روایت مردی که زندگی را به شرف شهادت بخشید

«آقاسید مجتبی» اثری در قالب خاطره نگاری است که به خاطرات همرزمان، دوستان دور یا نزدیک و خانواده شهید سید مجتبی هاشمی از وی پرداخته است.
کد خبر: ۸۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰ - 17May 2016

روایت مردی که زندگی را به شرف شهادت بخشید

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «آقا سید مجتبی» سه سال پس از انتشار  همچنان یک از پرمخاطب ترین آثار نشر شاهد است، در مسابقه کتابخوانی نشر شاهد در ماههای اخیر مورد اقبال و توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفت و در نمایشگاه بیست و نهم کتاب تهران نیز پر فروش شد.
نویسنده در بخشی از کتاب می نویسد: «مردانی چون شهید «سید مجتبی هاشمی» معنی مرگ و زندگی را با شرف شهادت آمیخته می کنند، که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، از ما پیشی بگیرند.»

سید باقر خسرو شاهی، محمدحسین قنوتی، جواد غنچه، محمد رضا رستمی، حسین الله کرم، قاسم صادقی، مصطفی باغبان، حسن سماواتی، مشاءالله مهمان نواز و مرتضی امامی برخی دوستان، آشنایان و همرزمان شهید سید مجتبی هاشمی  هستند که فکور خاطراتی را از آنان در کتاب آورده است.

نخستین  فصل کتاب با عنوان «شهر اول، با خرمشهر در اوایل جنگ» به خاطرات همرزمان و نزدیکان شهید در عرصه های مختلف نظامی و سیاسی پرداخته است.

نگارنده در تدوین متن «آقاسید مجتبی» هر خاطره را از زاویه نگاه راوی های مختلف بیان کرده و همین موضوع بر جذابیت کتاب افزوده است.

فکور، فصل دیگری از این کتاب را با عنوان «شهر دوم، دل گفته هایی از دور و نزدیک» به خاطرات کوتاهی از منش و اخلاق شهید سید مجتبی هاشمی اختصاص داده و در این میان خاطراتی از شهیدان آیت الله محمد حسینی بهشتی، دکتر مصطفی چمران، سپهبد صیاد شیرازی و سرلشکر فلاحی آورده است.

«شهر سوم، برای ما که مانده ایم» را نویسنده به وصیت نامه و توصیه های شهید اختصاص داده است. در بخشی از مطلبی با عنوان «به شما عشق می ورزم» با زیر عنوان «کلامی دیگر از شهید سید مجتبی هاشمی» آمده است: «مگر می شود به عنوان یک مسلمان متعهد به خود اجازه داد تا به سرزمین های اشغالی فلسطین عزیز، اسراییل غاصب همچنان بتازد و مردم محروم و آواره مسلمان فلسطین را هر روز قتل عام کند؟ هرگز نمی توانیم ساکت بنشینیم در حالی که آن ها در خانه خود اجازه نفس کشیدن ندارند.»

در انتهای کتاب و در قالب بخش ضمائم، اسناد و تصاویری هم از شهید به  صورت رنگی آورده شده  است.

کتاب «آقاسید مجتبی» را نشر شاهد در سال  در 232 صفحه و قطع رقعی، با شمارگان سه هزار نسخه و به بهای  50 هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می توانند با اداره تالیف و نشر شاهد به  نشانی: تهران. خیابان طالقانی، خیابان ملک الشعرای بهار شمال، پلاک 5 طبقه سوم و با شماره تماس: 88308348 و 88308089 تماس حاصل نمایند.

منبع: نوید شاهد

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار