امام جمعه نهاوند:

فرمان‌دهندگان به صدام در حال تعیین راه برای داعش هستند

امام جمعه نهاوند گفت: امروز شکل و شمایل و اعتقادات داعش با زمان صدام فرق کرده است و به بهانه اسلام جنگ و کشتار مسلمانان را در پیش‌گرفته‌اند؛ ولی آنچه پیداست این است که همان فرمان‌دهندگان به صدام در حال تعیین راه و نقشه برای داعش هستند.
کد خبر: ۸۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ - 28May 2016

فرمان‌دهندگان به صدام در حال تعیین راه برای داعش هستند

به گزارش دفاع پرس از همدان، حجتالاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبههای نماز جمعه نهاوند ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و توصیه به تقوای الهی، گفت: در روز قیامت افراد کافر به جهنم روانه میشوند و افراد صالح و پرهیزکار به بهشت روانه خواهند شد.

وی با بیان اینکه فاصله بین انسان باتقوا و بیتقوا جهنم و بهشت است، گفت: کسانی که کافر شدند و برای خداوند شریک قائلاند عاقبت امر اهل جهنم هستند و بدترین جنبندگان روی زمین هستند و نقطه مقابل آن نیز انجام اعمال صالحین و ایمان داشتن است.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه خوب و بد بودن انسان بیحد و حصر است، گفت: انسان  میتواند بهجایی برسد که از اولیاءالله باشد و نیز چنان سیر نزولی را طی کند که حتی از صدام و هیتلر نیز بدتر و جانیتر باشد.

وی با اشاره به دو مسئله اسراف و روابط اجتماعی در جامعه گفت: انسان موجودی است که هیچگاه نفس وی سیر نخواهد شد و اگر با آن مدیریتشده برخورد کند فردی صالح میشود و اگر باری به هر جهت باشد فردی سربار و معضل جامعه میشود.

وی با اشاره به بی حد و مرز شدن روابط اجتماعی با شیوع ابزارهای ارتباط جمعی گفت: باید از گناهان کوچک بپرهیزیم؛ تا گرفتار گناهان بزرگتر نشویم؛ چراکه فردی که امروز گرفتار شهوت رانی و روابط نامشروع است، روزی از چشمچرانی شروع کرده است.

حجتالاسلام والمسلمین مغیثی همچنین ضمن تاکید مجدد بر تقوای الهی و توجه ویژه به آنچه انجام میدهیم، گفت: انسان هر عملی در این دنیا انجام دهد نتیجه آن را علاوه بر آخرت در دنیا نیز خواهد دید؛ بنابراین با اندکی تفکر و تدبر میتوان فهمید که بلایا و مشکلات موجود در امورات ما مربوط به کدامین گناه ما است.

وی با بیان اینکه در روایتی همچنان که در آیه آخر سوره آلعمران آمده است اشاره شده که واجبات را انجام دهید، محرمات را ترک کنید، در برابر دشمن مقاومت کنید و رابطه خود را با امام زمان خود حفظ و تقویت کنید، گفت: مقام معظم رهبری در بیانی فرمودند که مقاومت در منطقه تقویت شود و حضرت علی(ع) نیز دراینباره میفرمایند که اگر به دنبال دشمنان خود نروید و با آنها مبارزه و در مقابل آنها مقابله نکنید لاجرم ذلیل خواهید شد.

وی اظهار کرد: هر عقل سلیم و آگاهی میداند که اگر در زمان دفاع مقدس به مبارزه با صدام نمیرفتیم ایران نیز جزئی از خاک عراق بود؛ فلذا میطلبد امروز نیز به مبارزه و مقابله با داعش برویم و نگذاریم این دشمنان، اسلام را سرکوب کنند و اگر هم توان رفتن نداریم، با کمکهای مالی و معنوی خود به دفاع از مدافعان حرم که جان خود را بر کف دست گرفته اند و خانوادههای خود را رها کردهاند، بپردازیم.

امامجمعه نهاوند در ادامه به رهنمودهای امام خمینی(ره) و امام خامنهای اشاره کرد و گفت: امام خمینی در سخنانی میفرمایند که من نگران این هستم که در پیاده کردن اسلام ناب محمدی سستی کنیم.

وی افزود: اگر باورمان شده که مراجع و امام خامنهای نائب امام زمان در زمان غیبت ایشان هستند و با واسطه نائب خداوند بر زمین هستند وجود سستی و شک و تردید نباید در بین ما جایی داشته باشد.

حجتالاسلاموالمسلمین مغیثی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در هفته گذشته در سخنان خود بر موضوعاتی مهم اشاره داشتند که با تعبیر جهاد اکبر از آن یاد کردند، گفت: آمریکا زمانی تمام هدف خود را بر مسائل هستهای معطوف کرده و موجب پذیرش مذاکره از سوی دولت و مقام معظم رهبری شد؛ هرچند که ایشان فرمودند که آمریکا قابلاعتماد نیست.

وی گفت: امروز نیز بحث آزمایشهای موشکی و حزبالله را به میان میکشند؛ که دیگر فایدهای ندارد.

امامجمعه نهاوند گفت: رهبری در هفته اخیر با بیان اینکه در مقابله با دشمن جهاد کبیر نیاز است فرمودند که خرمشهرها در پیش است.

وی اظهار کرد: امروز شکل و شمایل و اعتقادات داعش با زمان صدام فرق کرده است و به بهانه اسلام جنگ و کشتار مسلمانان را در پیشگرفتهاند؛ ولی آنچه پیداست این است که همان فرماندهندگان به صدام در حال تعیین راه و نقشه برای داعش هستند.

وی با بیان اینکه با تشکیل هیئترئیسه جدید مجلس خبرگان همچنان که در گذشته انقلابی بوده، انقلابی ماند، گفت: مجلس خبرگان امروز نیز انقلابی هستند و منفذی برای نفوذ بر این ارکان که تصمیمگیر و تصمیمساز هستند، وجود ندارد.

وی اظهار کرد: آیتالله جنتی فردی مبارز هستند که در برابر تمامی مسائل مشکلات و ناملایمات موجود مواضع خود را بهصراحت اعلام کردهاند؛ فلذا فردی مفید برای ریاست مجلس خبرگان هستند.

امامجمعه نهاوند گفت: شورای نگهبان در مقابل نفوذ دشمن با توجهات امام زمان(عج) مصون ماند.

وی در ادامه، به نقض آتشبس در سوریه و عراق از سوی تروریستها نیز اشاره کرد و گفت: تا زمانی که آمریکا به سیاست حمایت تروریست خوب خود ادامه دهد این مسائل ادامه دارد.

وی گفت: آمریکا هیچگاه نخواهد گذاشت تروریسم و داعش از بین برود؛ چراکه منافع آنها را نیز تأمین میکنند.

وی در پایان به دهه نکوداشت مساجد اشاره کرد و گفت: همچنان که حدود ۱۰ روزبه آغاز ماه رمضان داریم باید هیئتامنای مساجد در راستای غنیتر شدن فعالیتهای خود از مبلغین اعزامی از قم و شهرستان استفاده و حداقل نمازهای یومیه را به جماعت برگزار کنند و جلسات قران و غیره را برپا دارند و فقط به غبارروبی مساجد اکتفا نکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار