«کر کرماشان» داستان مجاهدت کرمانشاه را روایت می‌کند

«کر کرماشان» داستان زندگی سردار شهید «منوچهر رضایی زنگنه» است که در برابر حزب دموکرات می‌ایستد تا از همسنگرانش دفاع کند.
کد خبر: ۸۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ - 14May 2016

«کر کرماشان» داستان مجاهدت کرمانشاه را روایت می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «کُرّ کرماشان» داستان زندگی سردار شهید «منوچهر رضایی زنگنه» می باشد. این کتاب در هشت فصل با عنوان های " ژیلوان مرد کوهستان"،" نیرگس"، "پرواز هد هد"، "اعدامی" ، "جادوی مادرانه"، "دلووان"، "عمر کور" و مختصری از زندگی نامه این شهید بزرگوار است.

کتاب کُرّکرماشان داستان واقعی شیرمردان غرب کشور می باشد که برای دفاع از انقلاب اسلامی وامام مقابل دشمنان اسلام، احزاب و گروه های ضدانقلاب به خصوص حزب دموکرات، حزب کوموله و .... مردانه ایستادند تا جایی که شهید رضایی زنگنه در حزب دموکرات نفوذ کرده و به درجه بالای فرماندهی در حزب دموکرات می رسد. اما او درعملیاتی که مقابل دوستان و همرزمان قدیم خود قرار گرفت برای اینکه مجبور به کشتن آنان نشود، از حزب دموکرات فرار کرد و....

زندگی نامه شهید منوچهر رضایی زنگنه سراسر پر است از هیجان و شجاعت این بزرگ مرد کُرد که در دهه 60 به وقوع پیوسته است.

این کتاب فضای آن زمان در کردستان را به خوبی شرح داده و از رشادت های شهید محمد بروجردی سخن ها به میان آورده است.

این اثر بیست و یکمین کتاب از آثار مجموعه چشمان آسمانی انقلاب اسلامی در 132 صفحه، قطع رقعی است که به نگارش معصومه جواهری توسط انتشارات انجمن پیشکسوتان سپاس به مبلغ 10000تومان به چاپ رسیده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار