسانها اسراف کرد؛ بلکه باید بر اساس حدود الهی عمل کرد و تعدی از آن جرم است؛ به همین خاطر در منطق علمای شیعه، عملیات انتحاری برای کشتن دیگران تجویز نمیشود؛ ولی عکس آن هر روز اتفاق میافتد.

حجتالاسلام عبدالله حاجیصادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در این همایش اظهار داشت: رمز موفقیت مقام معظم رهبری در سه ویژگی است؛ که عبارتند از جامعیت دینی، واقعیتشناسی و بهرهمندی از حمایتهای خداوند.

وی افزود: رهبری نسبت به شناخت دشمنان و نیرنگها و فتنههای آنها بارزترین مصداق بصیرت و شناخت وضعیت جبهه خودی و دشمن را هستند؛ لذا این همان دلیلی است که امروز استکبار را از ولی فقیه عصبانی کرده است.

حاجیصادقی ادامه داد: ایشان به ما یاد دادند که تقابلهای دروغین دشمن را باور نکنیم؛ چرا که برخیها امروز دَم از استقلال یا توسعه، و آرمانگرایی یا واقعگرایی میزنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: رهبری وقتی میگویند "خطر نفوذ جدی است"؛ این خطر نفوذ در تغییر جهتگیری و گرایشهای مردم بسیار خطرناکتر از نفوذ فیزیکی است.

وی تصریح کرد: به اینکه چهار حزب، جریان یا افراد مختلف که تحت تاثیر القائات دشمنان سخن میگویند، نباید توجه کنیم؛ زیرا آنچه مهم است، انقلاب اسلامی، رهبری و سپاه است؛ که میماند و دولتها، مجالس و افراد مختلف میآیند و میروند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار