با حضور سردار نجاتی؛

بررسی نقش ادوات در یگان­ های خراسان در دفاع مقدس آغاز شد

در ادامه جلسات بازخوانی عملیات­ های دفاع مقدس و بررسی نقش واحدهای رزمی و پشتیبانی، بررسی نقش ادوات یگان­های خراسان با حضور جمعی از پیشکسوتان این واحد آغاز شد.
کد خبر: ۸۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ - 25May 2016

بررسی نقش ادوات در یگان­ های خراسان در دفاع مقدس آغاز شد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در ادامه جلسات بازخوانی عملیات­ های دفاع مقدس و بررسی نقش واحدهای رزمی، مهندسی و پشتیبانی بررسی نقش واحد ادوات یگان ­های خراسان در طول دفاع مقدس با حضور جمعی از پیشکسوتان این واحد در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی آغاز شد.

در ابتدای این جلسه سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص اهمیت دفاع مقدس و حماسه ­ای که ملت ایران خلق کردند اظهار داشت: دفاع مقدس از حماسه ­های مردم ما است که به عنوان یک تجربه موفق می­ شود از آن استفاده کرد و الگویی برای آیندگان باشد. امروز ما نیز در جنگی که با استکبار داریم می­ توانیم از این تجربه بهره­ گرفته و جلوی دشمن را شد کنیم.

وی افزود: استخراج گنج جنگ این است که از روز اول تمام وقایع و رخدادها را مکتوب کنیم و سوژه ­های ناب آن را استخراج کنیم و در قالب هنر آن را به جامعه و نسل امروز عرضه کنیم.

نجاتی خاطر نشان کرد: رسالت استخراج حقایق دفاع مقدس بر دوش ما است و ما باید مانند دوران دفاع مقدس با این موضوع به صورت تکلیفی برخورد کنیم و از داشتن نگاه سطحی به این مسئله اجتناب کنیم.

در ادامه این جلسه محسن جمشیدی، حسن حمامی، سید جوادغفاریان، سید محسن حسینی به نحوه شکل­ گیری واحد ادوات و ورود خود به این واحد را طی سال­ های 59 تا 61 مطالبی را بیان کردند.

در پایان ناصر قربان­پناه از پیشکسوتان واحد ادوات در سخنانی ضمن مهم شمردن این گونه جلسات افزود: در بررسی نقش ادوات در یگان­ های خراسان در طول دفاع مقدس اهدافی همچون تهیه شناسنامه وجودی ادوات به صورت مدون، شناسایی عوامل و مسئولین ادوات، تهیه ساختار رسمی ادوات از زمان آغاز به کار آن، چگونگی تشکیل واحدها، تشکیل یک تیم راهبردی و تحقیقاتی مد نظر است.

نظر شما
پربیننده ها