نائینی در نشست خبری حماسه 9 دی تشریح کرد

نقش فعال 17 سفارتخانه خارجی در فتنه 88 / شعار رفع حصر سران فتنه یعنی منحرف کردن مسیر انقلاب

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی گفت: کسانی که امروز شعار رفع حصر سران فتنه و یا آزادی زندانیان فتنه گر مطرح می‌کنند،‌‌ به دنبال منحرف کردن مسیر انقلاب بزرگ ملت ایران به سمت آمریکا هستند.
کد خبر: ۸۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵ - 25December 2013

نقش فعال 17 سفارتخانه خارجی در فتنه 88 / شعار رفع حصر سران فتنه یعنی منحرف کردن مسیر انقلاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست سالروز حماسه ۹ دی با حضور "سردار علیمحمد نائینی" رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی در سالن کنفرانس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار نائینی با نوظهور خواندن انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا با چالشهای مختلفی روبرو شد و دشمنان داخلی و خارجی با استفاده از روشهای مختلف سعی در متزلزل کردن استحکام آن داشتند.

وی افزود: وقوع انقلاب اسلامی، مقارن با ساختار قدرت درجهان دو قطبی بود. اراده دو ابرقدرت شرق و غرب؛ جلوگیری از شکل گیری حاکمیت بر مبنای دین بود. اما جمهوری اسلامی ایران که محصول انقلاب اسلامی بود، متفاوت از الگوهای موجود و برپایه دین، مرجعیت شیعه و ولایت فقیه شکل گرفت.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی تصریح کرد: از همان آغاز خط فتنه، فساد و مبارزه با نظام اسلامی در پیچیدهترین اشکال خودش ظهور یافت. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اندیشه و مدل سیاسی نوین ظهور یافت و در طول حیات خود همواره در معرض خطرها، تهدیدها و فتنههای مختلفی از ناحیه بازیگران خارجی و داخلی و یا ائتلافی از آنها قرار گرفت.

"تجزیه طلبی، اقدامات مسلحانه گروهگهای ضد انقلاب، براندازی از طریق اغتشاش و آشوب سازی در جامعه، کودتا، حمله نظامی، ترور شخصیتهای اصلی نظام، ایجاد شکاف و برانگیختن اختلافهای قومی و مذهبی، تحریم و فشارهای اقتصادی و عملیات روانی پردامنه، محورهایی از تهدیدها و توطئههای مختلفی بوده است که نظام جمهوری اسلامی در این ۳۵ سال با آنها روبرو بوده است. به عبارتی میتوان گفت دشمنان انقلاب اسلامی از همه گزینهها، ظرفیتها و تجارب خود برای مقابله و مهار نظام مردم سالار دینی بهره گرفته است و ملت ایران با هوشمندی و حضور به موقع و به لحظه خود تهدیدها و فتنهها را خنثی و هر روز بر استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران افزوده است."

سردار نائینی تاکید کرد: دولتهای غربی که در گذشته در روشها و الگوهای مختلف در برخورد با نظام جمهوری اسلامی ایران شکست را تجربه کرده بودند. با بهرهگیری از الگوی جنگ نرم و تجربهای که در سایر کشورها داشتند، انتخابات را در ایران هدف قرار دادند. آنها قبل از انتخابات ۱۳۸۸ براساس اقدامات تئوریک در اطاقهای فکر آمریکایی به این باور رسیدند، که میتوان با استفاده از تجربه تکنیکهای انقلابهای رنگی همزمان با انتخابات ۱۳۸۸ نظام جمهوری اسلامی را از درون فروپاشی کرد. نظام جمهوری اسلامی ایران در محیط ملی و در سطح منطقه همزمان با انتخابات ۱۳۸۸ از موقعیت بسیار ممتاز برخوردار بود، حضور ۴۰ میلیونی و ۸۵ درصدی مردم درانتخابات دهم ریاست جمهوری، موقعیت و جایگاه نظام مردم سالار دینی را افزایش داد.

وی افزود: مقدمات انتخابات ۸۸ و فضای تبلیغات انتخاباتی، نشان از یک برنامه ریزی برای فتنه پیچیده بود. در شرایطی که هیچ خطری کشور را تهدید نمیکرد و موقعیت نظام اسنثنایی و ممتاز بود، دروغ، افترا و تهمت در کشور، علیه نظام به راه انداختند. از ابتدای تبلیغات انتخاباتی موج تقلب در انتخابات با بهره گیری از تکنیکهای عملیات روانی، نهادینه شد و اینطور جا انداختند که یا ما پیروز انتخابات هستیم، یا هرکس دیگر از صندوقها بیرون آید، معنی آن این است که نظام تقلب کرده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی اضافه کرد: ارزشهای دینی، اخلاقی، حریم و حرمتها را به چالش کشیدند. این موضوع پدیده اتفاقی نبود بلکه از مدتها قبل به ویژه همزمان با تبلیغات انتخاباتی بنظر میرسید اقدامی طراحی نهادینه شده است. مردم ایران به ویژه در کلان شهرها و پایتخت در شرایط خاصی قرار گرفتند. شبهه و تردید رواج یافت. همچنانکه حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام میفرمایند؛ فتنه وقتی میآید، قابل شناسایی نیست. اما وقتی عبور کرد ویرانههای آن دیده میشود.

نائینی با بیان اینکه وجود افراد با سابقه و شناسنامهدار همراه با حضرت امام خمینی رضوان الله علیه در مدیریت فتنه، فضا را مبهم و آشفته کرد، گفت: برخی از خودیها در تحلیل دچار مشکل شدند و بد عمل کردند و نتایج یک انتخابات پرافتخار و امیدآفرین به چالش کشیده شد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از شمارش آراء و اعلان نتایج انتخابات برخی با دستپاچگی و بدون تعقل سیاسی و برخی هم برنامه ریزی شده، به کاندیدای شکست خورده و از جا مانده انتخابات تبریک گفتند. در صورتی که نتیجه انتخابات، درصد مشارکت و میزان تقریبی رای هر یک از کاندیداها، دقیقا مطابق آنچه بود که مراکز نظرسنجیهای معتبر و در سایتها، خبرگزاریها و رسانهها پیش بینی شده بود. این نتایج هم، دلائل کاملا منطقی و قابل دفاع داشت. اما در یک اقدام برنامه ریزی شده، یک حرف غلط را به نام تقلب در انتخابات جا انداختند و موج آن به تدریج، از قبل انتخابات پراکنده شد و در یک گستره ملی به آن دامن زدند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی اضافه کرد: این همان فرصت بسیار طلایی بود که چند کاندیدای شکست خورده، احزاب، گروههای سیاسی حمایت کننده از آن کاندیداها و غفلت و کوتاهی برخی از نخبگان کشور، در اختیار آمریکا و همه معارضین خارجی و داخلی انقلاب اسلامی گذاشت. فرصتی که آمریکا مدتها بدنبال آن بود و هرگز موفق نشده بود، نظام را از درون به چالش کشد. یعنی کاری که آمریکا نتوانسته بود، مدتها در انتظار آن بود، بستر آن توسط جریان فتنه فراهم شد.

"از لحظات اولیه شکل گیری فتنه، ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنهای مدظله العالی وارد میدان شدند و نصیحت کردند، فرمودند از طریق مراجع قانونی، اگر اعتراضی است، رسیدگی و پیگیری شود. وقتی حضرت آقا آن خطبه تاریخی و مظلومانه را خواندند، یک دفعه همه تهاجمها به سمت ستون خیمه نظام رفت، معلوم شد، دعوای این جریان برسر دولت نبود، مساله آنها نقد رئیس جمهور، انتخابات و تقلب نیست."

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی ادامه داد: معلوم شد یک فرصت برای انهدام نظام پیش آمده است. با سرعت بین جبهه برانداز داخلی و خارجی یک ائتلاف عجیبی شکل گرفت. بلافاصله جریان فتنه همه دیرینه و سابقهاش تبدیل به پیاده نظام دشمن شد. مدعیان سرداری و سربازی حضرت امام رضوان الله علیه بلافاصه تبدیل به سربازهای عادی دشمن شدند. سران کشورهای غربی، سرویسها و رسانههای آنها با همه ظرفیت به میدان آمدند. فضای خطرناکی شکل گرفت و آمریکاییها کاملا امیدوار به براندازی نظام از درون شدند.

وی افزود: جریان فتنه با راه کارهایی که انقلاب به پیروزی رسیده بود، خواستند انقلاب را براندازی کنند. آنها توجه نداشتند که انقلابی که با تکبیر و با رهبری روحانیت شیعه و در سایه دین، مردم ایران بدست آوردهاند و به پیروزی رسیده است، مگر میتوان با الله اکبر و از طریق دروغ تقلب، تزویر، خدعه، فریب و تدلیس با حمایت قدرتهای فاسد جهانی آدمهای فاسد، اراذل و اوباش، برانداخت. اما هجوم را آوردند، ابعاد فتنه گسترش یافت، همزمان ابعاد فتنه برای مردم روشن شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی با بیان اینکه اسناد و اطلاعات موجود نشان دهنده این است که دشمن در ایران، از مدتها قبل برای انتخابات برنامه ریزی کرده بود. نشانهها و اعترافهای فراوانی از جانب غربیها وجود دارد که آنچه پس از انتخابات ۸۸ اتفاق افتاد، فتنه و اقدام طراحی شده کاملا آمریکایی بود و از مراکز فرماندهی مشخص، هدایت و کنترل میشد.

نائینی افزود: نکته مهم این است که بستر موفقیت، نفوذ و مدیریت غربیها را، احزاب سیاسی، نخبگان داخلی و کاندیداهای شکست خورده فراهم کردند. آنها بازیگران داخلی در پروژه فروپاشی از درون بودند. آمریکاییها تاکنون در حدود ۲۰ کشور تجربه انقلابهای رنگی دارند و توانستهاند در برخی از کشورها، از این طریق دولتها و نظامهای سیاسی موجود را تغییر دهند. بدین صورت که با اعلام تقلب در انتخابات از سوی کاندیداهای شکست خورده، دعوت به اعتراض و شورش، ابطال انتخابات و برگزاری مجدد انتخابات با مداخله دولتهای خارجی، پروژه فروپاشی از درون کلید زده شود.

وی خاطرنشان کرد: انتشار اخبار و اطلاعات دروغ در مورد نظام و انتخابات با هدف تغییر باورهای ذهنی مردم ایران، جنگ رسانهای و عملیات روانی گسترده از طریق شبکههای ماهوارهای و فضای مجازی، دعوت به شورش و رویارویی با نظام به بهانه اعتراض به نتیجه انتخابات توسط غربیها و رسانههای آنها، برخی از نشانههای آن است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی تصریح کرد: یکی از نشانهها، اظهارات مدتها قبل از انتخابات توسط سناتورهای غربی و نظریه پردازان موسسات آمریکایی است که بر وجود یک انقلاب در داخل ایران با بهره گیری از تجربه غرب در اوکراین و گرجستان تاکید دارند. ساماندهی انقلاب مخملی در ایران توسط بنیاد سورس با واسطه افرادی از جریان فتنه در ایران نیز از دیگر نشانههای آن است. براساس اعترافات برخی از دستگیر شدگان و فراریان فعال فتنه ۸۸، بنیادها و دفاتر ویژه غربی با حمایت از برنامههای آنان، به دنبال عملی نمودن پروژه براندازی نرم و فروپاشی از درون بودند.

"این جریان بارها در رسانهها و یادداشتهای خود، اعتراف کرده که در سال ۸۸، از قبل از انتخابات با حمایت دولتها و رسانههای غربی، با آموزش تکنیکهای نافرمانی مدنی و مبارزه بدون خشنونت بدنبال راه اندازی یک جریان اجتماعی، برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بودهاند."

نائینی در ادامه این نشست خبری گفت: سازمانها و موسسات با تجربه غربی در مبارزات بدون خشنونت، سرویسهای امنیتی غرب، سفارتخانههای غربی، اتاقهای فکر آمریکایی و رسانهها در واقع ابزارهای غرب برای تغییر رژیم هستند. آنها در تئوریزه کردن روشهای فروپاشی از درون، ساماندهی نافرمانی مدنی و عملیاتی کردن آن در ایران تلاشهای فراوانی کردند. حداقل ۷۰ اتاق فکر در آمریکا، روشهای مقابله با ایران را تئوریزه و فرموله میکند و سیاستهای آمریکا در برخورد با ایران، تحت تاثیر اسناد و گزارشهای تولید شده در این اطاقهای فکر است.

وی افزود: بر اساس بررسیهای انجام شده حداقل هشت دفتر ویژه در کشورهای مختلف به منظور ارتباطگیری، هماهنگسازی، آموزش و تجهیز در فاصله سالهای ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۸ راه اندازی شده است. این دفاتر زیر نظر سیا و پنتاگون فعالیت میکردند. اسناد میگویند این دفاتر به سرشاخههایی در تهران وصل بودهاند و از طریق این سرشاخهها، نخبگان در حوزههای مختلف را شناسایی کرده و در یک برنامه چند لایه و چند مرحله توجیه و هماهنگ میشدند و در نهایت بهعنوان پیشتازان تحول در نظام سیاسی ایران مورد استفاده قرار میگرفتند. علاوه بر این دفاتر ویژه، ۱۷ سفارتخانه غربی به جمعآوری اطلاعات حساس، ارتباط هدفمند با برخی از مراکز نظام در جامعه ایران از قبل از انتخابات مشغول بودند. راه اندازی رسانههای جدید، شبکههای ماهوارهای تلویزیونی و شبکههای اجتماعی مجازی قبل از انتخابات یکی دیگر از نشانههای برنامه ریزی جبهه معارض غرب بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی تصریح کرد: ورود آشکار دیپلماتهای انگلیسی با نمادهای سبز در میان آشوبگران، نفوذ برخی از رابطین سرویسهای امنیتی و سفارتخانههای غربی در ستاد برخی از کاندیداها، اعتراف رئیس جمهور آمریکا و برخی از دولتمردان غربی بر دخالت در ایران، کمکهای مالی برخی از سفارتخانههای غربی از جمله انگلیس به سازمانهای مردم نهاد در چارچوب دیپلماسی عمومی تنها بخش کوچکی از دخالتهای غربیها در فتنه ۸۸ است.

نائینی ادامه داد: بنابراین فتنه ۸۸ لشکرکشی همه اردوگاه باطل علیه جبهه حق، با استفاده از همه ظرفیتها و تجارب نظام سلطه و نفاق داخلی بود. دشمن در سال ۸۸ میخواست با اردوکشی خیابانی، محاسبات مسئولان نظام را تغییر دهند. جریان فتنه و سلطه در یک جبهه واحد، از طریق جنگ رسانهای، باورها و اعتقادات مردم را هدف قرار داد. اراده آنها این بود که مردم را در مقابل هم و در مقابل نظام قرار دهند که با سد مستحکم رهبری الهی نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خامنهای مدظله العالی و بصیرت مردم مواجهه شدند.

وی افزود: جریان فتنه پایههای نظام جمهوری اسلامی را به بهانه تقلب در انتخابات هدف قرار داد، منافع ملی را نادیده گرفت. خسارات سنگینی به نظام زدند. هتک حرمت نظام، مردم و ارزشهای پایهای نظام، مخدوش کردن چهره، اعتبار و آبروی نظام در جهان، متهم کردن نظام به دیکتاتوری، خیانت، تقلب، خدعه و تدلیس، فلج کردن کار کشور و جامعه برای حدود ۸ ماه، امنیتی کردن فضای کشور و جامعه با آشوب، تولید سوژه و فرصت برای نقش آفرینی رسانههای معارض غربی و ضد انقلاب، نپذیرفتن رای مردم و زیر سئوال بردن سلامت انتخابات و جمهوریت نظام، وسیله نفوذ و حضور غربیها در داخل کشور شدن، غربیها را امیداوار به فروپاشی از درون کردن، این موارد بخشی از خیانتها و ظلم جریان فتنه است که محاسبه خسارات آن ممکن نیست.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی اضافه کرد: جریان فتنه با ظلم بزرگی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داد، جریانات ضد انقلاب اعم از سلطنت طلب، منافقین، اراذل و اوباش، درآشوبهای ۸۸، به ویژه در تهران، میدان پیدا کردند و خسارتهای فراوانی را به نظام، اموال عمومی و جان و مال مردم وارد کردند. که اوج آن در حرمت شکنی روز عاشورای ۱۳۸۸ ظاهر شد. جریان فتنه، با شعارهای خود در روز قدس و حرمت شکنیهای روز ۱۳ آبان، ۱۶ آذر ۱۳۸۸ و در نهایت حرمت شکنی بزرگ عاشورا، ماهیت ضد دینی و ضد انقلابی خود را نشان دادند.

نائینی ادامه داد: جریان فتنه بدنبال این بود که اثبات کند که نظام با فریب، دروغ، خدعه و تدلیس تاکنون به اینجا رسیده و کارش را پیش برده است و این ظلم به همه موجودیت نظام بود. امروز برخی از بازیگران فتنه ۸۸ و افرادی که در مقابل هجمه به ستون انقلاب و ارزشهای اسلامی سکوت کرده بودند و یا با فتنه همراهی داشتند، تلاش برای تطهیر و تخفیف چهره جریان فتنه و جرم سران آن دارند. این گروه، به بهانههای مختلف، درخواست چشم پوشی و فراموش کردن خیانت و ظلم بزرگ سران فتنه را دارند. قطعا حماسه سازان ۹ دی با هزینههایی که جریان فتنه بر نظام تحمیل کرده است، تسلیم فشارهای سیاسی و رسانهای این جریان سیاسی شکست خورده نمیشوند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که با سوء استفاده از تغییرات سیاسی و رافت اسلامی در حق سران فتنه، امروز شعار رفع حصر سران فتنه و یا آزادی زندانیان فتنه گر را به عنوان یک مطالبه مردمی مطرح میکنند، همان تجدید نظر خواهانی هستند، که دنبال منحرف کردن مسیر انقلاب بزرگ ملت ایران به سمت آمریکا بودند؛ سیاستهای آمریکایی را در ایران که هدف اصلی غربیها بهم ریختن کشور در سال ۸۸ بود، دنبال میکنند. مردم ایران آنها را در سال ۱۳۸۸ در هدف براندازی نظام شکست دادند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی با بیان اینکه مسئولان نظام جمهوری اسلامی هم میدانند که حماسه سازان یوم الله نهم دی هرگز نظاره گر نفوذ جریان فتنه در حاکمیت نخواهند بود، گفت: حرمت شکنی روز عاشورا، مردم خداجوی ایران را علیه «فتنه آمریکایی» به خروش درآورد. در نهم دی ۱۳۸۸ عاشورائیان با قیام خود، علیه عاشوراستیزان اقدامی ماندگار تاریخی را در تاریخ مبارزات ملت ایران به نمایش گذاشتند. این حضور در سراسر کشور همه سلائق سیاسی و گروههای اجتماعی و۴۰ میلیون شرکت کننده در انتخابات ۲۲ خرداد را در بر میگرفت.

به گفته نائینی، شعارهای روز یوم الله ۹ دی مشخص کرد که مردم به هیچ جناحی گرایش ندارند. مردم در ۹ دی نشان دادند برای دفاع از انقلاب و نظام و رهبری و مقابله با انحراف از مسیر انقلاب در صحنه هستند.

وی افزود: قیام تاریخی و ماندگار نهم دی ۱۳۸۸ به تعبیر مقام معظم رهبری، «یکی از قلههای فراموش نشدنی»، «حرکت برخاسته از بصیرت»، «شناختن موقعیت و حضور در لحظههای مورد نیاز»، حرکتی در فضای غبارآلود «،» حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی «در تاریخ انقلاب اسلامی بود. ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، قیام گسترده و فراگیر مردم ایران در ۹ دی را در حقیقت، پیروزی بصیرت مردم ایران بر فتنه آمریکایی معرفی میکند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی ادامه داد: از این جهت در چهارمین سال بزرگداشت این قله فراموش نشدنی، شعار امسال را تحت عنوان» یوم الله نهم دی؛ پیروزی بصیرت مردم ایران بر فتنه آمریکایی «اعلام میکنیم. بزرگداشت نهم دی متعلق به یک گروه و جریان خاص نیست. همچنان که در خلق آن حماسه همه سلائق و گروهها نقش آفرین بودند.» ۹ دی «ظرفیت حقیقی و هویت نظام جمهوری اسلامی است.

نائینی اضافه کرد: یوم الله نهم دی، تصویر واقعی قدرت نظام جمهوری اسلامی است. ۹ دی، قیام برای تثبیت هویت دینی و انقلابی بود. ۹ دی، فرصتی تاثیر گذار و سرنوشت ساز بود که باید به آن حیات دائمی داد. ۹ دی، گفتمان انقلاب اسلامی بود. راهپیمایی ۹ دی، تیر خلاص ملت ایران به استراتژی آمریکا در فروپاشی از درون بود. در نهم دی، پایههای کاخ سفید به لرزه درآمد. حماسه ۹ دی، تاریخ ساز شد. در یوم الله ۹ دی، دست قدرت خدا در دفاع از حریم ولایت، از آستین مردم ایران بیرون آمد. ۹ دی، کارش این بود که همه چیز را بیمه کرد و انقلاب اسلامی را در مسیر خودش مستحکمتر از قبل قرار داد.

» دستاوردهای ۹ دی برای مردم و نظام از دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس قطعا بیشتر بود. زیرا این حماسه و پیروزی بزرگ در شرایط جنگ نرم که تشخیص جبهه حق و باطل مشکل بود، اتفاق افتاد. اگر جریان فتنه در سال ۸۸ به اهداف خود میرسید، به طور قطع نه از اسلام، نه از نظام و نه از ارزشها و راه و رسم شهیدان هیچ چیز نمیماند. ۹ دی، نشان داد همه مردم در ۲۲ خرداد۸۸ به انقلاب و نظام رای داده بودند. ۴۰ میلیون رای، رای به اسلام و میثاق مردم در انتخابات با نظام، انقلاب و امام و رهبری بود زیرا مردم بدون توجه به پیروزی و شکست کاندیدای خود، برای دفاع از رهبری و نظام و مقابله با فتنه آمدند. «

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی با بیان اینکه ۹دی نشان داد که آراء مردم در انتخابات به معنای متفاوت بودن نگرش آنها نسبت به انقلاب نیست، بلکه پراکندگی در آراء، دلیل بر حیات سیاسی مردم و زنده بودن ملت ایران است، گفت: ۹ دی مشت فولادین علیه فتنه و فساد بود. از آن زمان فشارها و تحریمها سهمناکتر شد، تهدیدها شفافتر شد اما اگاهی مردم، دشمنشناسی، ولیشناسی مردم ابهت استکبار را درهم شکست.

نائینی ادامه داد: ایمان و باورهای اعتقادی مردم، نصرت و عنایت خداوند متعال به انقلاب اسلامی در این مرحله بسیار سخت، رهبری الهی، حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنهای دامت برکاته، بصیرت و اقدام به لحظه ملت ایران و فرهنگ عاشورا و عشق و ارادت مردم ایران به اباعبدالله الحسین (ع)، عوامل اصلی بستر ساز یوم الله نهم دی بودند.

وی افزود: پیامها، بیانات و تبیینهای مقام معظم رهبری اثرات شگرفی داشت و ملت ایران را برای آفریدن حماسه پرشکوه بدون دعوت و فراخوان رسمی برانگیخت. معظم له با مدیریت حکیمانه، تبیین و آشکارسازی ماهیت فتنه و با استراتژی مقابله نرم از طریق قدرت مردمی نظام، انرژی و ظرفیت جامعه را به جریان انداخت و با مدیریت مردمی و انقلابی بساط فتنه را جمع کردند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی تصریح کرد: واقعیت این است که هیچ رویداد و حادثهای نمیتوانست مثل حادثه ششم دی (روز عاشورا) ملت ایران را در ۹ دی به حرکت درآورد. بنابرایـن احساسی که در ۹ دی بـه جریـان افتاد، با روح عاشورایی در آمیخته شد. عاشورا ستیزی، پرده دری و حرمت شکنیها در روز عاشورا، مردم را به این رساند که با یک جریان منحرف از جنس لشکر ابن زیاد روبرو هستند که همزمان با شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران آن حضرت پرچمهای عزای آن حضرت به آتش کشیده میشود. وقتی مسأله امام حسین (ع) و عاشورا به میان آمد، این تحرک عمومی و حرکت عظیم بوجود آمد و آمیخته شدن حرکت فتنه با عاشورا ضربه به فتنه را نهایی کرد.

نائینی در ادامه این نشست خبری گفت: آمریکاییها چند هفته پس از حماسه نهم دی ۱۳۸۸ و بعد از ناامید شدن از فتنه سبز در فروپاشی از درون الگوی خود را در برخورد با جمهوری اسلامی تغییر دادند و الگوی تحریم را با اعمال تحریمهای جدید و با هدف خسته کردن مردم ایران و برانگیختن ملت ایران برای شورش داخلی جایگزین کردند. در مقابل با ایستادگی و مقاومت مردم ایران، قدرت و جایگاه نظام جمهوری اسلامی در سطح منطقه در سالهای اخیرافزایش یافت و باور غربیها به موفقیت الگوی تحریم اقتصادی در هم ریخت. دشمنان سرسخت نظام، مجبور به پذیرش عظمت نظام و مردم ایران شدند. حقیقتا باید گفت که سرمایه اصلی امروز دولتمردان و دیپلماسی کشور۹ دی است و مهمترین سرمایه مقاومت چهار سال اخیر مردم در تحریمها و فشارهای اقتصادی ۹ دی بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران از فتنه پیچیده ۸۸ سربلند خارج شدند اما باید بدانیم، فتنه در مسیر انقلاب تمامی ندارد. تا این انقلاب در سایه ولایت فقیه و دین جلو میرود. دشمن برای آن توطئه میکند و فتنههای بعدی پیچیدهتر و متفاوت است زیرا دشمن از شکستهای خود تجربه میگیرد و با شیوه وبازیگران جدیدی به میدان میآید. اگر مراقبت نشود، از فتنهها درس گرفته نشود، سرچشمه فتنههای قبلی، بازیگران و ابزار و شیوههای فتنههای قبلی شفاف نشود، در درک فتنههای آینده دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی اضافه کرد: اگر از فتنه ۸۸، حساسیت زدایی شود، در آینده به فتنههای بزرگتری مبتلا خواهیم شد. مسئولان و دلسوزان کشور نباید، به افرادی که پیشنه فتنهگری دارند یا درک فتنه ندارند و هر لحظه ممکن است دچار فتنه شوند، مسئولیتهای نظام را، به ویژه در بخشهای حساس کشور واگذار کنند. همه میدانیم که انقلاب اسلامی در مسیر خودش بالندهتر، قدرتمندترو پیچیدهتر شده است. پیام ۹ دی این بود، هر کسی بخواهد آدرس غلط بدهد. در مقابل نظام بایستد، حتما از گردونه انقلاب دفع خواهد شد و طبیعی است، در هر فتنهای یک عده ساقط میشوند.

نائینی با بیان اینکه واقعیت این است که جریان فتنه، خدمت بزرگی به دشمنان انقلاب اسلامی کرد، اظهار داشت: دشمن در سال ۱۳۸۸ به این باور رسید که میتوان کشور را از درون بیثبات کرد. بر اساس همین برآورد، به راهبرد تشدید تحریمها و فشارهای اقتصادی، برای انتقام از حماسه سازان ۹ دی رسید. حقیقتا ایمان، مقاومت، آستانه تحمل و بصیرت مردم ایران در این چهار سال اخیر بینظیر بود. دشمن به خسته شدن مردم و فروپاشی نظام از درون، در چهار سال اخیر، دل بسته بود. لکن مردم ایران، محاسبات دشمن را تغییر دادند و با خلق حماسه سیاسی در انتخابات ۹۲، ضربهای محکم بر دشمن نواختند و دشمن را مجبور به پذیرش استحکام نظام جمهوری اسلامی کردند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا همچنان غیر قابل اعتماد، مستکبر و معارض سرسخت نظام جمهوری اسلامی است. در شرایط فعلی، راهبرد آمریکا تشدید فشارهای سیاسی، روانی و اقتصادی با هدف ناکارآمدسازی جمهوری اسلامی در داخل کشور و اعتبار زدایی از جمهوری اسلامی در خارج از کشور است. نظام سلطه میخواهد مسئولان کشور را دچار اشتباه محاسباتی کند تا از طریق ارتباط و مذاکره اهداف خودش را که قطعا تسلیم و عقب نشینی نظام جمهوری اسلامی تحمیل کند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی تصریح کرد: فلسفه ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی یادآوری یک رویداد، هویت ملی و تاریخی است. کمک به تبیین و تحلیل درست یک حرکت بینظیر مردمی است. زنده نگه داشتن این عنایت بزرگ الهی و یوم الله در تاریخ انقلاب اسلامی است، ستاد تلاش میکند که آن انگیزش و شور و هیجان بینظیری که در این روز اتفاق افتاد، مورد غفلت قرار نگیرد.

به گفته نائینی، مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد دو توصیه فرمودند و گفتند که شعار، شور و هیجان لازم است، لکن مراقب باشید کار شعاری غلبه پیدا نکند. توصیه دوم معظم له این بود که روح حرکت مردم و حرف اصلی مردم تبیین شود.

وی افزود: انتظار است که بزرگداشت یوم الله نهم دی، هر سال مناسبتتر وگرمتر برگزار شود. ۹دی به عنوان بارزترین حرکت مردمی بعد از انقلاب اسلامی هر سال نیازمند تعریف و تبیین است. پیام این روز هم این بود که مردم با انحراف از مسیر انقلاب مقابله میکنند، ممکن است مصادیق توطئهها، فتنهها و انحرافات از مسیر انقلاب متفاوت و حتی پیچیدهتر باشد. یکی از کارکردهای بزرگداشت یوم الله نهم در هر سال، باید بررسی فتنههای جدید محتمل باشد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی ادامه داد: از نخبگان کشور، مدیران رسانهها، مسئولان مراکز و دستگاههای فرهنگی و صاحبان بیان و قلم انتظار است که در فرصت بزرگداشت یوم الله دی که امسال مصادف با دهه آخر صفر است، ماهیت، بسترها و عوامل شکل گیری قیام ملی و مردمی ۹ دی را تبیین کنند و برای حفظ و تعمیق بصیرت و شور و هیجان انقلابی در جامعه کمک کنند و از ظرفیت ۹ دی برای نیاز فعلی کشور استفاده شود.

نائینی اضافه کرد: افرادی که در مقابل هجمه به ستون انقلاب در سال ۱۳۸۸ سکوت کردند، بیتفاوت ماندند، با جریان فتنه همراهی کردند، در این چهارسال هم برای تطهیر و تخفیف مجازات سران فتنه تلاش کردند، امروز ماموریت آنها، حساسیت زدایی از فتنه ۸۸ است. آنها با زنده و جوشان باقی ماندن این حماسه، حقیقت حماسه نهم دی مشکل دارند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که امسال نشان دادند برای بزرگداشت ۱۳ آبان هیچ انگیزهای ندارند، آنها بزرگداشت ۹ دی را علیه خودشان میدانند، آنها میدانند که در ۹ دی، پرده از ظلمها، خیانتها و کوتاهیهای آنها برداشته میشود، کسانی که از بازخوانی شعارهای خودجوش مردم در ۹ دی هراس دارند، آنهائی که در ۱۳ آبان امسال، با حذف شعار مرگ بر آمریکا بدنبال تطهیر آمریکا بودند، نمیتوانند، حقیقت یوم الله نهم دی را بپذیرند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که متولی بزرگداشت مناسبتهای انقلاب است، تعظیم و بزرگداشت یومالله نهم دی را همچون سایر ایاماللهها، جزو برنامههای سالیانه خود قرار داده است و با فعال کردن» ستاد مرکزی مردمی بزرگداشت یوم الله نهم دی «و ستادهای استانی، کمیتهها و کار گروههای تخصصی، تلاش کرده تا در پرتو تبیین صحیح حقیقت حماسه نهم دی ۱۳۸۸، این قله فراموش نشدنی در تاریخ مبارزات ملت ایران همچنان، زنده و جوشان باقی بماند.

نائینی ادامه داد: بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی در سال ۱۳۹۱، رویکرد و سیاست بزرگداشت ستاد، تبیین و افزایش بصیرت است. تلاش اصلی، حفظ پیام و دستاوردهای آن قله تاریخی، دادن تحلیل درست به جامعه، با هدف پیشگیری از تکرار فتنهها است. روح حرکت مردم ایران، در حماسه ۹ دی را به عنوان منبع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران باید، حفظ و ماندگار شود. همچنین باید مراقب بود که اقدامات شعاری کم تاثیر در بزرگداشت ۹ دی غلبه پیدا نکند.

وی تصریح کرد: مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی امسال ویژگی خاص دارد. از سویی شروع گرامیداشت با جمعه ششم دی مقارن» ششم دی ۱۳۸۸- روز عاشورای حسینی «بوده و فتنه گران در عاشورای ۸۸ آن حادثه غمبار و هتک حرمت را رقم زدند. از سویی نهم دی امسال روز قبل از ۲۸ صفر و عزای رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) میباشد. بنابراین ملت شریف ایران اسلامی با دلی عزادار در دهه پایانی ماه صفر قرار دارند، انتظار میرود با هنرمندی و برنامه ریزی مناسب و با توجه به تقارن ۹ دی با هفته آخر صفر، زمینههای حضور پرشور و شعور انقلابی مردم در صحنههای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی فراهم شده و وفاداری ملت ایران به جایگاه والای ولایت و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در شرایط کنونی که در عرصه دیپلماتیک با دشمنان دیرین نظام وارد کارزار و نبرد سخت سیاسی شدهایم به رخ جهانیان کشانده شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی همچنین اظهار داشت: استفاده از ظرفیت ده آخر صفر در تبیین، حفظ شور و هیجان انقلابی با توجه به توصیههای مقام معظم رهبری در مورد نقش سیاسی و انقلابی هیاتهای مذهبی باید مورد توجه جدی قرار گیرد. همچنان که اولین واکنش به موقع و مقابله با فتنه در تهران و در روز عاشورای ۱۳۸۸ توسط هیاتهای مذهبی انجام گرفت.

نائینی اضافه کرد: نقش برجسته عالمان دین، خطیبان جمعه و جماعات، سخنرانان، مداحان و رسانه ملی و سایر صاحبان رسانه، در گسترش اقدامات تبیینی و حفظ شور و هیجان انقلابی در جامعه و حراست از پیام یوم الله نهم دی باید مورد توجه جدی قرار گیرد. همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند حضور مردم در خیابانها در سراسر کشور در نهم دى - بدون اینکه علما و راهنمایان معنوى مردم که مورد اعتماد آنها هستند، دلهاى مردم را به حقائق این انقلاب متوجه کنند، میسر نمیشد. ۰۶/۱۲/۱۳۸۸

وی در ادامه این نشست خبری، محورها و عناوین بصیرت بخشی را به منظور بزرگداشت هرچه بهتر یوم الله نهم دی توصیه کرد که این محورها به شرح ذیل است:

۱) تبیین ابعاد مدیریت الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی که باعث شد، جریان فتنه چهره واقعی و نفاق خود را بیش از بیش آشکار ساخته و زمینههای خروش انقلابی ملت ایران را فراهم کند.
۲) تبیین نقش فرهنگ عاشورا و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) در تعمیق و تحکیم روحیه ولایت مداری مردم ایران و ایجاد شور انقلابی در آنان برای حضور بهنگام و با بصیرت در صحنه
۳) روشنگری و تبیین نقش دولتهای مداخله گر غربی در فتنه ۱۳۸۸ و حمایت آشکار آنان از سران و جریان فتنه
۴) نقش جریان فتنه در گسترش دامنه تحریمهای اقتصادی ظالمانه علیه ملت ایران (جریان فتنه، خدمت بزرگی به دشمنان انقلاب اسلامی انجام داد. دشمن در سال ۱۳۸۸ به این باور رسید که میتوان کشور را از درون بیثبات کرد. بر اساس همین برآورد، به راهبرد تشدید تحریمها و فشارهای اقتصادی، برای خسته کردن مردم از نظام و انتقام از حماسه سازان ۹ دی رسید)
۵) ترسیم موقعیت دو جبهه وفادار به آرمانها و رهبری حکیم انقلاب اسلامی که در حال حاضر در اوج اقتدار و عزت است و جبهه معارض فتنه گر که با پذیرش ذلت وابستگی، اکنون در آغوش غرب، سرویسهای امنیتی و رسانههای بیگانه به همکاری مشغول هستند.
۶) تحلیل جریانشناسانه فتنه ۱۳۸۸ به عنوان حلقهای از زنجیرهٔ جریان نفاق از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی
۷) جلوگیری از تنزل جایگاه فتنه۱۳۸۸ و جرم و خیانت سران فتنه به سوء تفاهم و یا کشمکش با رقیب انتخاباتی از طریق تبیین و برجسته سازی ظلم بزرگ جریان و سران فتنه و حامیان آنها به نظام اسلامی (جرم سنگین بغی علیه نظام اسلامی و طرح مصداقی خیانتها و جنایتهای که مرتکب شدند.)
۸) توجه به راهبرد دشمن برای القای وجود شکاف درونی در نظام و دو قطبی کردن فضای کشور (گفتمان سازش و مقاومت) و تاکید بر اصل وحدت و انسجام داخلی به ویژه در شرایط کنونی که در عرصه دیپلماتیک با دشمنان دیرین نظام وارد نبرد سخت سیاسی شدهایم.
۹) مطالبهگری از دستگاههای مسئول برای قرار دادن موضوع فتنه ۱۳۸۸ مانند؛ موضوع نفاق به عنوان شاخص رد و گزینش افراد در تمام سطوح نظام جمهوری اسلامی ایران که متاسفانه هم اکنون برخی از انتصابات در دولت جدید، نگرانیهایی را در بین مراجع و دلسوزان انقلاب اسلامی بوجود آورده است.
۱۰) تبیین و بازخوانی اقدامات و ادعاهای فتنه گران برای رواج دروغ تقلب در جامعه (از تقلب تا تدلیس)
۱۱) جلوگیری از پروژه حساسیت زدایی از دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی به ویژه آمریکای جنایتکار که در راستای حساسیت زدایی از فتنه۱۳۸۸ وغفلت از فتنههای جدید میباشد.
۱۲) توجه به تقارن روز جمعه ششم دی ۱۳۹۲، با حرمت شکنی جریان فتنه در ششم دی (روز عاشورای ۱۳۸۸) به ویژه توسط خطیبان جمعه در سراسر کشور

برنامهها و اقدامات محوری
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی در ادامه نشست خبری جزئیات اجرای برنامهها شامل زمانبندی و مکان اجرای مهمترین برنامهها را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- آغاز برنامههای بزرگداشت یوم الله نهم دی با هماهنگی بعمل آمده با ستادهای نماز جمعه در سراسر کشور و ایراد خطبههای ائمه محترم جمعه و سخنران ویژه در مراکز استانها در نماز جمعه ششم دی ماه (مصادف با عاشورای ۱۳۸۸).
۲- برگزاری بیش از۳۰۰۰ گردهمایی، نشست و تجمعهای مختلف تبیینی - تحلیلی در قالب نهضت بصیرت افزایی به صورت فراگیر با حضور تحلیلگران و سخنرانهای کشوری و استانی، در هر شهرستان و در سطوح مختلف از روز جمعه ششم تا جمعه سیزدهم دی ماه
۳- رونمایی از ۹ جلد کتاب دایره المعارف فتنه ۱۳۸۸ که حاصل یک کار جامع، روشمند، علمی وتحقیقاتی توسط جمعی از پژوهشگران و تحلیلگران در ۹ عنوان به شرح زیر میباشد:
۱) فتنهشناسی از منظر قرآن و روایات ۲) روایت رخدادها ۳) کالبد شکافی فتنه ۴) رفتارشناسی خواص ۵) رفتارشناسی گروههای سیاسی و کشورهای بیگانه ۶) مدیریت رهبری در گذر از فتنه ۷) آثار ماندگار در موضوع فتنه ۸) اسناد فتنه ۸۸، ۹) آلبوم تصاویر از فتنه ۸۸ و یوم الله نهم دی
۴- تجمع هیأتهای مذهبی در ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبراعظم (ص) در میدان امام حسین علیهالسلام و مراکز استانهای کشور تولید و بازتولید ۱۲ سیر نمایشگاهی
۵- برپایی جشنواره ادبی- هنری (شب شعر و خاطره) درمراکز هنری کشور
۶- انجام ۵۷ پروژه تحقیقاتی در موضوع فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی توسط اساتید دانشگاهها که بخشی از آن در حال ارزیابی توسط داوران و ویراستاری علمی برای چاپ به صورت کتاب میباشد
۷- ۱۴۰ عنوان پایان نامه ارشد و رساله دکتری
۸- ۵ قطعه موسیقی، نماهنگ و کلیپ
۹- نامگذاری اماکن جدید در سطح استانهای کشور با عنوان» نهم دی «
۱۰- شش مورد تله فیلم و مستند تولیدی ویژه پخش تلویزیونی
۱۱- ۳۰۰ فیلم کوتاه و انیمیشن در جشنواره مردمی عمار
۱۲- انتشار تعدادی ویژه نامه و صفحه ویژه در مطبوعات سراسری
۱۳- شش مورد صفحه و پرونده ویژه در خبرگزاریها
۱۴- تولید و تکثیر چهار نرمافزار جدید
۱۵- فعال سازی و ساماندهی بیش از ۲۰۰۰وبلاک نویس فعال ۹دی
۱۶- تولید و انتشار ۹ قطعه پوستر
۱۷- تولید چند بسته محتوایی برای سخنوران و بهره برداری در تولیدات فرهنگی و رسانهای
۱۸- شناسایی و معرفی حدود ۶۰ نفر کارشناسان برجسته برای معرفی به نهادها، رسانهها و سازمانها در سراسر کشور
۱۹- هماهنگی برای اعزام ۴۰ کارشناس و سخنران برای همایشهای استانی ستاد توسط امور استانها

نائینی همچنین در ادامه نشست خبری، عناونی نشستها و همایشهای تحلیلی که با موضوعات روشنگری و تبیین حماسه نهم دی در سالروز این حماسه برگزار خواهد شد را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- برگزاری چهارمین همایش «یوم الله نهم دی، پیروزی بصیرت مردم ایران بر فتنه آمریکایی» توسط سازمان بسیج دانشجویی و با مشارکت نهاد مقام معظم ره

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیبرضا
|
-
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
0
0
فتنه 88 رامی توان اوج بی بصیرتی بعضی از خواص ویوم الله 9 دی رامی توان اوج بصیرت ملت بزرگ ایران نامید.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار