در نشست «بزم اندیشه»؛

روایت صفارهرندی از ابعاد مختلف نفوذ علیه ایران

صفارهرندی گفت: برای مقابله با نفوذ فرهنگی باید دانایی و اطلاعات در دستگاه‌های رسمی افزوده شده و توجه داشته باشیم که در بحث فرهنگ مسئله نفوذ‌پذیرها از نفوذی‌ها اهمیت بیشتری دارند.
کد خبر: ۸۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ - 25May 2016

روایت صفارهرندی از ابعاد مختلف نفوذ علیه ایران

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمد حسین صفارهرندی عصر امروز در نشست «بزم اندیشه» با موضوع « دشمنشناسی فرهنگی» که به همت موسسه خدمات مشاورهای، جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار داشت: طبق فرمایش رهبر انقلاب هماکنون نفوذ در بدترین شکل خود یعنی نفوذ سیاسی و فرهنگی اتفاق افتاده است.

وی افزود: با پایان دهه 60 این مسئله تایید شده که جمهوری اسلامی  از حیث سیاسی، امنیتی و نظامی نفوذناپذیر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی اشکال مختلف نفوذ را علیه ایران اعمال کردهاند، گفت: شهید شدن رئیسجمهور و نخستوزیر مملکت و 72 تن از یاران انقلاب، محصول نفوذ امنیتی بوده که هماکنون با پیشرفت تجارب و امکانات امنیتی جلو این نوع نفوذ سد شده است.

صفارهرندی با اشاره به اینکه شناختهشدهترین شکل نفوذ، نفوذ نظامی است، تصریح کرد: اسرائیل با نفوذ در لبنان حکومت را ساقط کرده و یک حکومت دستنشانده بر سر کار نهاد و همین هدف را در جریان جنگ تحمیلی در مورد ایران داشتند اما امروزه عملیات نفوذ امنیتی و نظامی دشمن کاملاً منتفی شده است.

وی با اشاره به اینکه عناصر نفوذی در دولتمردان اوایل انقلاب که دغدغههای بیرونی را به مسائل داخلی اولویت میدادند وجود داشت، ادامه داد: سخنگوی دولت بازرگان محرمانهترین مطالب امنیتی نظام را به صورت علنی مطرح میکرد که این امر تحت تأثیر نفوذ سیاسی بر وی بوده اما امروزه حضور مقتدرانه شورای نگهبان مانع از نفوذ سیاسی در دستگاههای دولتی شده و در واقع نظارت استصوابی شورای نگهبان سدی در برابر نفوذ سیاسی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه افرادی هستند که سابقه خوبی در جبهه انقلاب داشتهاند و زیر شکنجهها، مقاومت بسیاری کردهاند اما امروزه موضعشان موضع انقلاب نیست، افزود: نیازی نیست در گذشته این افراد به دنبال نکات منفی باشیم، بسیاری از این افراد در گذشته خوب و انقلابی داشتهاند اما امروز تحت تأثیر نفوذ فرهنگی قرار گرفتهاند، لذا باید بدانیم که همه ما در معرض این مفسده هستیم و هیچکس مصون نیست.

صفارهرندی با بیان اینکه داشتن ایدئولوژی اسلامی، پشتوانه مردمی و ارتباط با رهبر 3 عنصر اصلی تحلیل اقتدار انقلاب اسلامی است، گفت: امروزه دشمن با توجه به اینکه میداند نفوذ در رهبری ممکن نیست قصد نفوذ در نفرات بعدی تأثیرگذار در حکومت و دستکاری در مکتب اسلامی و انقلابی نظام را دارد.

وی تصریح کرد: اسلام بر انگیزنده نیروهای جوانی است که به خاطر ارزشهای الهی جانشان را هدیه میکنند اما دشمن درصدد ارائه و عرضه یک دین وارونه و تفسیر متفاوتی از دیانت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: القاعده یک نسخه انقلابی اسلام انحرافی است و طالبان و داعش نیز نمونههایی هستند که ظاهر انقلابی دارند و شعار ضدآمریکایی سر میدهند اما آنچه به مرور زمان در میان مردم رواج میدهند نفرت از مسلمانی و اسلامیت است.

صفارهرندی با بیان اینکه دشمن درصدد رواج دادن نگاههای انحرافی به اسم اسلام است، اظهار داشت: اسلام رحمانی نمونهای از این انحرافات است که در واقع نوعی اسلامی بیرنگوبو و بیخاصیت از جنس مسیحیت بیخاصیت و بیتأثیر است، در واقع طرفداران اسلام رحمانی نسخهای از قرآن درست کردهاند که آیات قصاص، قتال و جهاد را از آن درآوردهاند و عامل اصلی آنها اسرائیلیها بودند.

وی با بیان اینکه مسئله جمعیت مسئلهای جدی است و ما در آیندهای نه چندان دور رشد منفی جمعیت را خواهیم داشت، تصریح کرد: رشد معکوس جمعیت در سالهای آینده سبب افزایش جمعیت پیر و مصرفی ایران شده و جمعیت کشور را به کمتر از میزان فعلی میرساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رهبر انقلاب در سالهای گذشته فرمودند نرخ باروری باید به 2.7 درصد برسد و سپس متوقف شود اما به دلیل اشتباهات دستاندرکاران نرخ باروری در ایران به 1.8 درصد رسید و این میزان به معنی حرکت در لبه مرزهای خطر است.

صفارهرندی با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ باروری به 1.9درصد رسیده است گفت: این تغییر تحت تأثیر حکم ولیفقیه برمردم است در واقع مردمی که نسبت به رهبری نگاه سالمی داشته باشند به نفوذ تن نمیدهند، پس باید اولویت اصلی در مسئله نفوذ توجه به مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: از اوایل دهه 70 تمرکز دشمن بر تغییر سبک زندگی مردم بوده است به طوری که پس از جنگ تحمیلی عدهای میگفتند ما به دورهای از گشایش رسیدهایم و باید مانور تجمل دهیم و مردم را دعوت به دنیاطلبی کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این دنیاطلبی تبدیل به یک سبک و نحوه زندگی شده و جای ایثار و فداکاری را گرفته است، گفت: کسانی که سبب اشاعه سبک زندگی جدید در جامعه شدهاند اگر این امر ندانسته بوده باید استغفار کنند چرا که تغییر ذائقه مردم سبب خودخواهی و اصل نهادن بر لذت شخصی میشود به طوری که فرد از ازدواج و فرزندآوری به خاطر راحتی خود خودداری میکند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه تغییر ذائقه مردم در بسیاری از موارد از طریق تحریک و القا از بیرون انجام میشود، گفت: در برخی موارد در سالهای گذشته کنترل جمعیت به مردم تحمیل میشود و اگر دیروز مردم را تشویق به پیشگیری از فرزندآوری میکردیم حال نیز باید به همان شکل و روشها مردم را تشویق به فرزندآوری کنیم تا شاید نتایج جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی سبب تغیر نوع نگاه و فکر افراد میشود به طوری که در حال حاضر برخی این دیدگاه را دارند که برای حل مشکلات باید از غربیها کمک بگیریم و حتی عدهای از چپگراها معتقدند برای رسیدن به آزادی میتوان به امپریالیسم متوسل شد که این امر محصول تعلق بستن به دنیاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روزنامه کیهانی که توسط سلطنتطلبها اداره و منتشر میشود از سرمایهگذارانی که تمایل داشتهاند برای سرمایهگذاری از خارج به ایران بیایند درخواست کرد برای بازگشت خود به ایران 3 شرط اساسی مطرح کنند مقدس شمردن مالکیت خصوصی، تضمین رعایت حقوق بشر و حذف ولایت فقیه این شکست بود.

صفارهرندی بیان کرد: در سال 1358 برای اولین بار ما را محکوم به نقض حقوق بشر به دلیل برخورد با فرقه جاسوسی بهاییها که منتسب به صهیونیسم کردند و در فقره بعدی عدم تصویب قانون همجنسگرایی در ایران را نمونه نقض حقوق بشر بیان کردند.

وی افزود: در اوایل دهه 70 بعضیها به طرف اجنبی گفتند تا 10 سال آینده ولایت فقیهی نخواهد بود برای اینکه این اتفاق بیفتد در نشریات کثیرالانتشار مبانی ولایتفقیه را زیر سوال بردند؛ به عنوان مثال روزنامه همشهری با یکی از روحانیون مصاحبه کرده و وی چنین گفته که ولایت معنایی ندارد و آنچه در حکومت مطرح است وکالت است و حتی رسولالله از جانب خداوند مأموریت الهی نداشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی مجاورت امر عرفی با امر معنوی را نمیپذیرند، تصریح کرد: در حال حاضر از زبان برخی از افراد که عناصر داخلی انقلاب را تشکیل میدادهاند میشنویم که عقیده دارند مشکلاتی که گریبان ایران را گرفته ناشی از پایبندیهای ما به ارزشهاست که نمیتوانیم به آمریکا نزدیک شویم و تا زمانی که به آمریکا نزدیک نشدهایم عقبمانده میمانیم و حتی تشکیل حکومت دینی را اشتباه میدانند.

صفارهرندی با تأکید بر اینکه نفوذ فرهنگی یک هیولای ناشناخته نیست گفت: برای مقابله با نفوذ فرهنگی باید دانایی و اطلاعات در دستگاههای رسمی افزوده شده و توجه داشته باشیم که در بحث فرهنگ مسئله نفوذپذیرها از نفوذیها اهمیت بیشتری دارند.

نظر شما
پربیننده ها