«السومریه نیوز» منتشر کرد؛

حضور 25 هزار رزمنده اهل سنت در «الحشد الشعبی» عراق

گروه «الحشد العشبی» (بسیج مردمی) عراق با اشاره به اینکه از همه طیف‌های این کشور در این گروه حضور دارند و علیه داعش می‌جنگند از رسانه‌‌ها خواست که این گروه را به فرقه‌گرایی متهم نکنند.
کد خبر: ۸۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ - 12May 2016

حضور 25 هزار رزمنده اهل سنت در «الحشد الشعبی» عراق

به گزارش بین الملل دفاع پرس، سازمان «الحشد العشبی» (بسیج مردمی) عراق از رسانههای این کشور خواست که حقایق رخدادهای میدانی را بدون «تأخیر» به مخاطب منتقل کنند و این گروه را به فرقهگرایی متهم نکنند.

شبکه خبری «السومریه» عراق به نقل از الحشد العشبی گزارش داد، 25 هزار رزمنده از ساکنان اهل سنت «موصل، صلاح الدین، الانبار و الحویجه» در میان این گروه علیه عناصر تروریستی داعش میجنگند.

رسانههای مخالف دولت عراق از جمله الجزیره، العربیه، اسکای نیوز و برخی دیگر از رسانهها گروه الحشد الشعبی را شیعه میدانند و علیه آن اخبار منفی منتشر میکنند حال آنکه الحشد الشعبی میگوید رزمندگان اهل سنت نیز در این سازمان حضور دارند.

الحشد الشعبی با انتشار بیانیهای اعلام کرد، الحشد با تنوع تکمیلی خود از همه ساکنان عراق نماینده دارد؛ به گونهای که شمار رزمندگان موصل، صلاح الدین، الانبار و الحویجه در الحشد به 25 هزار نفر میرسد. این در حالی است 7 هزار رزمنده دیگر نیز از سایر طیفهای ملت عراق از جمله ترکمن، ایزدی، کردهای فِیلی و مسیحیان در آن حضور دارند.

در پایان این بیانیه آمده است، همه گروههای مذکور تحت نظارت و دستور الحشد الشعبی و تحت فرماندهای فرمانده کل نیروهای مسلح عراق قرار دارند.

این در حالی است که جمعیت اهل تسنن عراق در این چهار شهر پرشمار است. رسانهها نیز بارها ادعا کردهاند که در الحشد الشعبی فقط شیعیان حضور دارند و از سایر طیفهای مذهبی کسی حضور ندارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار