رهبری از نگاه امام خمینی(ره):

خود را خادم و سرباز مردم می‌دانم/از خدا مى‏‌خواهم تا با بسیجیان محشورم گرداند

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرمودند: اگر به من بگویند خدمتگزار،بهتر از این است که بگویند رهبر؛رهبرى مطرح‏ نیست، خدمتگزارى مطرح است، اسلام ما را موظف کرده که خدمت کنیم. در ادامه بیانات امام خمینی (ره) درخصوص رهبری نظام اسلامی در ذیل می‌خوانید.
کد خبر: ۸۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ - 03June 2016

خود را خادم و سرباز مردم می‌دانم/از خدا مى‏‌خواهم تا با بسیجیان محشورم گرداند

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس؛ امام خمینی (ره) فرمودند: اگر به من بگویند خدمتگزار، بهتر از این است که بگویند رهبر؛ رهبرى مطرح نیست ، خدمتگزارى مطرح است، اسلام ما را موظف کرده که خدمت کنیم. در اسلام و پیش من رهبرى مطرح نیست، برادرى مطرح است. من با مردم ایران برادر هستم، و خود را خادم و سرباز آنان مىدانم .

من از خداى تبارک و تعالى توفیق همه را مىخواهم . من از بیرون آمدهام که خدمت به شما بکنم. من خادم شما هستم،من خادم ملت شما هستم.من آمدهام تا پیوند خدمتگزارى خودم را به شما عزیزان عرضه کنم، که تا حیات دارم خدمتگزار همه هستم، خدمتگزار ملتهاى اسلامى،خدمتگزار ملت بزرگ ایران، خدمتگزار دانشگاهیان و روحانیان، خدمتگزار همه قشرهاى کشور و همه قشرهاى کشورهاى اسلامى و همه مستضعفین جهان .

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کردند: این جانب که یک نفر از خدمتگزاران علماى اعلام و ملت اسلام هستم، در مواقع خطیر و براى مصالح بزرگ اسلامى، حاضرم براى کوچکترین افراد تواضع و کوچکى کنم، تا چه رسد به علماى و مراجع عظام - کثر الله امثالهم -. من دعاگوى همه شما هستم و خدمتگزار همه ملت و من امیدوارم که بتوانم این خدمتم را تمام کنم.

ایشان فرمودند: خمینى دست یکایک شما را مىبوسد و به یکایک شما احترام مىگذارد و یکایک شما را رهبر خودش مىداند، که بارها گفتهام من با شما یکى هستم.من آمدهام که بزرگوارى شما را حفظ کنم من آمدهام که دشمنهاى شما را زمین بزنم.من احتیاج به کمک مالى ندارم. من با شاه، با یک قلم و چند صفحه کاغذ مبارزه مىکنم؛ و اگر یک وقت محتاج به کمکى باشم ملت من به من کمک خواهد کرد. پیش من مکان معینى مطرح نیست، عمل به تکلیف الهى مطرح است، مصالح عالیه اسلام و مسلمین مطرح است. براى من مکان مطرح نیست، آنچه مطرح است مبارزه بر ضد ظلم است؛ هر جا بهتر این مبارزه صورت بگیرد، آنجا خواهم بود. من اکنون قلب خود را براى سرنیزههاى مامورین شما حاضر کردهام، ولى براى قبول زورگوییها و خضوع در مقابل جبارهاى شما حاضر نخواهم کرد.

امام خمینی (ره) افزودند: من براى چند روز زندگى با عار و ننگ ارزشى قائل نیستم. خمینى را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد. اگر خمینى هم با شما سازش کند، ملت اسلام با شما سازش نمىکند. ملت ایران باید بداند که من در کنار آنان، تا آخرین نفس براى حفظ قوانین اسلام و مصالح مملکت به مبارزه خود ادامه مىدهم. خدا مىداند که شخصا براى خود ذرهاى مصونیت و حق و امتیاز قائل نیستم؛ اگرتخلفى از من هم سر زد، مهیاى مؤاخذهام . امیدوارم که خمینى از راه مستقیم اسلام، که مبارزه با قدرتهاى ستمگر است هیچ گاه منحرف نشود. آنهایى که شناختهاند ،مىدانند که من آنى که باید انجام بدهم تحت تاثیرواقع نمىشوم، انجام مىدهم. من بارها اعلام کردهام که با هیچ کس، در هر مرتبهاى که باشد عقد اخوت نبستهام؛ چهارچوب دوستى من، در درستى راه هر فرد نهفته است. من اعلام مىکنم که هر کس به من نسبت بدهد مطلبى را که بر خلاف دستورات اسلامى است، دروغ گفته است.اگر من یک وقتى دیدم که مصلحت اسلام اقتضا مىکند که یک حرفى بزنم،مىزنم و دنبالش راه مىافتم، و از هیچ چیز نمىترسم - بحمد الله تعالى -؛ والله تا حالا نترسیدهام ،آن روز هم که مىبردنم، آنها مىترسیدند، من آنها را تسلى مىدادم که نترسید. من از آن آدمها نیستم که یک حکمى اگر کردم، بنشینم چرت بزنم که این حکم خودش برود؛ من راه مىافتم دنبالش .

ایشان فرمودند: من پاپ نیستم که فقط روزهاى یکشنبه مراسمى انجام دهم، و بقیه اوقات براى خودم سلطانى باشم و به امور دیگر کارى نداشته باشم. من دست از کار خودم برداشتم که طلبگى بود و آمدم این جا، براى اینکه ما یک حکومت صالح نداشتیم، و یک قدرت صالحه در کار نبود. من دست برادرى دراز مىکنم به تمام ملتهاى اسلام، به تمام مسلمین دنیا، درشرق و غرب عالم هر چه مسلم هستند.من دست عموم ملت اسلام و آزادیخواهان جهان را، در راه قطع ریشه استعمار واستعمارگران، استقلال ممالک اسلامى و گسستن زنجیرهاى اسارت، مىفشارم. من دست و بازوى همه عزیزانى که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفتهاند، و عزم جهاد در راه خدا و اعتلاى عزت مسلمین را نمودهاند، مىبوسم و سلام و درودهاى خالصانه خود را به همه غنچههاى آزادى و کمال نثار مىکنم.من در این آخر عمر،متواضعانه دست خود را به طرف تمام گروههایى که براى برپایى اسلام و احکام آن، که تنها راه سعادت و ضامن استقلال وآزادى ایران از استعمار نو و کهنه است، کوشش و فداکارى مىکنند دراز مىکنم و از همه استمداد مىنمایم. این جانب با تمام طاقت، در حصول وحدت همه اقشار ملت مسلمان کوشش کرده و مىکنم.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزودند: من به شما ملت ایران سفارش مىکنم که اگر در روزنامهاى ، در مطبوعاتى، درجاى دیگرى به من سب بکنند، فحش بدهند، کسى حق ندارد که یک کلمه بگوید.من تحریم کردم بر شما جوابگویى را؛ براى این که توطئه است، توطئهها را با سکوت خنثى کنید؛ و اگر چنانچه توطئه زیاد شد با مشت خنثى مىکنیم. من گرچه فرزند عزیزى را که پاره تنم بود از دست دادم، لکن مفتخرم که چنین فرزندان فداکارى در اسلام وجود داشت و دارد. من همواره به خلوص و صفاى بسیجیان غبطه مىخورم ، و از خدا مىخواهم تا با بسیجیان محشورم گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجىام. خون و جان ناقابل خویش را براى اداى واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده نمودهام، و در انتظار فوز عظیم شهادتم.

امام خمینی (ره) فرمودند: من وقتى مطالعه روحیه مردان و زنان جوان از دست داده را مىکنم که شجاعانه در مقابل مصائب ایستادگى کرده و مىکنند ، براى خود احساس شرمندگى مىکنم. هم برادرهاى ما و هم خواهرهاى ما، همه سربازهاى اسلام هستیم. و من امیدوارم که در آن کتابى که بناست اسم سربازها را بنویسند ، اسم ماها را هم به نام سرباز بنویسند. من امیدوارم به فوز احدى الحسینین نایل شوم، یا پیشرفت مقصود و اقامه یا شهادت در راه آن که راه حق است. عدل و حق، قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینى یکى و تنها هم بماند ، به راه خدا که راه مبارزه با کفر و ظلم و شکر و بت پرستى است ادامه مىدهد ، و به یارى خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنههاى مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانى که بر ستم وظلم خویش اصرار مىنمایند سلب خواهد کرد. هیهات که خمینى در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشرکان و کافران به حریم قرآن کریم و عترت رسول خدا و امت محمد - صلى الله علیه و آله - و پیروان ابراهیم حنیف، ساکت و آرام بماند ، و یا نظاره گر صحنههاى ذلت و حقارت مسلمانان باشد. نهضت ما قائم به شخص نیست، نهضت ما همگانى است، همه ملت رهبرند،همه بیدار شدهاند.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار