وی افزود: بنده معتقد هستم که کار فرهنگی، منحصر به اداره تبلیغات اسلامی نیست و همه ارگانها و دستگاههای دولتی، خدماتی و غیردولتی متولی امور فرهنگی هستند.
معاون استاندار سمنان با اشاره به جایگاه جوانان و ارتباط مستقیم آنها با آسیبهای اجتماعی، گفت: آسیبشناسی مسائل اجتماعی، شبکههای مجازی که بیشتر متوجه جوانان است و عشق به کار فرهنگی پیشنیاز هر فعالیتی است لذا توجه به جذب جوانان و انجام امور فرهنگی در مناطق محروم، ازجمله مهمترین رسالتهای دستگاههای متولی امر فرهنگ است که میبایست دراینباره برنامهریزی دقیق کرد.
هاشمی بابیان اینکه جذب جوانان به امور معنوی و اجرای برنامههای فرهنگی دو رسالت مهم و تأثیرگذار تبلیغات اسلامی است، ابراز داشت: توجه ویژه به کاستیهای اداره تازه تأسیس تبلیغات اسلامی شاهرود در بودجه سال ۹۵ قطعاً در دستور کار نهاد عالی دولت در شهرستان قرار خواهد داشت.
وی ضمن ابراز خرسندی از همگرایی و همدلی ادارات شاهرود در برنامههای فرهنگی و مذهبی از ابتدای تأسیس اداره مستقل تبلیغات اسلامی شهرستان افزود: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان بهخصوص در بین نسل جوان جامعه، برنامهریزی دقیق درزمینهٔ فرهنگ نیاز کلی جامعه است و این مهم با همدلی و استفاده از تمام ظرفیتها ممکن است.
همچنین امامجمعه موقت و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این دیدار، با اشاره به ظرفیتهای این نهاد در اشاعه امور فرهنگی، گفت: اقدامات فرهنگی در سایه برنامهریزی منجر به رشد فرهنگ دینی و اجتماعی میشود.
حجتالاسلام حمید عبداللهیان درباره فعالیتهای اداره تبلیغات اسلامی شاهرود از بدو تأسیس،گفت: برگزاری گفتمانهای دینی در سطح دانشآموزی و دانشجویی، اعزام مبلغ در مناسبتهای مذهبی، برگزاری محافل و دورههای تخصصی قرآن کریم، اعتکاف، کارگاه آموزش تخصصی مداحان، مبلغان و مسئولان تشکلهای دینی، ساماندهی هیئات مذهبی و مؤسسات قرآنی ازجمله اقدامات این اداره طی چهار ماه گذشته است.
وی با یادآوری اینکه شهرستان شاهرود از ابتدای تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل حضور اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در این شهرستان از داشتن اداره مستقل محروم بوده و خود اداره کل امور فرهنگی و مذهبی را عهدهدار بوده است، افزود: یکی از موانع همیشگی فعالیت دستگاههای فرهنگی کمبود بودجه و اعتبارات است که امیدواریم با نگاه ویژه و مثبت مسئولان نسبت به امور فرهنگی شاهد اتفاقات خوبی در منطقه باشیم.