پایگاه خبری- تحلیلی الوقت بررسی کرد؛

سیاست بشر دوستانه تیراندازی به سوی پناهجویان در اروپا!

یک سیاستمدار آلمانی گفت که در صورت نیاز باید به سمت پناهجویان و مهاجران تیراندازی کنیم!.
کد خبر: ۸۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ - 15May 2016

سیاست بشر دوستانه تیراندازی به سوی پناهجویان در اروپا!

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، رهبر حزب افراطی و دست راستی AFD آلمان میگوید که در صورت نیاز باید به سمت پناهجویان و مهاجران تیراندازی کنیم. خانم «فراوک پتری» رهبر این حزب به یک روزنامه آلمانی گفت: برلین باید از طریق توافق با همسایگان مثل اتریش جلوی نفوذ مهاجران را بگیرد و یا مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را مسدود کند. وی افزود: نباید از بازگرداندن مهاجران خجالت بکشیم و باید کنترل مرزها را افزایش دهیم و در صورت نیاز برای مقابله با ورود مهاجران به سمت آنها تیراندازی کنیم.

این اظهارات سیاستمدار آلمانی در حالی مطرح میشود که 30 ژانویه نیز آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته بود که پناهجویان سوری و عراقی به محض فروکش کردن بحران در کشورهایشان به خانههای خود بازگردانده خواهند شد.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس نیز ضمن مخالفت با درخواستهای مطرح شده برای پذیرش سه هزار کودک پناهجو بدون همراه که در سراسر اروپا پراکنده شدهاند، گفت، سیاست درهای باز می تواند موجب تشویق سفرهای خطرناک بیشتر به اروپا شود. کامرون مدعی شد که انگلیس پیش از این، حمایت سخاوتمندانه ای از اردوگاه های پناهجویان در مرزهای سوریه به عمل آورده است و این پناهجویان باید در نزدیکی زادگاه خود باقی بمانند تا از خانواده های خود دور نشوند.

به گزارش پلیس اروپا، در حدود 10 هزار کودک پناهجوی بی سرپرست در ماههای اخیر در اروپا گم شدهاند. و بیم آن میرود که بسیاری از این کودکان مورد آزارهای گوناگون، از جمله سوء استفاده جنسی به دست باندهای تبهکاری سازمان یافته قرار گرفته باشند. روزنامه گاردین می نویسد تنها 5000 کودک پناهجوی بی سرپرست در ایتالیا ناپدید شده و در حدود 1000 نفر از کودکانی که به سوئد رسیدهاند اصلا ثبت نام نشدهاند. مسئولان اروپایی میگویند ممکن است این کودکان نزد بستگان خود باشند، اما چون اثری از آنها در دست نیست، نگرانیهای جدی در مورد سرنوشت شان وجود دارد.

با توجه به این ها باید گفت همانطور که انتظار میرفت اظهارات بشر دوستانه غربیها تا زمانی برد دارد که اولا خارج از حوزه جغرافیایی اروپا باشد ثانیا هزینههای اقدام بشر دوستانه از جیب آنان نباشد و یا اگر خودشان هزینه کردنند باید چندین برابر آن را در قالب قراردادها و کمک های سازمان ملل دریافت کنند.

در سال 2015 شاهد هیاهوی پذیرش پناهجویان جنگی در منطقه توسط آلمان و بقیه کشورهای غرب اروپا بودیم که هر روز صحنههای پذیرایی از این قربانیان تروریسم افراطی در شبکههای و رسانهها اصلی پخش می شد. اما در چند ماه اخیر در سکوت خبری شاهد قربانی شدن آوارگان و پناهجویان بیشتری آن هم در سایه توجه ضعیف رسانه ها، مدعیان حقوق بشر و گروههای دولتی حامی بشر بوده ایم!.

در این شرایط در رسانهها دیگر خبری مبنی بر پذیرش و استقبال از پناهجویان نیست، بلکه فقط بحث اخراج و حتی تیراندازی به این جماعت قربانی سیاستهای غربی می باشد.

جدیدترین آمارها می گوید در سال 2015 در حدود یک میلیون پناهجو عمدتا از سوریه وارد خاک اروپا شدند. در حالی که آمارهای سه ماه گذشته اروپاییان بسیار متفاوت بود. آنها در گزارشات خبری می گفتند  که بیش از سه میلیون وارد اروپا شده اند و مورد استقبال انسان دوستانه قرار گرفته اند!.

این وضعیت در آلمان ریاکارانه تر بوده است. آلمانیها با توجه به نیروی کار کم توانستند نیروهای کاری دارای مهارت را از بین پناهجویان پذیرش کنند و با نشان دادن حس انسان دوستانه تبلیغاتی در رسانه اکنون در حال اخراج زنان و کودکان مظلوم و قربانیان تروریست از کشور خود هستند .

درسی که میتوان از این نمایش مضحک غرب گرفت این است که غربیها تا منافع سیاسی و اقتصادی قابل توجه ای نداشته باشند هرگز دست به اقدامات انسان دوستانه نمیزنند و بعد از سوءاستفادههای خود از چنین تراژدی هایی به بی رحمانه ترین شیوه با آن برخورد می کنند. همچنانکه داستان آوارگان سوری نمونهای از برخوردهای دوگانه و ریاکارانه کشورهای سرد و اومانیستی غرب اروپا می باشد.
 

نظر شما
پربیننده ها