اشتیاق عاشقان اهل بیت(ع) برای استماع کلام وحی؛

حسینیه ثارالله بوشهر نگین قرآنی این روزهای استان+تصاویر

مردم ولایتمدار استان بوشهر نیز همچون دیگر نقاط کشور با برپایی برنامه و محافل قرآنی از این فیض بی نصیب نمانده با علاقه و مشتاقانه در مراسمات روحانی قرآنی در مساجد و حسینیه ها شرکت می کنند.
کد خبر: ۸۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ - 13June 2016

حسینیه ثارالله بوشهر نگین قرآنی این روزهای استان+تصاویر

به گزارش دفاع پرس از بوشهر؛ پس از پشت سرگذاشتن ماه های پربرکت رجب و شعبان  که پیامبر اکرم(ص) مى فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من است»، اکنون قدم در ماهی گذاشته ایم که ماه امت پیامبر است. «رمضان» ماهى است که نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب هایش بر همه شب ها و ساعاتش برهمه ساعات برتراست، ماهى است که در آن اشرف مخلوقات به میهمانى خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته می شود.

ماه پرعظمتی و برترین ماه های سال قمری به آن جهت که در آن تمام کتب بزرگ آسمانى مانند قرآن کریم، تورات، انجیل، زبور، صحف در این ماه نازل شده است.

در ماه مبارک رمضان سراسر کشور ایران اسلامی با برپایی محافل قرآنی جان و روح خود را با نفس های قرآنی نورانی می کنند.

در این راستا مردم ولایتمدار استان بوشهر نیز همچون دیگر نقاط کشور با برپایی برنامه و محافل قرآنی از این فیض بی نصیب نمانده با علاقه و مشتاقانه در مراسمات روحانی قرآنی در مساجد و حسینیه ها برای یادگیری و گوش سپردن به آیات قرآن کریم که نقش و فرصت مناسبی در جلاء دادن صفای روح و روان و در جهت آشنایی بیشتر با زندگی  در محور خط مشیی الهی دارد شرکت می کنند.

 روزه داران بوشهری که تلألو انوار کتاب الهی با گوشت و خون آن ها عجین گشته برطبق سنت نیاکان و گذشتگان خود به برگزاری یکی از برنامههای سنتی قرآنخوانی در مساجد یا حسینیه ها، که به «مقابله» معروف است پرداخته و انیس و مهمان آیات کلام الله مجید شده و با این حضور روحیه معنوی خود تقویت می بخشند.

 مردمان خون گرم استان بوشهر الفتی دیرین با این کتاب آسمانی داشته و شاهد این موضوع نخبه های قرآنی استانی و واقع  شدن روستای که به دهکده قرآنی کشور مشهور است می باشد که این خود نمودی از شور و اشتیاق مردم استان را به این کتاب آسمانی و حضور و برپایی محافل قرآنی می باشد.

اما گل سر سبد این مقابله ها در استان محفل انس با قرآن حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر است که امسال برای بار پنجم سفره بزرگ قرآنی خود را در ماه مبارک رمضان پهن کرده و عاشقان و شیفتگان کلام خدا را مهمان خود کرده است.

استقبال چشمگیر مردم متدین بوشهر در این مراسم از مرد و زن، کودک و نوجوان، میان سال و پا به سن گذاشته و نیز مسئولان سبب شده تا حسینیه عاشقان ثارلله مملو از شیفتگان کلام الله شود.

حضور و تلاوت قاریان بین المللی و ملی و صدای دلنشین آنها حال و هوای خاصی را به این محفل نورانی داده است و روز به روز شاهد استقبال گسترده تری از سوی مردم هستیم. این برنامه که به طور مستقیم از صدا و سیمای مرکز بوشهر پخش می شود، همه روزه علاقمندان بسیاری را در سراسر استان به پای گیرنده ها می نشاند و از این طریق معنویت را در خانه های مردم بیشتر کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار