دکتر مومنین خبر داد:

انتشار ۳۲ عنوان کتاب در بنیاد شهید

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران از انتشار ۳۲ عنوان کتاب فاخر ایثار و شهادت در سال جاری توسط بنیادهای سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶ - 03July 2013

انتشار ۳۲ عنوان کتاب در بنیاد شهید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر رضا مؤمنین افزود: ویژگیهایی که این کتابها را متمایز خواهد کرد، پرداختن به موضوع دفاع مقدس، تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و وزانت ادبی آثار است.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای ادبی بنیادهای سراسر کشور به صورت متمرکز در هر استان انجام خواهد شد، گفت: تا پیش از این هر استان برای انتشار کتاب باید مجوز خود را از بنیاد مرکز (تهران) دریافت میکرد که هم قدرت تصمیمگیری و هم زمان و انرژی استانی را هدر میداد.
 
مؤمنین اضافه کرد: بنا به طرح جدید، در بنیاد شهید هر استان یک کمیسیون انتشارات متشکل از استادان مجرب دانشکدههای ادبیات استانها، نویسندگان و تعدادی از کارشناسان بنیاد شهید تشکیل میشود تا امر نظارت و کیفیتسنجی کتابهای تولیدی هر استان را بر اساس معیارهایی که از سوی مرکز تعیین میشود، برعهده داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ بیش از ۹۰ عنوان کتاب از سوی بنیاد شهید در سراسر کشور به چاپ رسید که پیشبینی میشود با این تمرکززدایی و واگذاری مسئولیتها به استانها، در سال ۹۲ این تعداد به ۳۰۰ عنوان کتاب افزایش یابد.
نظر شما
پربیننده ها