برگزاری همایش پیام آوران ایثار در بوشهر

همزمان با میلاد مسعود امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) همایش پیام آوران ایثار با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید بوشهر، رییس اداره پیام آوران بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و جمعی از جانبازان و ایثارگران در محل سالن همایش بیمه ایران برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ - 14May 2016

برگزاری همایش پیام آوران ایثار در بوشهر

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و سپس حجت الاسلام تشکری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ضمن عرض خوش آمد گویی و تبریک اعیاد شعبانیه، به بیان اهداف بنیاد از برگزاری این همایش پرداخت.


وی افزود: برگزاری یادبودها و یادمانها، تهیه و تنظیم خاطرات شهدا خصوصاً وصیتنامه شهدا میتواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر باشد.


وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که فرهنگ ایثار و شهادت دربردارنده ی آثار و برکات عظیمی است که به شکل مستقیم و غیرمستقیم جامعه ی ما را شامل می شود.

چرا که ایثار و شهادت یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگ اسلامی و شیعی است که جلوه های اعجاب انگیز آن در طول سال های انقلاب و دفاع مقدس به روشنی آشکار گردید و شگرف ترین و عظیم ترین صحنه های از خود گذشتگی انسان ها در آن تبلور یافت.


ایشان تاکید کردند: فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک پدیده ی اجتماعی و دینی علاوه بر اینکه در دوره ی معاصر بر ضرورت آن تأکید می گردد، به لحاظ مصداقی نیز از همان دوران نزول قرآن بر اهمیت آن اشاره شده است.


سپس آقای اعتماد رییس اداره پیام آوران ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گزارشی از برگزاری همایش پیام آوران ایثار در سراسر کشور داد و بیان داشتند: بارزترین جلوه های ایثار و شهادت در دین تجلی پیدا میکند و آنقدر حائز اهمیت است که دین اسلام ایثارگری و شهادت طلبی را در راه تعمیق آرمان های مذهبی تشویق نموده و بیشترازهرچیز دیگری بدان پرداخته است. چرا که در اسلام کشته شدن آگاهانه در راه خدا که در راستای گسترش اهداف الهی و اسلامی است بارها مورد تأکید قرارگرفته است .


در ادامه گروه بین اللملی جانبازان قمر بنی هاشم به اجرای تواشیح و مدیحه سرایی پرداختند که به همایش حالتی روحانی و معنوی بخشیدند.


در انتهای مراسم نیز تعدادی از جانبازان و ایثارگران حاضر در همایش به بیان خاطراتی از دفاع مقدس پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار