مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان سمنان مطرح کرد

کمک بسیج به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان سمنان گفت: اقتصاد مقاومتی عزم، روحیه و مدیریت جهادی نیاز دارد؛ که بسیج می‌تواند برای تحقق اقتصاد مقاومتی به دولت کمک کند.
کد خبر: ۸۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ - 26May 2016

کمک بسیج به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش دفاع پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس استان سمنان در دومین همایش مردان آسمانی که به مناسبت ایام بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در پایگاه حضرت سکینه(س) سمنان و با حضور خواهران بسیجی این پایگاه برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه و آزادسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر کمنظیرترین و بی نظیرترین عملیات در دوران دفاع مقدس ما بوده و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: خرمشهر که 19 ماه در اسارت  و اشغال دشمن قرار داشت؛ درحالی  بهدست رزمندگان اسلام آزاد شد، که دشمن از خرمشهر بهعنوان برگ برنده برای خود استفاده میکرد و صدام با غرور در فکر تصرف خوزستان و کل ایران بود.

سلامی افزود: رزمندگان اسلام با یاری خداوند، با ایمان قوی و مستحکم، با وحدت، و با  داشتن بصیرت در راه خدا مخلصانه پا به میدان  نبرد گذاشتند و فتح خرمشهر ثمره ایمان، مجاهدت در راه خدا، وحدت و همبستگی ملت بزرگ وپیروی از ولایت بود که همه در کنار هم توانستند پیروزی بزرگ را برای ملت بزرگ به ارمغان بیاورند.

وی تصریح کرد: ما نباید حماسهسازان و حماسههایی که بهوجود آوردند را فراموش کنیم؛ زیرا آنها سبب بهوجود آمدن امنیت امروز ما بودند. مردان بزرگ در میدان جنگ، جهاد، ایستادگی، ایثار و مقاومت کردند، جانهای پاک خود را  در راه اسلام فدا کردند، شیرزنان نیز در پشت جبههها مردانه ایستادند و پشتیبانی کردند.

سلامی گفت: پایگاههای مقاومت بسیج که در آن زمان فعال بودند، از وجود زنان بزرگی که برای پشتیبانی و جهاد در راه خدا مجاهدت کردند بهره میبردند، و امروز نیز نقش خواهران در مجاهدت فرهنگی برای انقلاب اسلامی و زنده نگهداشتن  ارزشهای انقلاب، آداب و رسوم اسلامی و انقلابی بسیار برجسته است.

وی گفت: تعداد رزمندگان  استان در عملیات بیتالمقدس را 700 نفر از نیروهای بسیج و سپاه در قالب 5 گروهان، تیپ تکاور ذوالفقار ارتش و یک گردان از جهاد سازندگی عنوان کرد؛ که قریب به 200 نفر از آنان به فیض شهادت نائل شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس استان سمنان گفت: مقام معظم رهبری فرموند شعارهای انقلاب باید زنده  نگه داشته شود؛ تا راه، هدف و مسیر را نشان ملت دهند.

وی خاطرنشان کرد: فعال بودن پایگاههای مقاومت بسیج در حقیقت زنده نگهداشتن شعارهای انقلاب است. وجود پایگاههای مقاومت برای جمهوری اسلامی و انقلاب یک نعمت ارزشمند است؛ که مسئولان نظام باید قدر آن را بدانند.

وی افزود: امروز عرصه نبرد با دشمن  یک عرصه بزرگ و گستردهتر از دیروز است. مجاهدت امروز ما در عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی است؛ که اینها میدان جهاد ما در مقابل  دشمن هستند.

سلامی در ادامه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی عزم، روحیه و مدیریت جهادی نیاز دارد؛ که بسیج میتواند برای تحقق اقتصاد مقاومتی به دولت کمک کند. تحقق اقتصاد مقادمتی و حضور ملت ایران در آن  نوعی جنگ محسوب میشود.

وی همچنین ادامه داد: امروز آسیبهای اجتماعی بهعنوان بزرگترین درد اجتماع اسلامی ما محسوب میشوند؛ که ایمان قوی و تربیت صحیح در مقابل گسترش این آسیبها بازدارندگی ایجاد میکند و با ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی میتوان با  آسیبهای گوناگون که جامعه با آن درگیر است، مقابله کرد.

در پایان این مراسم از مادران و همسران شهدا و جانبازان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها