صدیقی تصریح کرد:

امام توانست حیات مجدد اسلام را تجدید کند

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت:‌ امام به جد توانست حیات مجدد اسلام را تجدید کند و اسلام ناب را به جهان عرضه کند. ایشان حجت را بر تمام علمای اهل سنت تمام کردند و گفتند حتی اگر مردمان آن‌ها بتوانند عذر و بهانه بیاورند ولی عالمان آن‌ها هرگز بخشیده نمی‌شوند.
کد خبر: ۸۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ - 31May 2016

امام  توانست حیات مجدد اسلام را تجدید کند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در همایش طلایهداران تبلیغ که با حضور 250 نفر از مبلغین استان تهران با مشارکت بنیاد بینالمللی غدیر و مرکز توسعه فعالیتهای دینی شهرداری تهران در سازمان تبلیغات استان تهران برگزار شد، با بیان اینکه «از نظر قرآن کریم هر کسی که درس خوانده باشد عالم نیست» اظهار کرد: عالم در اصطلاح قرآن فردی است که صاحب خشیت باشد و صاحبان خشیت منحصر در علم هستند. هر اهل ذکری حتما باید اهل علم باشد اما هر اهل علمی، اهل ذکر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که امام (ره) میخواست قیام خود را آغاز کند بعضی از فقهای طراز اول بودند که به ایشان نصیحت میکردند دارید با دُم شیر بازی میکنید و ممکن است آنها شما را بکشند. اما هرگز کسی نتوانست برای امام (ره) مرگ زودرس را بیاورد. این امر برای هیچ فردی میسر نیست چرا که مرگ و زندگی انسانها در دست خداوند است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه «دو چیز مانع حرکت انقلابی انسان است» گفت: یکی از آنها ترس از روزی و دیگری ترس از مرگ است. حضرت علی (ع) در حدیثی میفرمایند هر دوی اینها در دست خداوند است. عالمان باید شجاع باشند و با مجاهدت در مقابل دشمنان و وهابیت بایستند. امام (ره) در زمان حال حاضر برای ما حجت است و ایشان احیاگر ولایت و غدیر بودند.

صدیقی خاطرنشان کرد: امام به جد توانست حیات مجدد اسلام را تجدید کند و اسلام ناب را به جهان عرضه کند. ایشان حجت را بر تمام علمای اهل سنت تمام کردند و گفتند حتی اگر مردمان آنها بتوانند عذر و بهانه بیاورند ولی عالمان آنها هرگز بخشیده نمیشوند. علم، دل را درست نمیکند. این حجت است که سبب میشود دل انسانها پاک شود. عالمی که عاشق نیست عالم نیست اگر دل در گروی امیرالمومنین علی (ع) نداشته باشیم یعنی از علم و دین هیچ نداریم.

وی عنوان کرد: مبلغین ما همگی باید عالِم و اهل دل باشند. عالِمانی که در اسلام درخشیدهاند فقط به خاطر علم آنها نبوده است بلکه همه آنها اهل دل بودهاند و زیارت جامعه کبیره را همواره میخواندند و محرم اسرار امیرالمومنین (ع) بودند. آنچه شیخ مفید را شیخ مفید کرد این بود که ایشان علاوه بر اینکه اهل علم بود، اهل دل بود و به همین سبب به جایی رسید که حضرت ولی عصر (عج) برای او نامه مینوشت.

دبیرکل بنیاد بینالمللی غدیر در ادامه با اشاره به اینکه «نمیتوان با حرف کسی را هدایت کرد و باید با دل و نور، هدایت انجام شود» گفت: هر منبری باید حداقل یک بار الغدیر را بخواند و آن را در سخنرانیها و کلاسهای درسش برای مردم بیان کند. هرکسی در این دنیا با حضرت علی (ع) نباشد خداوند او را به حال خود رها کرده است. شما همگی افسران پادگان امام زمان (عج) هستید و باید دستورات رهبری و اسلام را در دستور کار خود قرار بدهیم.

صدیقی در ادامه خطاب به دولتمردان گفت: شما باید در خط مقدم جبهه بر روی هر حرکت نفوذی کار کنید. آنچه که ما را در صحنه متعهد میکند که به فکر مردم باشیم دین و فلسفه غدیر است.

وی ادامه داد: اگر امیرالمومنین علی (ع) در سیاست نبود کسی خانه او را آتش نمیزد و حکومت علماء یعنی حکومتی که در آن دین جاری باشد. 900 آیه از آیات قرآن مرتبط با دشمن شناسی است. این همه مراجع بزرگ همچون آیت الله بروجردی در زمان گذشته بودهاند اما هیچ کدام از آنها حتی نتوانستند یک شراب فروشی را ببندند. اگر امام (ره) حکومت نداشت چگونه میتوانست در مقابل مشروب فروشی و آن سینمای مبتذل بایستد.

دبیرکل بنیاد بینالمللی غدیر تصریح کرد: در زمان شاه، 4 هزار شراب فروشی برای یک میلیون جمعیت وجود داشت این حکومت و ولایت بود که سبب شد بساط آنها برچیده شود. به برکت خون شهدا و ولایت فقیه است که اکنون میتوانیم آزادانه در مقابل جهاد نکاح و کشتن انسانهای بیگانه بایستیم. حضرت علی (ع) حقیقت دین اسلام است و پیامبر (ص) رسالت خود را با معرفی حضرت علی (ع) کامل کرد.

 

نظر شما
پربیننده ها