زیر بازارچه کتاب/ هفته اول خرداد ۹۵

صادق زیباکلام در بازار کتاب بساط کرد/ رقابت میان روحانیون بالا گرفت

هفته اول خرداد ۹۵ هفته‌ای بود که نویسنده‌هایی از طبقه روحانیت حضور چشمگیری در میان نویسنده‌های پرفروش داشتند.
کد خبر: ۸۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ - 28May 2016

صادق زیباکلام در بازار کتاب بساط کرد/ رقابت میان روحانیون بالا گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، بازار کتاب رنگ و بوی ماه رمضان گرفت. از آنجا که تنها یک هفته تا ماه مبارک رمضان باقی است و همین سبب شده تا کتابهای مرتبط با این ماه مبارک که زمینه خودسازی را فراهم میکند پرفروش شود. کتابهایی که خواننده را برای استفاده بهتر از فیوضات این ماه بزرگ آماده میکند.

هفته اول خرداد 95 در حالی آغاز شد که همانطور که عنوان شد کتابهای مرتبط با ماه مبارک رمضان در صدر توجه بوده است. اما باز هم در این هفته شاهد رقابت فاضل نظری با جدیدترین دفتر شعرش با عنوان «کتاب» با سایر کتب موجود در بازار بودیم. این شاعر با این مجموعه شعر توانسته مجدد در صدر توجه مخاطبان قرار بگیرد و بازار را از آن خود کند.

رمان «رویای نیمه شب» اثر حجتالاسلام مظفر سالاری کتابی است که این روزها در صدر پرفروشهای کتاب قرار دارد. این کتاب در چهارمین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» معرفی شده و همین سبب شده این کتاب که یک رمان دینی با زمینه عاشقانه است، مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

در مجموع برگزاری مسابقههایی مانند «کتاب و زندگی» و «روشنا» که با هدق ترویج کتابخوانی برگزار میشوند در فروش موفق بودهاند؛ ولی جای این پرسش وجود دارد که تا چه میزان به امر خواندن دامن میزند؛ زیرا آمار درستی از افزایش سرانه مطالعه در دست نیست.

نکته جالب توجه در بخش نویسندهها، حضور پررنگ روحانیونی است که کتابهایشان در بازار کتاب دیده میشود. از روحانی رماننویس تا منبری مشهور کشور در این جمع حضور دارند و این نشان از حضور فعال این طیف در فعالیتهای فرهنگی دارد.

صادق زیباکلام یکی از چهرههای سیاسی اصلاحطلبی است که اغلب با سخنانش سعی بر بر هم زدن نظم افکار عمومی دارد و همین سبب شده که بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. حال این روزها این نویسنده و فعال سیاسی با جدیدترین کتابش در بازار کتاب حضور یافته و توانسته توجه بخشی از مخاطبان را به خود جلب کند. «غرب چگونه غرب شد؟» اثر این استاد دانشگاه است که میخواهد با زبانی ساده به سیر تحول و پیشرفت غرب اشاره کند.

ناشر این کتاب در پایگاه اطلاعرسانی خود نوشته: «این کتاب میخواهد به خواننده نشان دهد که غرب امروز محصول تحولاتی همچون رنسانس، نهضت اصلاح دینی، انقلاب تجاری، شکلگیری سرمایهداری،انقلاب علمی، خردگرایی، اومانیسم و عصر روشنگری است. بدون یک آگاهی اولیه ازاین تحولات نمیتوان شناختی از تمدن امروزی غرب داشت.»

در هفته ابتدایی خرداد 95 ناشرانی پرفروش بودند که در کتابهای پرفروش سهم داشتند. البته نقش مسابقات و پویشهای مطالعاتی را در پرفروش شدن یک ناشر نمیتوان نادیده گرفت.

نظر شما
پربیننده ها