نماز؛ بارزترین جلوه بندگی در مکتب عاشورا
به گزارش خبرنگار دفاعپرس از سمنان، مراسم عزاداری محرم با موضوع «جایگاه والای نماز در نهضت عاشورا» با حضور دکتر محمدجواد کولیوند استاندار سمنان، حجتالاسلام شمسالدین مدیر ستاد اقامه نماز استان و جمعی از مسئولان و عزاداران حسینی برگزار شد.

حجتالاسلام «شمسالدین» مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان در این مراسم با تأکید بر پیوند ناگسستنی فرهنگ محرم و نماز اظهار کرد: عاشورا مکتب بندگی و عبودیت است و نماز بهعنوان ستون دین، بارزترین جلوه این بندگی در نهضت حسینی محسوب میشود.
وی افزود: ترویج فرهنگ نماز در مجالس عزاداری و هیئتهای مذهبی، زمینهساز تعمیق باورهای دینی و انتقال پیامهای اصیل نهضت کربلا به نسلهای آینده است؛ چرا که قیام امام حسین (ع) نمادی برای احیای ارزشهای اصیل اسلامی و انسانی در جامعه است.
«محمدجواد کولیوند» استاندار سمنان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت راهبردی نماز در سیره اهلبیت (ع) گفت: اقامه نماز در ظهر عاشورا، جلوهای روشن از جایگاه والای این فریضه الهی است که امام حسین (ع) حتی در بحبوحه جنگ و سختترین شرایط نیز از آن غافل نشدند.
استاندار سمنان با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) سراسر درس ایثار، بندگی و پایبندی به ارزشهای الهی است، تصریح کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا روشنترین نماد اهمیت این واجب الهی برای جامعه اسلامی بهویژه نسل جوان است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز وظیفه داریم با بهرهگیری از ظرفیت عظیم ماه محرم و عزاداریها، فرهنگ نماز را در جامعه بیش از پیش تقویت کرده و نسبت به نهادینه کردن این فریضه در میان نسل جوان و آیندهساز کشور اهتمام ویژهای داشته باشیم.
انتهای پیام/
