یعقوب توکلی:

ادعاهای بی‌بی‌سی درباره امام مبنای تاریخی ندارد/ امام(ره) رئیس‌جمهور وقت آمریکا را بدنامترین فرد نامید

تاریخ‌پژوه با اشاره به سندسازی بی‌بی‌سی علیه حضرت امام گفت: در شرایطی که کسی جرأت صحبت کردن نداشت حضرت امام، رئیس‌جمهور آمریکا را بدنام‌ترین فرد نزد ملت ایران نامید.
کد خبر: ۸۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ - 13June 2016

ادعاهای بی‌بی‌سی درباره امام مبنای تاریخی ندارد/ امام(ره) رئیس‌جمهور وقت آمریکا را بدنامترین فرد نامید

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یعقوب توکلی مورخ و کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه بیبیسی در دروغپردازی و فضاسازی تجربه زیادی دارد، گفت: ادعای بیبیسی مبنی بر انتقال پیام امام(ره) توسط آیتالله کمرهای به سفارت آمریکا بر پایه یکسری سفسطه طراحی شده که همیشه قابل طرح است و هیچ مبنای تاریخی ندارد که بر اساس آن مبنا قابل رسیدگی باشد.

این تاریخپژوه روش امام(ره) را مبتنی بر بیرون کردن آمریکا از منطقه بهلحاظ تمدنی و جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: روش و سیاق امام(ره) از ابتدا اینگونه بوده و هرچه انقلاب جلوتر آمد این روند شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی افزود: حضرت امام(ره) در شرایطی که کسی جرأت صحبت کردن نداشت، خطاب به رئیس جمهور آمریکا فرمودند که رئیسجمهور آمریکا مبغوضترین و بدنامترین فرد نزد ملت ایران است.

توکلی ادعاهای قبلی دستگاه سخنپراکنی انگلیس درباره امام را یادآور شد و گفت: بیبیسی در گذشته هم ادعا کرده بود امام(ره) شاگرد مرحوم نواب صفوی بوده است و چون رویکرد نواب صفوی رویکرد ستیزهجویی و مسلحانه بوده است بنابراین این عناوین را به امام(ره) نسبت دادهاند.

این مورخ افزود: مرحوم نواب صفوی زمانی که یک طلبه حوزه بودند امام خمینی(ره) استاد فلسفه و حکمت در قم بودند و فاصله سنی بیش از 20 سال با یکدیگر داشتند.

توکلی با طرح این سؤال "آیا مصاحبه ریچارد کاتم با حضرت امام(ره) بهمعنی ارتباط با آمریکا است؟" تصریح کرد: افرادی حتی ممکن است بهعنوان خبرنگار به ایران آمده و با امام(ره) مصاحبه نیز انجام دهند ولی این بهمعنای ارتباط با امام(ره) نیست.

وی خاطرنشان کرد: سفسطه در فضای مجازی بهسرعت گسترش مییابد و در محیط ویروسی شده، میکروب بهراحتی جابهجا میشود و طرح ادعاهایی از این دست  بار اول نبوده و بار آخر هم نخواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار