فرزند ارشد «مغنیه» جانشین شهید «مصطفی بدرالدین» شد

روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط از جانشینی «مصطفی مغنیه» فرزند عماد مغنیه به جای «مصطفی بدرالدین» فرمانده ارشد حزب الله خبر داد.
کد خبر: ۸۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸ - 17May 2016

فرزند ارشد «مغنیه» جانشین شهید «مصطفی بدرالدین» شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، روزنامه الشرق الاوسط نوشت: حزب الله لبنان «مصطفی مغنیه» فرزند «عماد مغنیه» فرمانده پیشین حزب الله را جانشین «مصطفی بدرالدین» فرمانده نظامی ارشد حزب الله لبنان که در انفجار چند روز پیش در نزدیکی فرودگاه دمشق به شهادت رسید، تعیین کرد.

خواهر مصطفی بدرالدین همسر عماد مغنیه است و مصطفی مغنیه خواهرزاده وی است.

این منابع تاکید کردند: فرزند مغنیه یکی از شخصیت های پیچیده ای است که در رسانه ظاهر نشده است و حزب الله لبنان تصمیم گرفت که پست های فرماندهی مهمی به وی بدهد.

 این منابع اعلام کردند: هنگامی که مصطفی متولد شد، بدرالدین به علت دست داشتن در هفت انفجار کویت در زندانهای این کشور به سرمی برد، به همین دلیل پدرش(عماد مغنیه) که به بدرالدین بسیار نزدیک بود، نام مصطفی را برای وی انتخاب کرد.  

مصطفی برخلاف جهاد که در بیشتر مناسبت ها و مراسم ها در پشت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله دیده می شد، دور از رسانه ها بود و حتی زمانی که جهاد مغنیه در حملهای اسرائیلی در قنیطره سوریه به شهادت رسید، مصطفی مغنیه خود را به دور از توجه رسانهها نگه داشت. نام وی بین فرماندهان ارشد حزب الله به عنوان فرمانده پیشرو و آتیه دار مطرح بود.

«رونین سولومون» پژوهشگر امور اطلاعاتی اسرائیل تلاش کرد که فعالیت های فرزند ارشد مغنیه را دنبال کند، اما به این نتیجه رسید که نام مصطفی در رسانه ها به سختی یافت می شود و تنها عکس وی به زمان تولدش در ژانویه 1987 در تهران برمی گردد و هیچ عکسی از وی وجود ندارد.

منبع: شبستان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار