حجت الاسلام پناهیان خطاب به جوانان حزب‌اللهی؛

برخی‌ها از سخنرانی من ناراحت شدند/ تشکیلات ماهیت واقعی آدم‌ها را مشخص می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مومنینی که نمی‌توانند کار تشکیلاتی انجام دهند به درد فرج امام عصر نمی‌خورند؛ در حالی که فرج حضرت به درد همه خواهد خورد.
کد خبر: ۸۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ - 28May 2016

برخی‌ها از سخنرانی من ناراحت شدند/ تشکیلات ماهیت واقعی آدم‌ها را مشخص می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجتالاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سلسلهنشستهای تاریخ تحلیلی اسلام که در هیئت شهدای گمنام(حسینیه قهرودیها) برگزار شد، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری امام حسین علیهالسلام گفت: من در هفته گذشته 2 سخنرانی انتقادی داشتم که برخیها ناراحت شدند. در این سخنرانیها خطاب به بچههای حوزه علمیه، هیئت، بسیج و مسجد گفتم، اینکه شما بدون دغدغه و با آرامش زندگی و ولایتمداری کنید نمیتواند مقدمهساز ظهور باشد.

وی خطاب به جوانان افزود: باید تشکیلات درست کنید و در این تشکیلات کار تشکیلاتی بشود. در این تشکیلات شاید برخیها وجود داشته باشند که هر کدامشان به تنهایی میتوانند یک کشور را مدیریت کنند؛ اما در غالب تشکیلات حرکت میکنند.

پناهیان گفت: من در این جلسات گفتم هیئتهای ما تشکیلات منظمی ندارند. مراسمات و جلسات هیئتها توسط چند نفر محدود انجام میشود و به پایان میرسد؛ که با این شیوه کادر سازی صورت نمیگیرد. بسیج یک پایگاه گاهی اوقات مختصات یک تشکیلات منسجم را ندارد و گاهاً بعضی از پایگاهها خوب است. مومنینی که نمیتوانند کار تشکیلاتی انجام دهند به درد فرج امام عصر نمیخورند؛ در حالی که فرج حضرت به درد همه خواهد خورد.

استاد حوزه بیان کرد: بسیاری از مومنین نه کسی را تحمل میکنند و نه کسی آنها را تحمل میکند. در تشکیلات، ماهیت واقعی آدمها مشخص میشود. مومنین در تشکیلات استعداد و توانایی خودشان را به اشتراک میگذارند.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر علیهالسلام گفت: امام باقر فرمودند: «مثل گاوهایی که در چراگاه در کنار هم مشغول چریدن هستند و به همدیگر کاری ندارند زندگی نکنید.» بعضیها فکر میکنند حزباللهی شدن و بچه مذهبی بودن این است که دیگر کسی به شما کاری نداشته باشد. اگر در هر جلسه تشکیلاتی 5 نفر از بچههای هر پایگاه و هیئت حضور داشته باشند، در تهران یک مانور بزرگ فرهنگی شکل میگیرد و یک جریان فرهنگی مثبت به سرانجام میرسد.

پناهیان با اشاره به لزوم وجود داشتن تشکیلات منسجم در استان تهران اظهار کرد: اگر در تهران نتوانیم تشکیلات منسجمی داشته باشیم، پس تشکیلات بسیج و هیئت ما چهکار میکنند؟ در این جلسات نباید سلیقهای برخورد شود که من فلان سخنران و فلان مداح را نمیپسندم؛ این مانور فرهنگی است و باید حضور داشته باشیم. در کار تشکیلاتی عشق و علاقه و انتخاب نباید وجود داشته باشد؛ چون مانع حرکت کار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار