آیت الله هاشمی شاهرودی:

فتنه تکفیری ها برای از بین بردن امت اسلامی طراحی شده است

آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: فتنه استکبارگران در تشکیل گروه های تکفیری برای از بین بردن امت اسلامی طراحی شده لذاعلمای اسلام نباید تحت شعارهای گروه‌های تکفیری قرار گیرند.
کد خبر: ۸۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ - 02June 2016

فتنه تکفیری ها برای از بین بردن امت اسلامی طراحی شده است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس؛ آیتالله محمود هاشمی شاهرودی نایبرئیس مجلس خبرگان رهبری بعدازظهر امروز در اجلاس بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) که در حوزه هنری برگزار شد، اظهارداشت: امام(ره) از شاخصهای یک انقلاب اسلامی و شاخصهایی که در یک امت اسلامی می بایست وجود داشته باشد، آگاه بود و در این رابطه مردم را هم آشنا ساخته بود.

وی با اشاره به بیداری اسلامی افزود: دشمنان چون متوجه شدند جوانان جوامع اسلامی دیگر به دنبال الگوهای غربی نیستند و می خواهند از الگوی اسلامی پیروی کنند، نسبت به این موضوع احساس خطر  کردند لذا در مقام با بیداری اسلامی بر آمدند.

نایبرئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حال حاضر شاهد جنگ بین نظام سلطه با بیداری اسلامی هستیم، ادامه داد:مقابله نظامی، تحریک نظامهای دستنشانده برای سرکوب بیداری اسلامی و به وجود آوردن فتنه تکفیری ها در جهان اسلام که بدترین دکترین استکبار است، سه مرحله ای هستند که کشورهای استکباری برای مقابله با جریان بیداری اسلامی انجام دادند.

وی همچنین اضافه کرد: کشورهای استکباری در اقدامی دیگر به منظور از بین بردن وحدت اسلامی با ایجاد مذاهب انحرافی و تکفیری در پی آن هستند تا مسلمانان به جان یکدیگر بیفتند تا بدین شکل قدرت اسلامی هدر رفته مقاومت جریان اسلامی مقابل آنها بویژه مقابل صهیونیست ها آسیب پذیر شود.

آیتالله هاشمی شاهرودی در ادامه به موضوع تکفیری ها هم اشاره کرد و بیان داشت: گروه های تکفیری که خود را تحت عنوان حکومت اسلامی معرفی می کنند، با همین عنوان بدترین جنایات را انجام می دهند در حالی که اقدامات آنها نه تنها جهاد نیست، بلکه جنایتی است که علیه مردم انجام می دهند.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات آنها جنایتی است که با هدف دور ساختن افکار عمومی از اسلام حقیقی صورت می گیرد، تصریح کرد: تا زمانی که دیگر مسلمانان جهان از آرمانهای جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از قرآن است پیروی نکنند، نظام سلطه با به جان هم انداختن مسلمانان، اهداف خود را دنبال می کند؛ براین اساس کسی حق ندارد بر سر اختلافات فقهی وحدت اسلامی را زیر پا بگذارد.

نایبرئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اینکه حفظ وحدت جهان اسلام بالاتر از هر موضوعی است، گفت: چون این فتنه استکبارگران برای از بین بردن امت اسلامی طراحی شده لذاعلمای اسلام نباید تحت شعارهای گروههای تکفیری قرار گیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار