کارشناس مسائل عراق در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

رزمندگان عراقی شیفته اخلاق سردار «سلیمانی» هستند/ نفس‌های آخر داعش در عراق

محمدعلی حکیم با بیان اینکه داعش نفس‌های آخر را در عراق می‌کشد و در آینده نزدیک از بین خواهد رفت، گفت: پشت پرده نا امنی‌های اخیر در عراق مستقیما با شکست داعشی‌ها در میدان‌های نبرد ارتباط دارد.
کد خبر: ۸۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ - 28May 2016

رزمندگان عراقی شیفته اخلاق سردار «سلیمانی» هستند/ نفس‌های آخر داعش در عراق

«محمد علی الحکیم» کارشناس مسائل عراق و مدیر خبرگزاری النخیل در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس، پیرامون آخرین تحولات عراق اظهار داشت: ماهیت گروه تروریستی داعش برای ملت عراق آشکار شدهاست؛ آنها به خوبی میدانند که برخی از سران موصل و داعشیهای سیاسی به داعش کمک کردند، تا این تروریستها موصل و برخی از شهرهای عراق را تصرف کنند.

کارشناس مسائل عراق با بیان اینکه داعش پدیده خیلی ضعیفی است، افزود: رسانههای غربی و برخی رسانههای وابسته به تروریستها سعی میکنند داعش را بزرگ جلوه دهند. اگر توطئه برخی از سران موصل نبود، این شهر سقوط نمیکرد، 3 هزار تروریست داعشی چگونه دومین شهر بزرگ عراق تصرف کردند؟ حتما توطئهای در میان بوده است؛ چراکه این گروه توان این تجاوز را نداشت.

وی گفت: برخی از داعشیهای سیاسی که در پارلمان و دولت عراق حضور دارند، با مشارکت الحشد الشعبی در برخی از عملیاتها علیه داعش مخالفت میکنند و معتقد هستند که الحشد الشعبی یک گروه فرقهای و متعلق به شیعیان است؛ اما این اتهامزنیها به الحشد الشعبی درست نیست، نیروهای این گروه مردمی متشکل از اهل تسنن، شیعیان، مسیحیان و... است؛ اخیرا مسیحیان گروهی را در داخل الحشد الشعبی تحت عنوان «بابلیان» تشکیل دادهاند، پس چگونه این گروه را به گروه فرقهای متهم میکنند!

حکیم با بیان اینکه نفسهای آخر داعش در عراق به شمارش افتاده است، و در آینده نزدیک از بین خواهد رفت، تصریح کرد: اخیرا نا امنیها در عراق زیاد شدهاست؛ پشت پرده این نا امنیها مستقیما با شکست داعش در میدانهای نبرد ارتباط دارد؛ داعش در کشور ما (عراق) در حال افول است. در موصل نیز مردم علیه داعش اعتراض میکنند، آنها شبانه بیانیههایی را در سطح شهر علیه این گروه تروریستی پخش میکنند. داعش در موصل به کودکان، زنان، سالخوردگان رحم نمیکند، مردم از ظلمهایی که از سوی داعشی متوجه آنها میشود، خسته شدهاند.

کارشناس مسائل عراق در ادامه افزود: همه طوائف در عراق از داعش بیزار شدهاند و بزرگترین دلیل توسعه داعش را تامین امنیت رژیم صهیونیستی میدانند.

وی در خصوص خروج نیروهای ترکیه از عراق که از چندی پیش بدون مجوز در «بعیشقه»، پادگان «الزلکان» نزدیک موصل مستقر شدهاند، خاطرنشان کرد: نیروهای متجاوز ترکیه در آینده نزدیک خاک عراق را ترک خواهند کرد؛ این نیروها در عراق تاکنون هیچ عملیاتی را انجام ندادهاند. هدف از حضور این نیروها فقط توجیه افکار عمومی شهروندان ترکیه است. مقامات ترکیه مدعی هستند که این کشور از سوی داعش تهدید میشود و برای اینکه امنیت ملی این کشور تامین شود به عراق رفتهاند و با داعش میجنگند. این اظهارات در حالی مطرح میشود که ترکیه رسما از داعش حمایت میکند. عناصر داعش از مرز ترکیه وارد عراق و سوریه میشوند، داعش نفت خود را از طریق ترکیه به فروش میرساند و حتی سلاحهای تروریستهای داعش هم از طریق مرز ترکیه به دستشان میرسد.

حکیم در رابطه با نگاه رزمندگان عراقی نسبت به سردار پر آوازه ایران حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی با اخلاقی که دارد رزمندههای عراقی را که در خط مقدم علیه داعش مبارزه میکنند، شیفته خود کردهاست؛ رزمندگان عراقی عاشق حاج قاسم هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار