نماینده مردم رباط کریم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

کاهش شغل‌های کاذب در گرو اقتصادی درون‌زا

نوروزی گفت: اگر اقتصادی درون زا و تولید محور باشد از ورود حجم عظیم واردات در آن کشور جلوگیری می‌شود لذا با واکسینه کردن اقتصاد کشور از واردات، حجم تولیدات داخلی افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ - 13June 2016

کاهش شغل‌های کاذب در گرو اقتصادی درون‌زا

نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره برنامه مجلس برای مدیریت  شغل های کاذب و غیر مولد ناشی از ورود حجم انبوه از کالاهای مصرفی وارداتی به کشور گفت: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب که اقتصاد جمهوری اسلامی باید اقتصادی درون زا و تولید محور باشد لذا باید از ورود حجم عظیم واردات جلوگیری شود چرا که امروز بسیاری از محصولات و کالاهای داخلی با کیفیت بالاتری نسبت به  کشورهای خارجی تولید و توزیع میشوند.

وی ادامه داد: افزایش واردات بیرویه کالا انگیزه تولید کننده داخلی را از بین میبرد لذا برای تحقق اقتصاد مقاومتی و بستن مرزهای واردات به روی کالاهای خارجی باید با خرید تضمینی کالا از تولید کننده داخلی حمایت شود تا آنچه مورد نیاز مورد نیاز مصرف کننده داخلی است از خارج کشور تامین نشود اینگونه است که برون روی ارزی نخواهیم داشت.

این نماینده مردم رباط کریم تصریح کرد: از سوی دیگر با ممانعت از ورود کاهای خارجی به ویژه در مورد کاهای مصرفی و همچنین عدم ایجاد مالیاتهای بالا برای صنعتگران راهی در جهت افزایش انگیزه تولیدکنندگان داخلی ایجاد خواهد شد.

نوروزی تاکید کرد: با حذف و جلوگیری از ورود کالاهای مصرفی علاوه بر نمایش قدرت به کشورهای بیگانه میتوان تاثیر به سزایی در فضای رسانهای گذاشت، این مهم به صنعت کالاهای لوکس کشور هم فرصت می دهد تا بتوانند توان رقابت با محصولات خارجی را پیدا کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ترجیح تولید بر واردات و خرید کالای داخلی مساله مهمی است که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.لذا از آنجایی که اقتصاد مقاومتی یکی از نقطههای موکد و مکرر رهبر معظم انقلاب است جز با تولید و افزایش توان داخلی در عرصه اقتصادی محقق نخواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار