آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

عربستان به‌جای پذیرایی از زائران خانه خدا، در یمن نسل‌کشی می‌کند/ عدم اقامه نمازجمعه در مصلی ظلم به نمازگزاران است

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم جدیت مسئولان در حل مشکلات کشور، گفت: متصدیان هرچه زودتر بکوشند تا مصلای تهران برای انجام فریضه نماز جمعه آماده شود؛ مصلی برای ادای فریضه نماز است و برای تجارت نیست.
کد خبر: ۸۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ - 10June 2016

عربستان به‌جای پذیرایی از زائران خانه خدا، در یمن نسل‌کشی می‌کند/ عدم اقامه نمازجمعه در مصلی ظلم به نمازگزاران است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبههای نماز جمعه این هفته تهران بابیان اینکه این انقلاب که بینی استکبار را به خاک مالیده است، در دست ما امانت است، گفت: دو خطر جهالت و ظلم ما را تهدید میکند که باید در برای این خطرات بصیرت داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه همه مسئولان در حل مشکلات کشور جدیت کامل داشته باشند، افزود: مسئولان نباید مشکلات را شوخی بگیرند چون مشکلات زیاد است و باید  با همدلی و هماهنگی یکدیگر چرخهای اقتصاد کشور را به حرکت درآورند تا به مرحله اقتصاد مقاومتی برسیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: در پس به حرکت درآوردن چرخهای اقتصادی کشور باید به رفع رکود و بیکاری برسیم.

آیتالله موحدی کرمانی یادآور شد: باید برای مبارزه با  مفاسد اداری و اقتصادی، قاچاق کالا و برای کاهش تورم و توجه به فرهنگ دینی جامعه، مسئولان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی بابیان اینکه باید تصمیم بگیریم یک جهاد کبیر انجام دهیم، تصریح کرد: برای این کار نباید گول دشمن را بخوریم و از آنها بهویژه آمریکا تبعیت نکنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بابیان اینکه عربستان سعودی روزی خود را خادمالحرمین میدانست و امروز نیز این ادعا را دارد، گفت: امروز همه میدانند که عربستان به چه سرنوشتی گرفتارشده و چگونه سقوط کرده است.

آیتالله موحدی کرمانی افزود: عربستان از خداوند بریده و به دامن آمریکا و رژیم اشغالگر قدس پناه برده است و عوض بندگی خداوند بندگی آمریکا را پذیرفته است.

وی ادامه داد: عربستان بهجای اینکه پذیرای زائران خانه خدا باشد و مقدمات این امر را فراهم کند کارش نسلکشی در یمن و حمایت تسلیحاتی از تروریستهای تکفیری در منطقه شده است و حدومرزی برای ریختن خون مسلمانان نمیشناسد که باید برای همه عبرت باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه متصدیان هرچه زودتر بکوشند تا مصلای تهران برای انجام فریضه نماز جمعه آماده شود، گفت: مصلی برای ادای فریضه نماز است و برای تجارت نیست. من از نماز گذارانی که در چنین روزی روی آسفالت و مقابل آفتاب داغ مستمع خطبهها هستند خجالت میکشم.

آیتالله موحدی کرمانی بابیان اینکه آماده نشدن مصلی ظلم به نماز گذاران و روزهدارانی است که زیر آفتاب نماز میخوانند افزود: خداوند از این ظلم بهسادگی نمیگذرد و مسئولان باید تلاش کنند مصلی تهران هرچه سریعتر برای طول سال آماده شود.

وی بابیان اینکه امام خمینی برای مبارزه با سلطه مردم را با خود همراه کرد و مردم نیز از ایشان تبعیت کردند، خاطرنشان کرد: در دوران مبارزه یک فریاد بلند بود که آن فریاد، فریاد ولی امر بود که رمز موفقیت نیز شد و امروز نیز همین فریاد باید سر داده شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با لازم الاتباع بودن سخنان ولیفقیه گفت: چندصدایی دشمن را امیدوار میکند و به همدلی و همزبانی آسیب میرساند.

آیتالله موحدی کرمانی ادامه داد: در بیانیه مجلس خبرگان که متشکل از 88 فقیه هست نیز به همصدایی اشاره شد و مسئولانی که سخن میگویند نیز باید این اصل را رعایت کنند.

وی همچنین در خطبههای اول نماز جمعه این هفته تهران بر لزوم شناختن مکر و حیله دشمن تأکید کرد و گفت: ما همیشه از دشمنان خارجی حرف زیاد زدهایم و میگوییم که آمریکا، اسرائیل و غرب بهویژه آل سعود دشمنان ایران اسلامی هستند. اما از دشمن داخلی حرفی نمیزنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در مقابل نقشههای و توطئه دشمن هوشیار باشیم و آنها را بشناسیم، اظهار کرد: دشمن داخلی توطئههای مختلف دارد، دشمن کید و وسوسه دارد باید مراقبت کرد که گرفتار این نقشههای شیطانی دشمن نشویم و توطئههایش را بشناسیم.

آیتالله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: اگر انسان دشمن را نشناسد اسیر هوا و هوس و امیال نفسانی میشود، این اسارت یکی از بزرگترین خطرها است.

وی همچنین در ابتدای خطبههای اول نماز جمعه تهران به برکات و آثار ماه رمضان اشاره و خودش و نماز گذاران را به تقوای الهی بهویژه در این ماه دعوت کرد.

 

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار