آیت الله هاشمی رفسنجانی:

تکیه بر مردم یکی از اندیشه های بارز امام(ره) بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تکیه بر مردم را یکی از اندیشه‌های بارز امام در همه‌ مراحل مبارزه و پیروزی انقلاب دانست و گفت: خوشحالیم که جامعه‌ ایران با همان شور و اشتیاق روزهای نخستین پیروزی انقلاب، برای دفاع و ترویج از اندیشه‌های امام(ره) تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ - 29May 2016

تکیه بر مردم یکی از اندیشه های بارز امام(ره) بود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،به نقل از  روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،آیتالله اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاههای استان فارس، جوانان و دانشجویان را آیندهسازان واقعی ایران دانست و با ابراز خرسندی از رشد آگاهی و افزایش اطلاعات این قشر، گفت: مطمئنیم که جوانانهای امروز، آینده کشور را بهتر از ما اداره میکنند.


وی در پاسخ به ابراز گلایه یکی از جوانان که چرا کسانی که مبارزه امام(ره) علیه رژیم پهلوی را نمیپسندیدند، ادعای میدانداری فکری جامعه را دارند؟ گفت: این جماعت که یک اقلیت بسیار محدود هستند، در واقع، میداندار افکار جامعه نیستند، بلکه با وصل کردن خود به نهادهای تأثیرگذار کشور و به دست آوردن تریبونهای رسمی نظام، کمکم صاحب بساطی شدهاند که البته مردم در هر زمان که فرصت مناسبی یافتند، آنان را کنار زدهاند و باز هم چنین خواهند کرد.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام(ره) را شخصیتی کمنظیر و پس از انبیاء و اولیاء گل سرسبد تاریخ بشریت در همه اعصار و زمانه دانست و گفت: رهبری شجاع، مجتهدی زمان شناس، عارفی واقعی و فقیهی کاملاً آگاه به شرایط زمان بود و با هوش فوقالعادهای که خدا به او هدیه کرده بود، همه مسایل را میدانست و هر چه فضیلت قرآنی برای انسانهای ویژه میشناسیم، در وجود ایشان بود.


هاشمی رفسنجانی با بیان سیر تاریخی احیاء حوزه علمیه قم و نقشی که امام خمینی(ره) در آوردن آیتالله العظمی بروجردی به قم داشت و حسادتی که دیگران تا حدّ تکفیر علیه ایشان به کار میبردند، گفت: در مقابل آن جماعت عنود، شاگردانی عاشق در حلقههای درس امام بودند و در تمام 15 سال تبعید به افکار و راه امام وفادار ماندند و امروز شاهدیم که اندیشههای امام در اقصی نقاط دنیا شناخته شده و پیرو دارد.


وی با شرح خاطرات یکی از دیپلماتهای ایران که در منطقهای دور افتاده و روستایی یکی از کشورهای آمریکایی جنوبی، عکس امام(ره) را روی دیوار خانه یکی از کشاورزان دیده بود، گفت: آن روستایی از امام به عنوان امید آینده بشریت تعبیر میکرد که این نشان از ترویج اندیشههای امام در جهان است.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تکیه بر مردم را یکی از اندیشههای بارز امام در همه مراحل مبارزه و پیروزی انقلاب دانست و گفت: خوشحالیم که جامعه ایران با همان شور و اشتیاق روزهای نخستین پیروزی انقلاب، برای دفاع و ترویج از اندیشههای امام(ره) تلاش میکنند و حضور شما جوانان دانشجو موید این نکته است که نسلهای متعدد ایران با امام(ره) آشنایی دارد.


هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی سخنان خویش خطاب به دانشجویان، گفت: درس بخوانید و در کنار تحصیل نسبت به اتفاقات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور آگاه باشید که ضرورت هدایت جامعه، آگاهی از همه زوایای آن است.


در آغاز این دیدار چند تن از دانشجویان به بیان دیدگاهها و دغدغههای دانشجویی در خصوص اتفاقات ماههای اخیر کشور و تحلیل آینده پرداختند.
منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها