در پیامی به کنفرانس بین المللی «همصدا با اقصی» در تهران؛

سید حسن نصرالله: مبارزه فلسطینی‌ها بخاطر مقدسات امت اسلامی است/ پرروژه «اسرائیل برزرگ» شکست خورده‌است

رئیس بخش خارجی جنبش حزب‌الله لبنان پیام دبیر کل این جنبش را در کنفرانس بین المللی همصدا با اقصی، قرائت کرد و به نقل از وی از دنیای اسلام خواست تا به فلسطینی ها به عنوان ملتی که در خط مقدم رویارویی با نظام سلطه، از مقدسات اسلامی و حتی مسیحی دفاع می کند، کمک کنند.
کد خبر: ۸۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ - 15May 2016

سید حسن نصرالله: مبارزه فلسطینی‌ها بخاطر مقدسات امت اسلامی است/ پرروژه «اسرائیل برزرگ» شکست خورده‌است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزبالله لبنان طی پیامی که امروز در کنفرانس بین المللی «همصدا با اقصی» در تهران توسط شیخ علی دعموش مسئول روابط خارجی این جنبش قرائت شد، از ایران برای برگزاری چنین کنفرانسی در این مقطع حساس قدردانی کرد.

در ادامه این پیام آمده است: هرگونه حمایت از فلسطین قوت قلبی برای فلسطینیان است و آنچه که هم اکنون در مسجدالاقصی می گذرد همه امتها را مجدداً در برابر مسئولیتهای نوین خود قرار میدهد.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در پیام خود به کنفرانس بین المللی همصدا با اقصی که توسط شیخ علی دعموش رئیس شورای روابط خارجی لبنان قرائت شد، تاکید کرد:  تهدیداتی که از سوی رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی گسیل میشود، اینک امت اسلام را در برابر مسئولیتهای سنگین در خصوص ملت فلسطین و به ویژه بیت الاقصی قرار می دهد.

دبیر کل حزب الله لبنان در پیام خود افزود: مساله اساسی این است که بحران که آن را تاریخچه گذشته و اوضاع حال و آینده را مرتب می کند تنها رژیم صهیونیستی و پدیده صهیونیسم نیست بلکه اینک اراده بین المللی است تا این غده سرطانی در منطقه ما کاشته شود و همواره از سوی محافل بین المللی و به ویژه آمریکا و غرب مورد حمایت فراگیر قرار گیرد.

در ادامه پیام سید حسن نصر الله آمده است: بنابراین مسئله فلسطین به آن چه که درگیری دو طرف در ظاهر است، محدود نیست به این که رژیم صهیونیستی در برابر ملت فلسطین قرار دارد و این که این نبرد یک نبرد صهیونیستی– فلسطینی است، نیست بلکه این تنها ظاهر نبرد است اما حقیقت درگیری چیزی دیگری است حقیقت درگیری در سرزمین فلسطین است و این که رژیم صهیونیستی خط مقدم نیروهای استکبار و استعمار جدید و قدیم است. و دنیای استکبار هم همه نوع حمایت سیاسی، نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک را از رژیم صهیونیستی که خط مقدم آنها برای تامین مصالح و منافعشان در منطقه است انجام می دهند. به همین خاطر است که رژیم صهیونیستی همواره از دولتهای غربی باج خواهی می کند. یک نمونه از این باج خواهی پس از توافق هسته ای میان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک صورت گرفت و کشورهای غربی مجبور شدند 5 میلیارد دلار به این رژیم باج بدهند.

در این طرف فلسطین قرار دارد که نه برای سرزمین خود بلکه در دفاع از مقدسات اسلامی ما مسلمانان و مسیحیان در برابر رژیم صهیونیستی صف کشیدهاست. فلسطینیها امروز خط مقدم دنیای اسلام در رویارویی با نظام سلطه و نماینده او یعنی رژیم صهیونیستی است اما ما چه حمایتی از فلسطینیها کردهایم. ما از نماینده دنیای اسلام در برابر نماینده دنیای سلطه چه کردهایم.

وی تصریح کرد: این اشتباه است که بگویم در فلسطین یک نبرد بین فلسطینیها و صهیونیستها صورت گرفته است. این یک مقایسه اشتباهی است که فلسطینی به نیابت از مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی مبارزه نمیکند. بلکه به نیابت از امت اسلامی از مقدسات امت اسلامی و مسیحیان دفاع می کند. فلسطینیها از سالها پیش در این خط مقدم بودهاند. بنابراین ملتها و دولتهای عربی و اسلامی باید از این زاویه به موضوع فلسطین نگاه کنند.

در پیام سید حسن نصرالله آمده است: این نبرد متعلق به امت اسلامی و یک نبرد تاریخی است و متاسفانه فتنه طایفهای همه منطقه را به خود مشغول کرده است. از افغانستان و پاکستان گرفته تا یمن، سوریه و عراق و حتی لیبی مسلمانان درگیر فتنه شدهاند. دولت ها و امتهایی که باید به فلسطین کمک کنند به انحای مختلف درگیر مسائل منطقه شده اند.

در بخش دیگری از این پیام به دلایل و اسباب این بی توجهی نسبت به قضیه اصلی جهان اسلام آمده است: متاسفانه برخی دولتهای عربی و اسلامی و حتی برخی ملتها و جنبشهای و نخبگان  و متدینین در عالم عربی و اسلامی میگویند ما هیچ مسئولیتی نسبت به فلسطینیها و مسجدالاقصی نداریم و این مسئولیت خود فلسطینیها است.

وی عامل دوم این بی توجهی را اینگونه تشریح کرد: برخی هم احساس میکنند رژیم صهیونیستی برای حکومتها و ملتهای دیگر خطری ندارد و تهدید رژیم صهیونیستی فقط برای فلسطینیها است. نه برای لبنانیها و سوریهای ها و اردنیها و باقی کشورهای عربی. این تصور فقط مختص دولتها نیست متاسفانه برخی ملتها هم چنین تصوری دارند. به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی همچنان منطقه را تهدید میکند و به محاصره غزه ادامه میدهد چون چنین تصوراتی به تقویت او منجر میشود. بنابراین همه باید تلاش کنیم تا به ملتها بگوئیم که رژیم صهیونیستی خطر است، اهداف این رژیم خطر است، تهدیدات رژیم صهیونیستی خطر است. برای اعلام این موضوع همت همه ملتها، رسانهها و تلاش سیاسی را مورد نیاز است.

دبیرکل حزب الله سومین عامل بی توجهی را تلاش برخی کشورها در جابجا کردن دوست و دشمن توصیف کرد و گفت برخی ها تلاش می کنند ایران را دشمن دنیای اسلام و اسراییل را دوست جهان اسلام جا بزنند.

وی ناتوانی برخی دولتها در فهم اولویتهای دنیای اسلام را چهارمین سبب بی توجهی به موضوع فلسطین دانست و افزود: برخی دولتهای منطقه اصل را رها کرده اند و به فرع چسبیده اند. همه کارشان را رها کرده اند و به این فکر میکنند که چگونه به سوریه و عراق تروریست بفرستند. این دولتها با پول ملت و منابع عمومی امت اسلامی به سوریه، عراق، یمن و لیبی تروریست اعزام میکنند و ملت این کشورها را میکشند.

سید حسن نصرالله در این پیام تصریح کرد: درست است خطر رژیم صهیونیستی مثل قبل نیست و صهیونیستها بسیار عقب نشینی کردند، عقب نشینی آنها نتیجه جهاد فداکارهایها، پیروزی ها و دستاوردهای جنبشهای مقاومت در منطقه است. رژیم صهیونیستی بزرگ سقوط کرد. رژیم صهیونیستی دیگر نمیتواند در جنوب لبنان بماند، نمیتواند در غزه بماند و مدعی رژیم صهیونیستی بزرگ از نیل تا فرات باشد. این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است. رژیم صهیونیستی بزرگی که لبنان و فلسطین آن را شکست دادهاند سقوط کرد. اما رژیم صهیونیستی قدرتمند که فلسطین را به جز غزه اشغال کرده و غزه را محاصره کرده هنوز قدرتمند است و دولتها و کشورهای منطقه را تهدید میکند و از هر فرصت موجود در حال و آینده استفاده میکند.

سید حسن نصرالله با تاکید بر این که باید به ملتها و کشورهای عربی و اسلامی بگوییم که رژیم صهیونیستی خطرناک است، هدفها و خواستههایش برای دولتها و ملتهای اسلامی خطرناک است و مقابله با آن نیازمند تلاشهای سیاسی، فرهنگی و رسانهای است، افزود: این مسوولیتی است که بر گردن علما، گروههای سیاسی و نخبگان و رسانههای عمومی است به طور مثال در لبنان برخی از لبنانیها معتقدند دیگر رژیم صهیونیستی هیچ تهدیدی برای لبنان به حساب نمیآید و مقاومت لبنان این موضوع را بهانهای برای نگهداری سلاح قرار داده است، این یکی از همین مصیبتهاست. این نمونهای از طرز تفکر اشتباه موجود در منطقه است.

نصر الله در این پیام با اشاره به اختلافات و درگیریهایی که در جهان اسلام به وجود آمده گفت: امروزه به جای این که همه تلاشها برای پیروزی ملت مظلوم فلسطین باشد تلاشها و کوششها برای ایجاد دفع فتنههای طایفهای و مذهبی انجام میشود و این از خطرهای بزرگی است که امت اسلام را تهدید میکند. از نظر مذهبی تلاشهای زیادی صورت می گیرد تا درگیریهای منطقه را به درگیریهای شیعه و سنی تبدیل کنند تا نیروی همه را از بین ببرند.

نصرالله در پایان افزود: پیشنهاد میکنم که اتحادیه بینالمللی سازمانهای غیردولتی مدافع حقوق فلسطین گروهی را تشکیل دهد تا جنبشها، جمعیتها، نیروها و مراکز پژوهشی و نخبگان در آن مشارکت کنند و در آن گروه و چارچوب، شیوههای پژوهش درباره یافتن راهحل مشکلات مورد بررسی قرار بگیرد. شاید ما در این شیوه قادر به جمع کل امت برای این نبرد نباشیم اما تلاش در این راستا بهتر و ارجحتر از آن است که وضعیت تلخ و دردناک کنونی را تحمل کنیم.

نظر شما
پربیننده ها