شجاعی طباطبایی در گفتگو با دفاع پرس؛

با آقای ظریف درباره رژیم صهیونیستی همصدا هستیم/ دنبال نفی یا اثبات هولوکاست نیستیم

دبیر دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست گفت: رژیم صهیونیستی گفته بود ما سعی داریم قربانیان هولوکاست را به کاریکاتور در بیاوریم؛ که این یک فرافکنی بزرگ است تا از زیر تیغ تیز کاریکارتوریست‌ها جان به در ببرند.
کد خبر: ۸۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ - 14May 2016

با آقای ظریف درباره رژیم صهیونیستی همصدا هستیم/ دنبال نفی یا اثبات هولوکاست نیستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سید مهدی شجاعی طباطبایی در حاشیه نمایشگاه دومین مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست که صبح امروز در حوزه هنری گشایش یافت در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس گفت: این مسابقه به دنبال نفی هولوکاست نیست، و البته نفی نکردن هولوکاست دلیل نمی شود مباحثی مربوط به فلسطین و رژیم اشغالگر به آن نپردازیم و در باره آن ساکت بنشینم.

وی با اشاره به رخدادهای اخیر منطقه اذعان کرد هولوکاستهای دیگری علاوه بر فلسطین در یمن سوریه و عراق به دلیل کشتار جمعی در حال اتفاق است که ما به دنبال مطرح کردن این مفاهیم هستیم.

شجاعی طباطبایی اقدامات رسانههای غربی درباره این مسابقه را فرافکنی عنوان کرد و اظهار کرد: رسانههای وابسته به رژیم صهیونیستی با ایراد وارد کردن به این مسابقه گفته بودند که ما سعی داریم قربانیان هولوکاست را به کاریکاتور در بیاوریم که این یک فرافکنی بزرگ است تا از زیر تیغ تیز کاریکاتوریستها جان به در ببرند.

وی افزود: ما از طرح نفی موضوع این مسابقه از سوی رسانههای غربی متاسف شدیم؛ آنها حتی سری به منبع این مسابقه که سایت این مسابقه است نزدند تا ببینند حقیقت چیست.

دبیر دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست عنوان کرد: بیشترین شرکت کنندگان غربی در این مسابقه از کشور فرانسه هستند که حمایت قاطعی را از موضوعات فراخوان به عمل آوردند. مسئول خانه کاریکاتوریستهای فرانسه به صورت کتبی برای ما اعلامیه حمایت صادر کنند.

شجاعی طباطبایی درباره تاثیرپذیری فضای داخل کشور از جوسازی های خارجی نیز گفت: در خارج کشور هر کسی حرفی می زند آن را به هولوکاست جنگ جهانی دوم ربط میدهند که آقای ظریف وزیر امور خارجه نیر موضع گیری کردند و سخنگوی وزارت ارشاد در این باره توضیحاتی دادند که آقای ظریف مخالف رژیم صهیونیستی است و ما در این باره با آقای ظریف همصدا هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که این مسابقه  پاسخی به 12 طرح چاپ شده در نشریه دانمارکی است گفت: ما در مقابل چاپ طرح توهینی به پیامبر(ص) به غربیها اعلام کردیم اگر شما مدعی آزادی بیان هسستید چرا اجازه تحقیق به محققین نمی دهید تا مباحثی مانند هولوکاست را بررسی کنند پس شما یک دروغ گوی بزرگ هستید.

وی افزود: ما به عنوان کشوری که مدافع مظلومین است مظلوم کشیهای رژیم صهیونیستی رادنبال میکنیم و مقابله ما درباره هولوکاست مربوط به رژیم صهیونیستی است و البته کارهای ما به هیج وجه توهین آمیز نیست و ما نگران رخ دادن هلوکاست های جدید هستیم و به دنبال این سوال که چرا مردم فلسطین باید تاوان جنگ جهانی دوم را بدهند و اساسا چرا هر وقت بحث هلو مطرح مطرح میشود رژیم صیهونیستی می ترسد.

وی درباره اینکه این نمایشگاه از سوی دولت مورد حمایت قرار گرفته یا خیر به خبرنگار دفاع پرس گفت: این اتفاق توسط سازمانهای مردمنهاد برگزار شده که ارتباط و حمایتی از دولت نگرفته است. این مسابقه مستقل رقم خورد؛ چون نهادهای زیادی در ایران وجود دارد که مخالف سیاستهای جنگطلبانه رژیم صهیونیستی هستند. البته مسئولین وزارت ارشاد در جریان ریز برنامههای این نمایشگاه هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار