رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر هندوستان:

«نفت و گاز»، «مبارزه با تروریزم» و «منطقه چابهار» بسترهای همکاری عمیق و مفید ایران و هند هستند

نخست‌وزیر هندوستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.
کد خبر: ۸۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰ - 23May 2016

«نفت و گاز»، «مبارزه با تروریزم» و «منطقه چابهار» بسترهای همکاری عمیق و مفید ایران و هند هستند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار آقای «نارندرا دامورداس مودی» نخستوزیر هند، با اشاره به سابقه بسیار طولانی و تاریخی ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و مردمی میان ایران و هند، زمینههای همکاری دو کشور را بسیار گسترده دانستند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با هند که یکی از اقتصادهای نوظهور و رو به پیشرفت در دنیا است، استقبال میکند و در اجرای توافقهای دوجانبه کاملاً جدی است و تحت تأثیر هیچ سیاستی قرار نمیگیرد.

حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به آیندهی اقتصادیِ خوب هند و همچنین منابع نفت و گاز ایران که در مجموع غنیترین کشور دارنده این منابع است، افزودند: علاوه بر نفت و گاز، همانگونه که جنابعالی اشاره کردید چابهار یکی از نقاط ارتباطی مهم بین شرق و غرب، و شمال و جنوب است که میتواند بستر همکاریهای عمیق، بلندمدت و مفید باشد.

رهبر انقلاب با اشاره به سیاست صحیح دولت هند مبنی بر وارد نشدن به هیچیک از ائتلافهای غربی و امریکایی در بهاصطلاح مبارزه با تروریزم، گفتند: مبارزه واقعی و جدی با تروریزم میتواند یکی دیگر از زمینههای همکاری ایران و هند باشد زیرا برخی از کشورهای غربی در مقابله با تروریزم جدی نیستند و در شکلگیری جریانهای تروریستی در افغانستان و همچنین گروههای تروریستی در عراق و سوریه، نقش داشتهاند.
ایشان با تأکید بر اینکه باید در امر مبارزه با تروریزم که متأسفانه بهنام اسلام سر برآورده، به مسلمانان و کشورهای اسلامی واگذار شود، خاطرنشان کردند: البته در این مبارزه، باید آن دسته از کشورهای اسلامی حضور داشته باشند که تابع سیاستهای امریکا و غرب نیستند، زیرا این کشورها قصد مبارزه جدی و واقعی با تروریستها را ندارند.

حضرت آیت الله خامنهای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریزم جدی است و از همه امکانات خود برای مقابله با آن، استفاده خواهد کرد.

رهبر انقلاب با اشاره به استفادهی سازمانها و گروههای تروریستی از برخی مشکلات و نقاط ضعف جامعه مسلمانان در کشورها برای جذب نیرو، تأکید کردند: کشورها باید این بهانهها را از دست تروریستها بگیرند.

ایشان، تروریزم را یک بیماری مُسری و خطرناک خواندند و خاطرنشان کردند: همانگونه که امکان مهار هر بیماری واگیردار وجود دارد، با تروریزم نیز میتوان مقابله، و آن را مهار کرد.

در این دیدار که آقای روحانی رئیسجمهور نیز حضور داشت، نخستوزیر هند با اشاره به سفر حضرت آیتالله خامنهای به هند در سال ۱۳۵۹، آن را زمینهساز تعمیق روابط دو کشور خواند و گفت: در سفر کنونی، توافقهای خوبی انجام و تصمیمهای بزرگی گرفته شده است که مطمئن هستم با اراده جدی دو طرف، به نتایج خوبی خواهند رسید.

آقای نارندرا مودی با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص خطر تروریزم و لزوم مبارزه جدی با آن، افزود: متأسفانه برخی کشورها، تروریزم را به «خوب» و «بد» تقسیم کردهاند و در خصوص مبارزه با تروریزم، فقط حرف میزنند.

نخستوزیر هند با تأکید بر اینکه اسلام دین عشق و محبت است و هیچ ارتباطی با تروریزم ندارد، خاطرنشان کرد: هند چند سال پیش، پیشنهاد برگزاری کنفرانس جهانی مبارزه با تروریزم را با حضور کشورهای اسلامی داد که با مخالفت برخی کشورهای غربی مواجه شد.

وی افزود: باید کشورهایی که در مبارزه با تروریزم جدی هستند، در کنار یکدیگر قرار گیرند و همکاریهای نزدیکی با هم داشته باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار