آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران:

انتخاب آیت الله جنتی تو دهنی محکمی به آمریکا و انگلیس بود/ آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: این رسانه‌های استکباری در تخریب این فقیه مجاهد (آیت الله جنتی) آنچه در چنته داشتند، ایام انتخابات به میدان آوردند ولی خبرگان ملت منتخب شما هستند و جزیی از شما هستند؛ آنچه خبرگان انجام داد در حقیقت شما انجام دادید و تودهنی به آمریکا، انگلیس و رسانه‌های استکباری زدید.
کد خبر: ۸۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ - 27May 2016

انتخاب آیت الله جنتی تو دهنی محکمی به آمریکا و انگلیس بود/ آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله سید احمد خاتمی خطیب موقت جمعه تهران در خطبههای اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به  سبک زندگی دینی اظهار کرد: اگر به دنبال یک جامعه اسلامی هستیم، عنصر تهمت یک عنصر ضد زندگی دینی است.

وی گناه تهمت به نهادهای قانونی همچون قوای سهگانه، شورای نگهبان و نیروهای مسلح را کمتر از گناه تهمت به فرد ندانست و گفت: اگر فردی از سوی نهادی مورد انتقاد قرار گرفت نباید کل نهاد را زیر سوال ببرد؛ انتقاد کنید اما نه به گونهای که کل نهاد زیر سوال برود زیرا این نهاد، نهاد نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر در مواقعی به تایید یا رد صلاحیت در شورای نگهبان ایراد دارید و شخصی در این رابطه به طور کلی این نهاد را زیر سوال ببرد، تهمت محسوب میشود و گناهش نیز کمتر از تهمت به فرد نیست.

آیتالله خاتمی در خطبههای دوم نماز جمعه با اشاره به میلاد حضرت حجتابن الحسن(ع) اظهار داشت: مسئله مهدویت یک اعتقاد بینالمللی الهیون عالم است و اختصاصی به مسلمانان هم ندارد و اعتقاد بینالمللی اسلامی است.

وی سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشت و گفت: فتح خرمشهر نیز از یادبردنی نیست؛ در سال 61 فتحی که کمر دشمن را شکست فتح خرمشهر بود چرا که بعد از 578 روز اسارت این شهر کشورمان آزاد شد و این بیشک عنایت ذات حق بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در 14 خرداد ماه خاطرنشان کرد: زبان عاجز از وصف این بزرگمرد است؛ امام فقیه سیاستمدار برجسته و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود.

خاتمی تصریح کرد: امام خمینی (ره) نجاتبخش ملت ایران از 57 سال حکومت سیاه پهلویها است ؛ باید در تجلیل و تکریم از امام(ره) در مراسم ایشان سنگتمام بگذاریم.

وی مناسبت دیگر پیشرو را در تقویم را انتخاب آیت لله العظمی امام خامنهای به رهبری این امت دانست و یادآور شد: خبرگان اول این یادگاری ارزشمند را از خودشان باقی گذاشتند؛ بزرگی را به رهبری برگزیدند که هر چه زمان میگذرد درستی این انتخاب بیشتر آشکار میشود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: ایشان سیاستمدار بزرگی هستند که سیاستمداران برجسته بینالمللی او را رهبری حکیم و دوراندیش میدانند و باید شکر این نعمت را بجا آوریم؛ شکر این نعمت نیز با ولایتمداری است نه تنها ولایت شعاری؛ ولایت محور وحدت است؛ وحدت بیمحور نمیشود؛ وحدت مکتبی در سایه محور ولایت است و اعتدال هم منهای ولایت معنا ندارد؛ معتدل شما مردم هستید که پیوسته با ولایت بودهاید، هستید و خواهید بود و شعارتان این است که ما همه سرباز تو هستیم خامنهای.

آیتالله خاتمی با یادآوری افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری گفت: دیروز مقام معظم  رهبری دو تعبیر درباره خبرگان داشتند و فرمودند موهبت الهی و مجلس معظم؛ مجلسی این چنین در دنیا بیسابقه است؛88 مجتهد مطلق یا مجتهد متجزی با انتخاب مردم کسانی را بفرستند به یک مجمعی که در کلانترین مسائل تصمیمی میگیرند.

وی ادامه داد: این دوره پیشانیاش، پیام مقام معظم رهبری بود و انتخاب هیئت رئیسه و اعضای کمیسیونهای ششگانه مجلس خبرگان رهبری در فضایی بسیار صمیمی این انتخابات شکل گرفت؛ نقطه برجسته این اجلاس انتخاب فقیه مجاهد آیتالله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به عملکرد رسانههای استکباری در تخریب این فقیه مجاهد گفت: این رسانههای استکباری در تخریب این فقیه مجاهد آنچه در چنته داشتند، ایام انتخابات به میدان آوردند ولی خبرگان ملت منتخب شما هستند و جزیی از شما هستند؛ آنچه خبرگان انجام داد در حقیقت شما انجام دادید و تودهنی به آمریکا، انگلیس و رسانههای استکباری زدید.

خاتمی تصریح کرد: پیام این انتخابات، این است که تحلیلگران بیگانه بد تحلیل نکنند؛ اگر واقعیت را در این عرصه میخواهند ببینند، واقعیت آن بود که در مجلس خبرگان ملت خودش را نشان داد؛ تخریبها در کوتاهمدت جواب میدهد اما در درازمدت جواب نمیدهد؛ خورشید همیشه در پس ابر باقی نمیماند؛ زمستان تمام میشود و روسیاهی برای ذغال میماند.

وی با یادآوری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان و دانشگاه امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان واژه جدیدی را در ادبیات سیاسی مطرح کردند که واژه جهاد کبیر بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: شما تبعیت از کفار نکنید اهل جهاد کبیر هستید؛ ما در حال این جهاد هستیم؛ آنچه دشمنان شما در هشت سال جنگ تحمیلی به دست نیاوردند؛ با تحریم به دست نیاوردند؛ با تبیلیغات به دست نیاوردند، میخواهند در جنگ نرم به دست بیاورند؛ در این جنگ نرم، چند وسیله برای جنگیدن دشمنان است؛ یکی باختن روحیه است اینکه کسانی بگویند ما نمیتوانیم با آمریکا بجنگیم و ما نمیتوانیم منطق آنها باشد این ابزار آنها در این جنگ نرم است.

آیتالله خاتمی تصریح کرد: آنها که دیروز میگفتند با مرگ بر شاه، شاه سرنگون نمیشود، امروز میگویند ما چاره نداریم جز اینکه رابطه با آمریکا داشته باشیم و این همان است که دشمن میخواهد، فضاسازی برای رابطه با آمریکا و فضاسازی برای مذاکره با آمریکا؛ به فضل خدا این ملت، شاه را سرنگون کرد و در سایه انقلاب این ملت، سوسیال دموکراسی شرق متلاشی شد و به یاری خدا لیبرال دموکراسی غرب هم شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: دومین ابزار جنگ عبارت است از نفوذ در مراکز تصمیمگیری و تصیمیسازی؛ واژهای که از عید فطر تاکنون رهبر معظم انقلاب دهها بار تکرار کردند.

آیتالله خاتمی تاکید کرد: سوم، تخریب عناصر قدرت نظام است؛ یعنی یک تخریب نیروهای مومن و انقلابی به نام تندرو و افراطی، این کار دشمنان است.

وی ادامه داد: تخریب روحانیون انقلاب و وفاداران به نظام با آرم  تند و افراطی و با آرم آخوند حکومتی از دیگر این حربههاست؛ تخریب نهادهای تاثیرگذار در نظام مثل شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دو قطبی کردن جامعه نیز از دیگر این حربهها است و جامعهای که به فضل خدا یک رهبر دارد، میخواهند وانمود کنند جامعه دو قطبی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: غفلت از دشمن و پرداختن به مسائل فرعی و غافل شدن از مسائل از دیگر موارد است و تنها راه، ایستادگی و عدم تبعیت و بصیرت و بصیرتافزایی و مقاومت در این مسیر است.

آیتالله خاتمی به حضور هیئت ایرانی سازمان حج و زیارت برای مذاکرات حج تمتع اشاره کرد و افزود: متاسفانه همچنان حکام لجباز و جاهل آل سعود در برابر دو خواسته بهحق ملت مقاومت کردهاند؛ مردم ما مردم با کرامتی هستند و حجی میخواهیم که به حجاج ما اهانت نشود و امنیت حجاج را تامین کنند؛ نه سفارتخانه نه کنسولگری داریم و هر چه میگوییم تضمین دهید، تضمین نمیدهند.

وی ادامه داد: بعثه و سازمان حج تمام تلاش کردند حج برگزار شود اما آنها نگذاشتند و مفتیان جنایتکار آنها میگویند این ایرانیها هستند که نمیخواهند حضور پیدا کنند؛ چرا دروغ میگویید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با یادآوری حوادث حج سال گذشته گفت: در حادثه جان باختن حجاج جهان اسلام و جمعه خونین، نشان داد که  آل سعود لیاقت اداره حرمالشریفین را ندارد و باید حرمین الشریفین تحت نظر هیئتی از دولتهای اسلامی که ویژگیهای نظیر دلداگی به اسلام و نفرت از استکبار را داشته باشند و آدمهای عمله و اکره صهیونیستها، لیاقت اداره حرمینالشریفین را ندارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار