رضایی در برنامه تیتر امشب مطرح کرد؛

مسئله مبارزه با آمریکا در متن اندیشه امام بود/ دلیل لغو دستور حمله آمریکا به ایران توسط بوش

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه راهبرد امام در مورد آمریکا مختص به دهه اول انقلاب نبود تاکید کرد: مسئله مبارزه با آمریکا در متن اندیشه امام بود.
کد خبر: ۸۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ - 03June 2016

مسئله مبارزه با آمریکا در متن اندیشه امام بود/ دلیل لغو دستور حمله آمریکا به ایران توسط بوش

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس،  "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در برنامه "تیتر امشب" ضمن تسلیت و تعزیت و گرامی داشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی به بیان خاطراتی از ایشان پرداخت و گفت: شخصیت امام به حدی بی نظیر بود که می توان از استقبال و بدرقه مردم از ایشان آن را فهمید که در هیچ جای تاریخ ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که امام در بستر بیماری بودند ترسیدم که مبادا منافقان از این شرایط سواستفاده کرده و وارد ایران شوند و به همین دلیل به کرمانشاه رفتم و سپاه را آماده کردم اظهار داشت: به همین دلیل خبر فوت ایشان را در کرمانشاه به من اطلاع دادند.

وی افزود: دو سه روز تابوت ایشان در مصلی گذاشته شد و بنده روز سوم خودم را به تهران رساندم.

رضایی با بیان اینکه جمعیت آن روز به حدی در بهشت زهرا انبوه بود که ماشین مان تکان نمی خورد تصریح کرد: اصلا حال خوبی نداشتم و مدام گریه می کردم و احمد آقا با آن که خود وضع مساعدی نداشت مرا دلداری می داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ملت ما از بعد اعتقادی امام را در دل خودش جا داده بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا راهبرد امام در مورد آمریکا مختص به دهه اول انقلاب بود تاکید کرد: مسئله مبارزه با آمریکا در متن اندیشه امام بود.

رضایی ادامه داد: مبارزه با شیطان بزرگی که خود ایشان فرموده اند، در قلب امام بود و آن را فقط اقتضای شرایط اول انقلاب نمی دانم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا بعد از انقلاب هیچ تغییری نکرده است متذکر شد: در این مورد می توان به تحریم هایی که آمریکا علیه کشورمان اعمال کرده اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در آخرین مذاکراتی که با آمریکا داشتیم موضع ما نرم و باز بود گفت: با این وجود رویه آمریکا باز هم تغییر نکرده و مسئله آنان با اسلام، مسلمانان و ایران خصومتی تاریخی و به روز است.

وی با تاکید براینکه مبارزه با آمریکا را نمی توان از اندیشه امام و متن انقلاب اسلامی کنار گذاشت اذعان داشت: البته منظورم از مبارزه جنگ نیست.

رضایی در همین زمینه افزود: منظور ما از مبارزه با آمریکا اشکال مختلفی چون ایستادگی در برابر تحریم ها، تبعیت نکردن و دفاع از خودمان است نه آنکه بخواهیم به آنان موشک بزنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مبارزه با آمریکا را در مقاومت و ایستادگی می بینیم و این مسئله جز اندیشه ابدی امام بود.

رضایی با بیان این که مسیر دقیق امام ضد غربزدگی و ارتجاع است افزود: خیلی ها در تفسیرهایی که از حضرت امام می کنند مسائل شخصی حزبی و جناحی خود را از زبان امام بیان می کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد این که آیا فکر می کنید این مسئله از سر غفلت است یا جریانی برای تحریف امام وجود دارد گفت: دو گروه وجود دارد یکی گروهی که از اول در کمین انقلاب بوده که حساب شده حرکت می کنند اما بسیاری از دوستان خود ما در انقلاب از روی غفلت عمل می کنند و اگر در مقابل ارتجاع حرف می زنند حاضر نیستند در مقابل غربزدگی حرف بزنند که این یک انحراف است و یا اگر از غربزدگی حرف می زنند حاضر نیستند از ارتجاع حرف بزنند که این هم یک انحراف محسوب می شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: کسانی که دچار غفلت شوند حتماً در مسیر جریان برنامه ریزی شده قرار می گیرند که ما این را همگرایی از راه دور می بینیم لذا کسانی که امروز دچار غفلت می شوند حتماً در مسیر انحرافاتی هستند که از خارج برنامه ریزی می شوند.

رضایی با اشاره به جمله امام (ره) مبنی بر این که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند گفت: 37 سال است از عمل به این شعار گذشته است آمریکایی ها دو بار قصد حمله به ایران را داشته اند که یکی آقای بوش بود که حتی به پنتاگون دستور داده بود که به ایران حمله شود اما در آخرین لحظه فرماندهان وی را پرهیز دادند و بوش ناچار می شود دستور خود را لغو کند، این مسئله در کتاب خاطراتشان آمده است؛ اسرائیل هم سه بار قرار بوده به ایران حمله کند لذا شعاری که امام (ره) داده اند 37 سال در عمل تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: اگر به جملات امام (ره) نگاه کنیم می بینیم که در دوران جنگ بود که فرمودند و  آقای ریگان پیرمرد شده است  و نیاز به مشاوره دارد در عین حال که یک ادبی همراه این حرف است یک تحقیری هم در آن وجود دارد که رئیس جمهور یک قدرت بین المللی ظرفیت تصمیم گیری اش را از دست داده است و نیاز به مشاوره دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قبل از جنگ کارتر گفته بود که اگر ایران این مسیر را ادامه دهد ممکن است با آن برخورد نظامی کنیم که امام (ره) فرمودند این تهدید یک اسلحه پوسیده ای است که از کار افتاده است.

رضایی  ادامه داد: امام (ره) همیشه یک ادب خاصی را در صحبت ها رعایت می کردند و تحلیل دیپلماتیک های جالبی را در صحبت هایش داشته اند ضمن این که ایشان ملت آمریکا را می شناختند و می دانستند که این جمله ای که به کار می برند تاثیر عمیقی بر ملت آمریکا خواهد گذاشت.

 

وی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد نفوذ تاکید کرد: این مسئله در حال حاضر از زمان امام(ره) جدی تر شده است چرا که در اوایل انقلاب مهندسی آرا در ایران 4 ،5 درصد از خارج صورت نمی گرفت اما امروز می بینیم که بالای 30 درصد رسانه ها، ماهواره ها و فضای مجازی می تواند در ارائه اطلاعات غلط در افکار عمومی تاثیر بگذارد و از یک سراب حقیقتی را نشان دهند لذا خطر امروز بیشتر از گذشته است افرادی بتوانند بر حاکمیت کشور نفوذ کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابعاد توطئه نفوذ در کشور خاطر نشان کرد: این مسئله می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد، آمریکایی ها برنامه ای طراحی کردند که دوستان ما در دانشگاه امام حسین با جمع آوری 16 هزار سند توانستند برنامه نفوذ را دربیاورند که آمریکایی ها در این رابطه سه محور را برنامه ریزی کرده اند.

رضایی مردم، نخبگان و دولت مردان سه محور برنامه ریزی شده توسط آمریکا برای نفوذ دانست و افزود: آمریکایی ها تصمیمشان این است که روی باورهای این سه گروه بتوانند تاثیرگذاری داشته باشند که این برنامه دو سه سال است که آغاز شده است.

وی با بیان این که در مسئله نفوذ توسط 85 موسسه بین المللی اجرا می شود گفت: به دانشگاهیان ، هنرمندان و گردشگران توصیه می کنم که در سفرهای خارجی مراقبت کنند زیرا آمریکایی ها در تورهایی که می گذارند دو ، سه نفر را از میان 40 نفر نشان می کنند و آن ها را از جو خارج می کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امیدوارم دوستان یک رونمایی از طرح نفوذ داشته باشند تا همه مطلع گردند.

رضایی  ادامه داد: در مسئله نفوذ مصادیق محرمانه ای وجود دارد که برخی از آن ها به خواسته خودشان بوده و برخی هم ناخواسته بوده است و در بعضی موارد نیروهایی امنیتی تشخیص داده اند که ناخواسته بوده است حتی آمریکایی ها فیلمی تحت عنوان شهید آمریکایی درست کرده اند تا به زبان فارسی پخش شود زیرا می خواهند فاصله زیادی را که بین آن ها با نخبگان و مردم ایران به وجود آمده است را تغییر دهند.

وی با اشاره به سخنان امام (ره) مبنی بر این که با سرنیزه نخواهد آمد بلکه با قلم می آید گفت: البته با سرنیزه با واسطه می آید، ما نباید ناامنی ها را در منطقه فراموش کنیم برنامه آمریکا جنگ نرم، تغییر افکار عمومی و فشارهای اقتصادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که حضرت امام (ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانستند خاطر نشان کرد: اگر نظام نباشد حرج و مرج در کشور پیش می آید و پیشرفتی حاصل نمی شود و ممکن است ایران تجزیه شود اگر نظام ، اسلام و امام (ره) کسی حاضر نمی شود خرمشهر و کرمانشاه را آزاد کند.

رضایی  خاطر نشان کرد: ملت ایران به خوبی متوجه شده است که نظام هم حیات و هم بقای آن ها را دربر دارد و هم پیشرفت آن ها لذا اگر نخبگان قدر این نظام را بدانند و از فرصت ها بیشتر استفاده کند پیشرفتمان بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به نسبت میان حفظ نظام و حیات نظام اظهار کرد: در یک نقطه خاص تاریخی ایران ، اسلام و مسلمین به هم رسیده اند اتفاقاتی که در منطقه صورت می گیرد برای این است که تا این سه بعد را از هم جدا کنند لذا مسئله داعش وهابیت برای جدا کردن این سه بعد است که این پدیده یک پدیده ی عجیبی است که در طول تاریخ اتفاق افتاده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توطئه ای که هر روز توسط آمریکا صورت می گیرد برای این است که دست اسلام ، ایران و مسلمین را کوتاه کند.

رضایی  در پاسخ به سوالی در مورد این که آیا در وصیت نامه امام جفا شده است خاطر نشان کرد: در رابطه با سیاست های رهبری  و وصیت نامه امام هم جفا شده است که بعضاً این سیاست ها مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این مسئله دو دلیل دارد یکی مقاومت منفی در درون جامعه مخصوصاً سیستم اداری کشور که از قبل از انقلاب باقی مانده است و دیگری انحرافاتی است که در ذهن بعضی از دولتمردان به وجود آمده است می باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در رابطه با مسئله نفوذ خود آمریکایی ها گفته اند باید کاری کنیم که نظرات رهبری در ایران اجرا نشود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه بسیاری به افکار امام اعتقاد دارند ولی می گویند این افکار قابل پیاده شدن نیست اظهار داشت: مطابق با آیات قران تنها ایمان کافی نیست و مهم عمل صالح است که اعتقادات ما را زمینی می کند که البته در این زمینه ضعف داریم.

رضایی با بیان اینکه برخی لباس ولایت فقیه را خواست امام خمینی (ره) می دانند و می گویند نمی تواند ادامه داشته باشد اظهار داشت: این افراد البته می گویند لباس ولایت فقیه به مقام معظم رهبری نیز می آید ولی دنبال تغییر قانون اساسی و اداره کشور به شکل رئیس جمهوری هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اعتقاداتی به این شکل مانع بیان صریح مواضع رهبر معظم انقلاب و عملیاتی شدن وصیت نامه امام خمینی (ره) می شود.

وی با اشاره به دیدگاه امام مبنی بر عدم جدایی دین از سیاست گفت: یکی از شاهکارهای بزرگ حضرت امام این بود که بعد از چهار پنج قرن که دین خانه نشین شده بود آن را از طاقچه ها و خانه وارد زندگی و سیاست کند.

رضایی با تاکید براینکه اگر دین را برداریم چیزی از اندیشه امام نمی ماند اظهار داشت: یکی از مشکلات ما با آمریکا این است که آنان خواستار جدایی دین از سیاست هستند و می گویند دین باید به مساجد و حوزه های علمیه برود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بخشی از مشکل ما با آمریکا به اعتقادات و مباحث ایدئولوژیک برمی گردد اظهار داشت: غرب خواستار جدایی دین از سیاست است.

وی با بیان اینکه زمانی که امام به قم رفت بسیاری گفتند ایشان در قم باشند و رئیس جمهور کشور را اداره کند تصریح کرد: از طرفی برخی خواستار تبدیل نظام ما به جمهوری دمکراتیک بودند اما امام گفتند جمهوری دمکراتیک معنایی ندارد نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، جمهوری ما اسلامی است.

رضایی با اشاره به اینکه در همین زمینه شاهد آن بودیم که برخی خواستار تضعیف شورای نگهبان بودند گفت: امام خمینی (ره) با آن مخالفت کرد و جلوی این انحرافات ایستاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر امام زنده بود با توجه به اندیشه هایشان چه توصیه ای به دو جریان سیاسی کشور می کردند متذکر شد: مسلما توصیه ایشان این بود که خود را اصلاح کنید و منافع ملی را به منافع جناحی ترجیح دهید و هم چنین انقلابی بمانید.

وی در واکنش به سوالی مبنی براینکه در رفتار مسئولان ما چه آسیب هایی وجود دارد اذعان داشت: متاسفانه چسبیدن به میز بسیار افزایش یافته است.

رضایی با اشاره به اینکه مسئولان در دهه اول انقلاب روحیه شهادت طلبی داشتند و برای خود جانشین تعیین می کردند متذکر شد: اما متاسفانه ما اکنون طوری به میزهایمان چسبیده ایم که نه تنها برای خود جانشین تعیین نمی کنیم بلکه دنبال تضعیف کردن افراد هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چسبیدن به میز در نظام ما رشد کرده است تصریح کرد: این مسئله برای جمهوری اسلامی یک خطر است و باید در نظام ما شایسته سالاری جریان داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اعتراف های مسئولان، خستگی در پیگیری ارزش های انقلاب است اظهار داشت: این افراد می گویند دیگر جلوتر نرویم و همینقدر کافی است در حالی که انسان انقلابی باید همیشه نشاط داشته باشد و پرکار باشد.

رضایی با اشاره به اینکه در عملیات کربلای 4 شکست خوردیم اما ظرف 12 روز عملیات کربلای 5 را به سرانجام رساندیم گفت: اما متاسفانه الان کم کاری شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دهه اول انقلاب روحیه برادری بسیار زیاد بود بیان داشت: اما اکنون این روحیه تضعیف شده است و بسیاری با سوظن با یکدیگر برخورد می کنند و این خطری است که وارد فرهنگ ما شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برای تحقق آرمان های امام در زمینه بهبود معیشت ملت، دولت ها چه باید کنند گفت: همه مسئولان دلسوزی را دارند اما مسئله این است که مشکل را به گردن دیگران می اندازند.

رضایی با اشاره به اینکه خروجی دولت ها چیزی نیست به طوری که دولت قبل تورمی و این دولت رکودی است تصریح کرد: دولت های ما کارآمدی لازم را ندارند و با این وجود همکاری دیگران را هم جلب نمی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در نظام ما تک روی زیاد شده است و در مقابل جلب همکاری کم شده است در حالی که در جنگ از حضور افراد و همکاریشان در جنگ استقبال می کردیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه مهمترین جلسه ای که درباره جنگ با امام داشتید مربوط به چه زمانی بود اظهار داشت: بنده با ایشان جلسات زیادی پیرامون جنگ داشتم.

رضایی افزود: بعد از عملیات والفجر مقدماتی بود که خدمت امام رفتند امام تصور می کردند که بین سپاه و ارتش اختلاف افتاده و به همین دلیل دست ما را در هم فشرد و گفت باید وحدت را حفظ کنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در عملیات فتح المبین گرفتار شدیم و به دنبال یافتن راه حل به حضور امام رفتیم گفت: با این وجود امام فرمودند که شما پیوز هستید و موفق می شوید و این چنین شد که طی نه روز، نه هزار نفر را اسیر کردیم.

وی با اشاره به شهادت شهید مهدی باکری تصریح کرد: زمانی که خبر شهادت ایشان را شنیدم نتوانستم سرپا بایستم در این شرایط بود که احمد آقا پیام امام را از پشت تلفن برایم قرائت کردند.

رضایی در همین زمینه افزود: امام در این پیام فرمودند هیچ جای نگرانی نیست، برای شما و شهدا دعا می کنم البته باید بدانید که ما باید تابع خداوند باشیم چرا که ما از ائمه بالاتر نیستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه مقام معظم رهبری خلا امام را پر کردند اذعان داشت: ایشان با صلابت و قدرت تمام سیاست های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی را اصلاح می کنند به طوری که اصلا به فکر ما نیز خطور نکرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این نعمت بزرگ الهی را باید حفظ کنیم و با این رکن قطعا آسیبی به ما وارد نمی شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار