رئیس جمهور در حرم مطهر امام خمینی(ره):

جمهوری اسلامی ایران یادگار امام خمینی(ره) است / بین قوا و رهبری هیچ فاصله ای نیست

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) گفت: جمهوری اسلامی ایران یادگار امام خمینی (ره) است.
کد خبر: ۸۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴ - 03June 2016

جمهوری اسلامی ایران یادگار امام خمینی(ره) است / بین قوا و رهبری هیچ فاصله ای نیست

به گزارش اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی پنجشنبه در مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) که با حضور پرشور عاشقان راه و خط امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یادگار امام خمینی (ره) است.

وی گفت: امام خمینی(ره) در کنار انقلاب نظامسازی کرد. هیچ کس فکر نمیکرد امام خمینی (ره) طراحی یک نظام را در درس خارج برنامهریزی کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: امام خمینی(ره) آنگاه که مباحث ولایت فقیه و حکومت اسلامی را در سالهای 47 و 48 در درس خارج مطرح کردند کسی فکر نمیکرد برنامه امام برای حکومت برای سالهای پیش رو است.

حجتالاسلام  روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران الگویی برای جهان اسلام و جهانیان است، افزود: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که پس از انقلاب امام صندوق آراء را به مردم پیشنهاد داد. کدام انقلاب را سراغ دارید که پس از انقلاب مردم را به پای صندوق رای و انتخابات دعوت کند.

رئیس جمهور افزود: امام خمینی(ره) بدون ترس مردم را دعوت کرد که پای صندوقهای رای بشتابند و رای مثبت یا منفی خود را به صندوقهای رای بریزند و مردم 98.2 درصد به جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) به تشکیل مجلس خبرگان قانون اصرار داشت.

حجتالاسلام روحانی با اشاره به ویژگیهای انقلاب اسلامی ایران گفت: در انقلاب اسلامی ایران پنج انتخابات در ظرف یکسال در کشور برگزار شد. در کجای دنیا سراغ داریم مردم چنین نقش پررنگی در انقلاب داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما باید از این میراث بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران حراست کنیم، عنوان کرد: اگر میخواهیم ایران اسلامی بهعنوان ودیعه امام باقی بماند ما باید کارایی و کارآمدی این نظام را بالا ببریم.

رئیس جمهور گفت: ما با نشان دادن قدرت سیاسی در سالهای اخیر ملت در کنار ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی در برابر یک توطئه جهانی آن قدرت عظیم دفاعی را در جنگ تحمیلی بهوجود آوردند و این ملت تنها در سایه رهبری امام و ایمانشان مقاومت کردند.

وی افزود: این مردم ما بودند که قدرت دفاعی خود را در برابر سلاحهای مجهز به پیروزی رساندند.

حجتالاسلام روحانی عنوان کرد: در سال 93 و 94 قدرت سیاسی خود را به رخ جهانیان کشیدیم و به همه نشان دادیم چگونه میتوانیم به خوبی حقوق ملت ایران را در مجامع بینالمللی به رسمیت بشناسیم و از حقوق خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نظام را در اختیار ما گذاشتند تا آن را روزبهروز کارآمدتر کنیم.

رئیس جمهور گفت: اگر ما به تمام اصولی که از سوی اسلام مشخص شده است عمل کنیم نظام کارآیی بیشتری پیدا میکند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در طول حیات مبارکشان مسیر رهبری را به خوبی مشخص کردند، افزود: در 14 خرداد ماه سال 67 از صبح تا غروب چشمها گریان بود اما در غروب لبخند بر لبان مردم نشست و مجلس خبرگان توانست مقام معظم رهبری را بهعنوان رهبر انقلاب تعیین کند.

رئیس جمهور گفت: در تمام انقلابهای دنیا بحران جانشینی موضوعی است که کشور را از پای در میآورد اما در کشور ما در کمتر از 24 ساعت جانشین امام خمینی (ره) مشخص شد و این راه و این مسیر را امام برای ما هموار کرد.

وی عنوان کرد: امروز ما کشور آرام و باثباتی داریم. علیرغم این همه بیثباتی در منطقه ایران اسلامی امن است.

حجتالاسلام روحانی با اشاره به وحدت و ایمان مردم گفت: نقش رهبری در وحدت و انسجام ملی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم فاصلهای بین قوا با یکدیگر و قوا با رهبر معظم انقلاب نیست و این آرزو را دشمنان به گور ببرند، افزود: ما افتخار میکنیم که مجلس خبرگان شایستهترین و صالحترین و آگاهترین فرد را برای رهبری بعد از امام انتخاب کرد و انشاءالله خداوند عمر پر برکت او را طولانی خواهد کرد.

وی بیان داشت: ما به امام خمینی (ره) میگوییم بار دیگر با راه و خط شما تبعیت میکنیم. وظیفه ما احترام به خاندان بزرگ امام است و خوشحالیم که یادگار امام حجتالاسلام سید حسن خمینی در بین ما حضور دارد و او بهعنوان یکی از سرمایههای فکری و سیاسی جامعه ما است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار