با موافقت مجلس؛

انتشار صکوک اسلامی برای قوه قضائیه و مقننه منوط به موافقت عالی‌ترین مقام آنها شد

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی مواد اعاده شده لایحه بودجه، برای تأمین نظر شورای نگهبان، انتشار صکوک اسلامی برای قوه قضائیه و قوه قضائیه را منوط به موافقت عالی‌ترین مقام این دستگاه‌ها کردند.
کد خبر: ۸۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ - 16May 2016

انتشار صکوک اسلامی برای قوه قضائیه و مقننه منوط به موافقت عالی‌ترین مقام آنها شد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ این مصوبه مجلس به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه میدهد به منظور استفاده از داراییهای دولت برای انتشار صکوک اسلامی پیشبینیشده در این قانون و ساماندهی و مدیریت داراییها و اموال در مالکیت دولت و تمرکز اختیارات مربوط به نحوه نقل و انتقال اموال منقول و غیرمنقول و سایر داراییهای دولت، ضمن اجرای سامانه جامع اطلاعات اموال غیرمنقول دستگاههای اجرائی (سادا) حسب مورد نسبت به انجام اقدامات مورد نیاز برای مدیریت و استفاده از داراییها و اموال دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری بهمنظور انتشار صکوک اسلامی نظیر ارزیابی توسط کارشناسان رسمی، شناسایی، تعیین و تغییر بهرهبردار، واگذاری و هرگونه نقل و انتقال یا فروش اموال مذکور اقدام نماید.

کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری در اجرای ماده (137) قانون محاسبات عمومی کشور و تبصره (10) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مکلفند ضمن همکاری لازم حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون نسبت به ثبت کلیه اموال غیرمنقول اعم از اراضی، املاک، ساختمانها و فضاهای اداری در اختیار یا تصرف اعم از اینکه دارای سند مالکیت بوده یا فاقد سند مالکیت باشند، اجارهای یا وقفی یا ملکی و... در سامانه اقدام نمایند. صدور هرگونه مجوز برای واگذاری حق استفاده، تغییر بهرهبردار، فروش اموال غیرمنقول دولتی بدون ثبت اطلاعات در سامانه مذکور و أخذ کد رهگیری ممنوع میباشد.

انتشار صکوک اسلامی برای دستگاههای وابسته به قوه قضائیه، قوه مقننه و سایر نهادهای حکومتی غیر قوه مجریه و استفاده از داراییها و اموال این دستگاهها حسب مورد منوط به موافقت عالیترین مقام آنها است.

نظر شما
پربیننده ها