روسیه:

بیش از ۷۰ تروریست از ترکیه وارد حلب شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، منابع محلی در سوریه از ورود حدود ۷۰ عنصر مسلح و ۳ دستگاه کامیون حامل تسلیحات از ترکیه به شمال حلب برای تقویت گروه تروریستی جبهه النصره، خبر داده‌اند.
کد خبر: ۸۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ - 10May 2016

بیش از ۷۰ تروریست از ترکیه وارد حلب شدند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس؛به نقل از  «روسیا الیوم»، مرکز نظارت بر آتشبس در سوریه مستقر در پایگاه هوایی «حمیمیم» (وابسته به وزارت دفاع روسیه)، با استناد به منابعی محلی در سوریه، از ورود حدود 70 عنصر مسلح و 3 دستگاه کامیون حامل تسلیحات از ترکیه به روستای «عندان» واقع در شمال حلب برای تقویت گروه تروریستی جبهه النصره، خبر داد.

در بیانیه این مرکز آمده است: عناصر گروه تروریستی جبهه النصره به عملیات نظامی خود علیه نیروهای دولتی در اطراف شهر حلب برای متوقف کردن رژیم آتشبس ادامه میدهند. این عناصر، روز دوشنبه شهرکهای «الشیخ مقصود»، «العامریه» و فرودگاه نظامی «النیرب» در این شهر را هدف حملات سنگین توپخانهای قرار دادند. این عناصر تروریستی همچنین به اردوگاه آوارگان «حندرات» نیز خمپارههای «هاون» شلیک کردند.

این مرکز همچنین از ثبت 5 مورد نقض توافق آتشبس طی 24 ساعت گذشته از جمله در استانهای دمشق و حماه خبر داد.

مرکز حمیمیم در عین حال به پایدار بودن نظام آتشبس در بیشتر مناطق سوریه اشاره و تأکید کرد، تاکنون حدود 52 گروه مسلح در 97 روستا، شهرک و شهرهای سوریه به این توافق پیوستهاند.

آتشبس در شهر حلب در پی توافق آمریکا و روسیه از ساعت یک بامداد روز پنجشنبه آغاز شده است ولی گروههای مسلح با حملات خمپارهای و توپخانهای به شهرک «خانطومان» در حومه جنوبی حلب و مناطق دیگر آتشبس را نقض کردند.

منبع: تسنیم
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار