وزیر کشور در جمع نمایندگان مجلس عنوان کرد

امنیت مرزها در پرتو توسعه پایدار

وزیر کشور در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برقراری توسعه و امنیت پایدار در مرزها، را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹ - 25December 2013

امنیت مرزها در پرتو توسعه پایدار

به گزارش خبر گزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع نمایندگان عضو فراکسیون شهرهای مرزی با اشاره به مصوبات شورای عالی امنیت ملی، برنامه پنج ساله توسعه و کارگروه مرز تصریح کرد: هماهنگی های خوبی میان دولت و مجلس برای توسعه شهرهای مرزی در حال انجام شدن است که باید به این روند شتاب بیشتری داده شود.

وزیر کشور افزود: ردیف های مستقلی در بودجه سال 93 برای تقویت سرمایه گذاری در مناطق مرزی دیده شده که با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های این مناطق به زودی شاهد توسعه پایدار تر مرزها خواهیم بود.

رحمانی فضلی، مرزنشینان را مرزداران واقعی کشور دانست و گفت: طرح جامع توسعه پایدار کشور با تکیه بر محورهای اقتصادی، امنیتی و زیربنایی و تأکید بر حوزه اقتصادی در حال آماده سازی است و طی دو ماه آینده به پایان می رسد.

وزیر کشور با اشاره به این که در این طرح جذب سرمایه های مردمی و فراهم سازی بستر های رشد و توسعه به منظور ایجاد اشتغالزایی و تولید در اولویت قرار دارد، افزود: برای توسعه جامع و پایدار مرزها نیازمند اجماع ملی و منطقه ای هستیم و باید برای تحقق این هدف همه اقشار مردم در زمینه های اقتصاد، سیاست و امنیت ورود پیدا کنند.

خاطرنشان میشود، در این نشست که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد نمایندگان مجلس به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود درباره مقابله با قاچاق، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی، تسهیل در صادرات، اشتغال پایدار، تقویت بازارچهها، بهسازی جادهها، ایجاد مدیریت یکپارچه مرزی و توجه بیشتر به مرزنشینان و شهرهای مرزی پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها