توسط خوزستانی‌های مقیم مشهد:

همایش "خط سرخ شهادت"برگزار شد

به مناسبت فرارسیدن روز دزفول روز مقاومت و پایداری مراسم بزرگداشتی در مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ - 26May 2016

همایش

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن روز دزفول روز مقاومت و پایداری، مراسم گرامیداشتی تحت عنوان خط سرخ شهادت به همت خوزستانی ­های مقیم مشهد در تالار شهر برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از خوزستانی­های مقیم مشهد در آن حضور داشتند، دکتر محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر خوزستانی اظهار داشت: برگزاری اینگونه جلسات تعظیم شعائر الهی و پشتوانه قلبی نسل­هاست؛ که یکی از بهترین راههای حفظ نسل­ها نیز به شمار می­رود.

وی افزود: اگر قرار است ذُریه­پروری کنیم باید در تعظیم شعائر الهی بکوشیم. یکی از بهترین راه­ها برای تحقق این مهم این است که نسل­های امروز و فردا را نسبت به قله­ها و اسوهها حساس کنیم؛ تا به دنبال آن باشند که آنها که بودند و که هستند.

این پژوهشگر اسلامی خاطرنشان کرد: این مجلس مجلس ذکر است و ما به اینگونه محافل نیازمندیم. تمام مدتی که در این مجلس نشستهایم در حال عبادت هستیم.

این یادگار دفاع مقدس گفت: پاسداشت خرمشهر تجلیل یک شهر نیست. خرمشهر یک نماد است. دزفول یک شهر نیست، بلکه به تعداد شهرهای ایران و بلکه به تعداد سرزمین­هایی است که حرکت­های آزادیخواهانه توأم با استقامت و مقاومت آغاز کردهاند.

سنگری در ادامه با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ»تصریح کرد: کسی که «رَبُّنَا اللَّهُ» می­گوید شرط نخستش اخلاص است. که اگر این شرط حادث شود دو اتفاق می ­افتد و دو چیز از قلبش گرفته میشود. یکی حزن و یکی خوف است.

این نویسنده تأکید کرد: حزن همیشه متوجه گذشته است که اگر به سراغ ما بیاید امروز و حال ما را قربانی می­ کند. خوف نیز هراسی است که از آینده داریم. این دو آفتی است که امروز دامن­ گیر ما شده است.

سنگری متذکر شد: در زمینه نهادینه کردن فضیلت اخلاقی همچون صدق و اخلاص، نیاز است که امروز تلاش کنیم که اگر این اخلاص برای ما ملکه شود استقامت نیز به همراه خواهد داشت.

در ابتدای این مراسم سردار محمد نورانی از مدافعین خرمشهر ضمن بیان خاطرات حماسهآفرینیهای مدافعین خونین­شهر اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس و از نخستین روزهای مقاومت ملت ایران از کم­سن­ و سال­ترین فرزندان این سرزمین تا کهن سال­ترین­ آنها در این دفاع حضور داشتند.

وی در ادامه با بیان خصوصیات دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس ما نسبت به سایر جنگ­ها خصوصیاتی داشت که آن را از دیگر جنگ­ها متمایز میکرد. مردمی بودن جبهه، داشتن رهبری مقتدر و اطاعت­پذیری مردم، برخورداری از یک ایدئولوژی  و مکتب­ رهاییبخش ازجمله خصوصیات دفاع مقدس است.

در ادامه پیرغلام اباعبدالله­ الحسین(ع) و نوحه­خوان جبهه های حق علیه باطل، حاج صادق آهنگران اشعاری را در رثای خرمشهر و دزفول و مقاومت مردانه مردم این سرزمین قرائت کرد.

در این مراسم از چهار عنوان کتاب خرده روایت­هایی از شهر آجری، خط دوم نبرد، حاج عظیم، آسمان خبری دارد رونمایی شد. در پایان نیز به نمایندگی از خانواده معظم شهدای خوزستانی، جمعی از خانوادههای شهدا تجلیل شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار