بازتاب طرح مجلس برای غنی سازی 60 درصدی در رسانه های خارجی

طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر الزام دولت به غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم در صورت تشدید تحریم ها علیه ایران با بازتاب هایی در رسانه های خارجی همراه بوده است.
کد خبر: ۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷ - 26December 2013

بازتاب طرح مجلس برای غنی سازی 60 درصدی در رسانه های خارجی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که مجلس شورای اسلامی طرحی را به منظور الزام دولت به غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در صورت تشدید تحریم ها و یا بی توجهی غرب به حقوق هسته یا ایران به تصویب رسانده است، رسانه های خارجی با برداشت های مختلفی به بازتاب این طرح پرداخته اند.

گقتنی است طبق این طرح، در صورت تشدید تحریمها، وضع تحریمهای جدید، تعرض به حقوق هستهای کشورمان و نادیده گرفتن حقوق صلحآمیز هستهای جمهوری اسلامی ایران توسط اعضای ۱+۵، دولت ملزم میشود که زیرساختهای هستهای فردو و نطنز را تکمیل کند و غنی سازی اورانیوم را به سطح 60 درصد برساند که با بازتاب هایی از سوی برخی رسانه های خارجی همراه شده است.

رویترز: نمایندگان مجلس ایران طرحی را به منظور افزایش سطح غنی سازی پیشنهاد کرده اند

این خبرگزاری انگلیسی بدون توجه به مقدمه این طرح که افزایش سطح غنی سازی را منوط به رفتارهای غیرقانونی و غیرسازنده غرب کرده است، عنوان می دارد که نمایندگان تندرو مجلس ایران در پی افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در چارچوب برنامه هسته ای ایران هستند که می تواند زمینه لازم برای ساخت بمب را برای این کشور فراهم کند.

همچنین این خبرگزاری می نویسد: در صورت تعقیب این طرح از سوی دولت ایران باید منتظر رویارویی بیشتر ایران با کشورهای غربی و افزایش سطح اختلافات طرفین بود.

ترند: مجلس ایران در پی الزام دولت به افزایش سطح غنی سازی تا 60 درصد است

این خبرگزاری نیز با حساسیت به بازتاب خبر طرح مجلس برای الزام  دولت به افزایش سطح غنی سازی در صورت تشدید تحریم ها پرداخته است که البته به مقدمه آن یعنی افزایش سطح غنی سازی در صورت تشدید و تداوم تحریم ها از سوی غرب اشاره کرده است.

در این رابطه ترند گزارش داد: طبق طرح پیشنهادی مجلس ایران در صورت تشدید تحریم ها علیه ایران و یا تداوم تحریم های کنونی در بلند مدت، دولت ملزم است راکتورهای اراک و نطنز را گسترش دهد و غنی سازی اورانیوم را به سطح 60 درصد برساند.

سی ان ان: نمایندگان مجلس ایران طرح افزایش سطح غنی سازی را تصویب کردند

خبرگزاری امریکایی سی ان ان نیز با اشاره به جزئیات طرح پیشنهادی مجلس به بازتاب خبر آن پرداخته است. این خبرگزاری که دارای گرایشاتی به سمت حزب دموکرات امریکا می باشد می نویسد این طرح مجلس ایران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم یک هفته پس از گمانه زنی ها در کنگره امریکا در مورد تصویب تحریم های جدید علیه ایران مطرح شده است.

در این رابطه سی ان ان گزارش داد: 100 تن از نمایندگان مجلس ایران با تصویب طرحی دولت ایران را ملزم کرده اند در صورت تشدید تحریم ها و یا تصویب دور جدید از تحریم علیه ایران، با راه اندازی و افزایش فعالیت راکتورهای اراک و نطنز سطح غنی سازی را تا میزان 60 درصد افزایش دهد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار