کتاب تاریخ نگاری انقلاب منتشر شد

کتابهای تاریخ نگاری انقلاب که خاطرات شخصیتهای مهم و تاثیرگذار انقلابی را روایت می کند، از سوی انتشارات سوره مهر در دسترس مخاطبان قرار گرفت .
کد خبر: ۸۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ - 23May 2016

کتاب تاریخ نگاری انقلاب منتشر شد

 به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، کتاب خاطرات عزت شاهی که محسن کاظمی آن را به نگارش درآورده، اثر برتر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است .


مخاطبان این کتاب با مرور خاطرات صریح عزت شاهی ، با یکی از شاخص ترین چهره های مبارز و معتقدی آشنا می شوند که در جریان رویارویی قهرآمیزش با رژیم شاه، همه شداید و مشکلات را به جان خرید اما از پا ننشست و حتی مهلکترین ضربه های ساواک و شکنجه های روحی و جسمی طاقت فرسای دوران بازجویی و زندان هم نتوانست خللی در اراده و عزم آهنین او ایجاد کند.
 

**نامی که ماند ، کتابی است در زمینه زندگی و مبارزات شهدای انقلاب اسلامی که توسط عوامل رژیم پهلوی به شهادت رسیده اند و بی آن که شاهد به بار نشستن نهال مبارزات خود و سایر همرزمانشان باشند، در خاک خفتند.


این کتاب را جواد کاموربخشایش نوشته و با انجام پژوهشهای گسترده درباره شهید کاظم ذوالانوار، شرح جامعی از زندگی و مبارزات او فراهم آورده است.
 

**کتاب پاسیاد پسر خاک، نوشته محمد قبادی ،سیری کامل در زندگی و مبارزات مرحوم علی اکبر ابوترابی فرد مبتنی بر اخبار و اطلاعاتی نویافته است.
 

این اثر در دو فصل کلی تدوین شده که در فصل اول اطلاعات اولیه ای همچون پیشینه خانوادگی، تولد، تحصیل و فعالیت سیاسی و آشنایی مرحوم ابوترابی فرد با شهید سیدعلی اندرزگو مورد بررسی قرار گرفته است.


فصل دوم کتاب به شرح فعالیتهای سیدعلی اکبر ابوترابی در کمیته استقبال از امام خمینی (ره) و دوران دفاع مقدس و احوال وی از دوران اسارت در زندانهای ارتش متجاوز حزب بعث عراق اختصاص دارد و حاوی اطلاعات بسیار مهم و تازه ای است که شاید برای بسیاری از دوستداران و نزدیکان مرحوم ابوترابی نیز تازگی داشته باشد.


**خاطرات زندان را نیز سید سعید غیاثیان نوشته و مروری داشته بر خاطرات 28 نفر از انقلابیون محبوس شده در زندانهای مخوف رژیم پهلوی.
 

این کتاب، گویاترین سندی است که با مطالعه آن روشن می شود در میان سیاهه انبوه اسامی مستبدان تاریخ چگونه می توان از محمدرضا پهلوی به عنوان سردمدار آنها و موجد روش جدیدی از شکنجه و کشتار نام برد.
مولف در این کتاب به بازخوانی بخشهایی از خاطرات تعداد 28 نفر از زندانیان سیاسی پیش از انقلاب می پردازد که آنها را از میان حجم انبوهی از خاطرات مستند موجود در دفتر ادبیات انقلاب اسلامی برگزیده است.
**خاطرات علی امینی کتاب دیگری است که به کوشش یعقوب توکلی گردآوری شده است .
 

این کتاب خاطرات علی امینی ، اقدامی بنیادین در راستای به دست دادن متنی بی واسطه و دست اول از یکی از مهره های سیاسی اثرگذار عصر پهلوی است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار