اولین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی ایران و سوریه برگزار شد

هیئت وزارت کشور جمهوری عربی سوریه به سرپرستی خالد عبداله خضر معاون وزیر کشور سوریه به منظور شرکت در اولین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی 17 خرداد ماه وارد تهران شد و با حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ملاقات و گفت وگو کرد.
کد خبر: ۸۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ - 07June 2016

اولین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی ایران و سوریه برگزار شد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، هیئت وزارت کشور جمهوری عربی سوریه به سرپرستی خالد عبداله خضر معاون وزیر کشور سوریه به منظور شرکت در اولین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی صبح روز دوشنبه مورخ 17 خرداد ماه وارد تهران شد و با حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

در این دیدار ذوالفقاری با اظهار خشنودی از برگزاری اولین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی و ضمن اشاره به تحولات منطقه و آخرین شرایط فعالیتهای گروههای تروریستی به ویژه در سوریه و حامیان این گروهها، بر لزوم همکاری دو کشور در مبارزه با افراطگرائی، گروههای تروریستی، جرائم سازمان یافته و اتخاذ مواضع مشترک منطقهای و بینالمللی تاکید کرد.

سرلشکر خالد عبداله خضر نیز با ابراز خشنودی از سفر به تهران و تشکر از حمایت ایران از دولت و ملت سوریه در مقابله با گروههای تروریستی، مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کشورها و ملتهای مظلوم به ویژه کشور فلسطین را قابل تحسین بیان کرد.

در این نشست هم چنین در خصوص مسائل و موضوعات مورد علاقه دو طرف گفتگو و پیرامون نحوه ارتقاء همکاریهای امنیتی و انتظامی و تبادل اطلاعات و تجربیات از طریق برگزاری نشستهای تخصصی و هم چنین برگزاری دورههای آموزشی توافق شد.

بنا بر این گزارش، در پایان اولین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی بین دو کشور که نمایندگانی از وزارت امورخارجه و مقامات امنیتی و انتظامی نیز حضور داشتند، صورتجلسه همکاری در زمینههای مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و امنیت مرزها به امضای رؤسای کارگروه مشترک امنیتی دو کشور رسید.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار