«زندگی به سبک جهادی» به ایستگاه چاپ سوم رسید

کتاب «زندگی به سبک جهادی» با محوریت سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه زندگی جهادی از سوی موسسه شهید کاظمی به چاپ سوم رسید.
کد خبر: ۸۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ - 30May 2016

«زندگی به سبک جهادی» به ایستگاه چاپ سوم رسید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «زندگی به سبک جهادی» شامل بیانات رهبر معظم انقلاب در باب زندگی جهادی از سوی انتشارات موسسه شهید کاظمی به چاپ سوم رسید.

منظور از جهاد در اسلام « فقط جنگیدن و به میدان جنگ رفتن نیست»، بلکه منظور از جهاد «این است که انسان خود را همیشه در میدان حرکت و مبارزه با مانع ها و مانعتراشها ببیند، احساس تکلیف کند، احساس تعهد کند.» پس معیارِ جهاد، شمشیر و میدان جنگ نیست. معیار جهاد، همان چیزى است که امروز در زبان فارسىِ ما در کلمه «مبارزه» وجود دارد. فلانى آدم مبارزى است، فلانى آدم مبارزى نیست. نویسنده مبارز، نویسنده غیر مبارز، عالِم مبارز، عالِم غیر مبارز، دانشجوى مبارز و طلبه مبارز، دانشجوى غیر مبارز و طلبه غیر مبارز، جامعه مبارز و جامعه غیر مبارز. پس، جهاد یعنى «مبارزه» و قتال یک گوشهاى از جهاد است.

 

 

 

وجود جهاد و فرهنگ جهادی یکی از ضروریات لاینفک فرد و جامعه اسلامی است زیرا مقوله جهاد و فرهنگ جهادی تکمیل کننده اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله و بفرموده امیرالمومنین علیه السلام آن مجاهد حقیقی، یکی از پایههای مهم و اساسی ایمان و طبق فرمایش قرآن کریم، جهاد ملاک تمیز مومنان حقیقی از غیر است، زیرا «مؤمن حقیقی آن کسی است که ایمان را با جهاد و هجرت و نصرت همراه میکند».

برای تدوین و تالیف این مجموعه عینا از کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت ایتالله خامنهای بهره گرفته شده و بیانگر توجه ویژه و نوع نگاه ایشان، نسبت به مقوله مهم و اساسی جهاد است که باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه مطرح و به آن پرداخته شود.

کتاب «زندگی به سبک جهادی» تدوین شده توسط حجت الاسلام محمد تاجیک رستمی و منتشر شده توسط انتشارات شهیدکاظمی است که  در 264 صفحه و با شمارگان 3هزار نسخه، در بهار 1395 به چاپ سوم رسیده و تیراژ آن تاکنون به شمارگان 8 هزار نسخه رسیده است.

علاقهمندان به تهیه کتاب میتوانند آن را از فروشگاه اینترنتی «من و کتاب» خریداری کنند.


نظر شما
پربیننده ها