حملات تند کلینتون به نامزد جمهوری‌خواهان

سرنوشت سربازان و زرادخانه اتمى ما نباید به دست ترامپ بیافتد

نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سخنرانی سیاست خارجی خود بیش از هر چیز به حملات لفظی به نامزد جمهوری‌خواهان پرداخت و وی را احساساتی و بی‌ثبات توصیف کرد.
کد خبر: ۸۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ - 03June 2016

سرنوشت سربازان و زرادخانه اتمى ما نباید به دست ترامپ بیافتد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «هیلاری کلینتون» نامزد احتمالی دموکراتها در انتخابات ریاستجمهوری آمریکا شب گذشته در سخنرانیای نسبتا طولانی با موضوع سیاست خارجی پرداخت که بخش اعظم آن به حملات لفظی به دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان گذشت.

خانم کلینتون در این سخنرانی ترامپ را فاقد شخصیت مناسب ریاست جمهورى دانست و گفت نباید سرنوشت زرادخانه اتمى و نظامیان آمریکا را به دست ترامپ «زودرنج» و حساس سپرد.

وی گفت: «ترامپ را تصور کنید که در اتاق عملیات کاخ سفید نشسته و مىخواهد در مورد مرگ و زندگى نیروهایمان تصمیم بگیرد. کسى که وقتى عصبانى مىشود کنترل خودش را در توییتر هم از دست مى دهد، مىخواهد کنترل کل زرادخانه ما را در دست داشته باشد. آیا واقعا حاضریم انگشت او نزدیک کلید شلیک (موشکها) باشد؟»

کلینتون با متهم کردن ترامپ به هراس افکنى علیه مسلمانان و نداشتن راهبرد مشخص براى مقابله با داعش، سیاست هاى مد نظر ترامپ را «خطرناک» توصیف کرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا سپس ترامپ را به بىاطلاعى از مفاد برجام متهم کرد و گفت: «ترامپ هیچ چیز در مورد ایران یا توافق هسته اى نمیداند. کافیست از او سوال کنید. خیلى زود مشخص میشود (که چیزى نمیداند). اینکه یک بازى گلف را به هم بزنى جان کسى را به خطر نمى اندازد، اما مسائل جهانى اینطور نیست. دولت دارى کار حساسى است.»

انتخابات ریاستجمهوری آمریکا پائیز امسال برگزار میشود و هرچند که گردهمایی حزبی هیچیک از احزاب هنوز برگزار نشده، اما با توجه به آرای ایالتی که تاکنون به دست آمده، به نظر میرسد رقابت نهایی بین کلینتون و ترامپ باشد. همین امر موجب شده تا این دو از حالا در رقابتهای انتخاباتی بر حمله لفظی به یکدیگر متمرکز شوند.

کلینتون در سخنرانی شب گذشته خود رویکردی تهاجمی از سیاست خارجیاش به نمایش گذاشت و بار دیگر از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران صحبت کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار