آیت الله حسینی بوشهری در جمع کارکنان ستاد نزسا:

رمز پایداری سپاه پاسداران تحقق فرهنگ عاشورایی "هیهات منا الذله" است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم گفت: امروز در جامعه دشمن کم نداریم که امید دارند در ظرف مدت چند ماه کار نظام اسلامی را یکسره کنند، اما با یک سخنرانی رهبری همه توطئه‌ها خنثی می‌شود و این نشان از جایگاه رفیع رهبری در جامعه دارد.
کد خبر: ۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲ - 21December 2013

رمز پایداری سپاه پاسداران تحقق فرهنگ عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، در آستانه اربعین سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جلسه "طرح نور مبین قرآن کریم" با حضور آیتالله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور در حسینیه امام خمینی(ره) ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

آیتالله حسینی بوشهری در ابتدای سخنان خود با طرح این سوال که اساساً چه عواملی دست به دست هم داد تا حادثه کربلا رقم بخورد، گفت: پاسخ به این سوال اساسی از آنجا حائز اهمیت است که اصول حاکم بر تاریخ میتواند در همه زمانها و شرایط قابل تکرار باشد و هر جامعهای که بستر این حوادث باشد، تاریخ تکرار میشود.
 
وی افزود: عاشورا یک جریان در طول تاریخ است و تقابل یزیدیان و حسینیان تاریخ محدود به زمان خاصی نیست.
 
آیتالله حسینی بوشهری با برشمردن سرگذشت برخی از اقوام از نگاه قرآن از جمله قوم فرعون و قوم موسی گفت: جهل و نادانی مردم باعث میشود فساد کل جامعه را در برگیرد تا جایی که در چنین جامعهای جایی برای ماندن پیامبر و امام نیست که یا باید هجرت کند و یا شهید شود.
 
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور در تبیین علت وقوع حادثه عاشورا، گفت: چهار عامل کلیدی ولایتستیزی، دینستیزی، عدالتستیزی و تقدسزدایی پدیدآورنده حادثه عاشوراست که باید در هر عصری مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در تشریح عامل ولایتستیزی گفت: بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام همه ارزشها به ضد ارزش تبدیل شد تا جایی که سالها سب علی علیهالسلام جزء واجبات در خطبههای نماز جمعه شد و نتیجه طبیعی جامعهای که با این فکر تربیت شود، آن است که حادثه کربلا را رقم بزند.
 
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور طرح مسئله عبرتهای عاشورا از سوی رهبر معظم انقلاب را بسیار حکیمانه خواند و گفت: متأسفانه میبینیم که عدهای آرام آرام با رهبری جامعه در افتادهاند و با جلسات پنهان و نیمهپنهان تلاش دارند تا جایگاه رهبری را پایین بیاورند و اگر خدای ناکرده این اتفاق بیفتد دیگران مسلط خواهند شد.
 
امام جمعه قم افزود: امروز در جامعه دشمن کم نداریم که امید دارند در ظرف مدت چند ماه کار نظام اسلامی را یکسره کنند، اما با یک سخنرانی رهبری همه توطئهها خنثی میشود و این نشان از جایگاه رفیع رهبری در جامعه دارد.
 
آیت الله حسینی بوشهری در پایان سخنان خود با تمجید از صبر و استقامت سپاهیان اسلام گفت: اگر شما پاسداران عزیز در مقابل این همه دشمن و ترفندهای گوناگون آنها توانستهاید بایستید و خم به ابرو نیاورید علتش آن است که با فرهنگ عاشورایی "هیهات منا الذله" بزرگ شدهاید و شکلگیری سپاه پاسداران با نام زیبای حسین بن علی(ع) موید همین معناست.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار