آخرین اخبار عملیات فلوجه؛

نیروهای عراقی به 3 کیلومتری مرکز فلوجه رسیده‌اند/ پلیس عراق 500 داعشی را بازداشت کرد

فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه اعلام کرد که نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود به سه کیلومتری مرکز فلوجه رسیدند.
کد خبر: ۸۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ - 14June 2016

نیروهای عراقی به 3 کیلومتری مرکز فلوجه رسیده‌اند/ پلیس عراق 500 داعشی را بازداشت کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «هادی زریج» فرمانده پلیس استان الانبار عراق از دستگیری بیش از 500 داعشی که قصد داشتند بهعنوان شهروند فلوجهای از شهر خارج شوند، خبر داد.

وی در گفتوگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: 546 تروریست که با سوءاستفاده از موقعیت آوارگان تلاش به فرار از فلوجه را داشتند، بازداشت شدند. این افراد کارتهای جعلی به همراه داشتند.

براساس گزارش «شورای نروژی پناهندگان»، ساکنان فلوجه تلاش میکنند از طریق گذرگاههای امنی که ارتش عراق برای آنها پیشبینی کردهاست، از دست داعش فرار کنند. اما اگر محاصره تروریستهای داعش تنگتر شود امکان دارد تروریستها از ساکنان این شهر بهعنوان سپر انسانی استفاده کنند. هر چند ارتش عراق با گشایش گذرگاههای امن طی دو روز گذشته موفق شدهاست 4 هزار نفر از ساکنان فلوجه را از چنگال داعش نجات دهد.

در همین خصوص «لیز گراند» معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 7هزار نفر از اهالی فلوجه موفق شدند، طی روزهای گذشته از طریق گذرگاههای امن از شهر خارج شوند، افزود: چادرهایی که در اطراف فلوجه برای اسکان آوارگان برپا شدهاست، پر شدهاست و شرایط انسانی در داخل شهر نیز اسفبار است؛ چراکه هنوز 50 هزار نفر از اهالی فلوجه در داخل شهر در چنگال داعش گرفتار هستند.

گزارشها حاکی از آن است که ساکنان هنگام فرار از دست داعش با مشکلات زیادی روبر میشوند، آنها مجبور هستند برای نجات خود از رود فرات و از میان بمبهایی که تروریستهای داعشی کار گذاشتهاند، عبور کنند که خیلی خطرناک است. 18 نفر از افرادی که در حال فرار از چنگال تکفیریها بودند به محض اینکه به دو راهی «السلام» رسیدند، توسط تکتیراندازهای داعش کشته و دهها نفر نیز مجروح شدند.

نیروهای عراقی که عملیات آزادسازی فلوجه را در شرایط سنگین تبلیغات رسانهها و کشورهای حامی داعش شروع کردند، هماکنون به فاصلهای نزدیک به مرکز این شهر رسیدهاند و علیرغم مقاومت تروریستهای تکفیری، با تمام قدرت به پیشروی خود ادامه میدهند.

در همین رابطه سرلشکر ستاد «عبدالوهاب الساعدی» فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه اعلام کرد: نیروهای عراقی در عملیات ضد داعش به سه کیلومتری مرکز فلوجه رسیدند.

وی گفت: تروریستهای داعش چند خط دفاعی برای خود در اطراف فلوجه ایجاد کردهاند؛ تا نبردها در خارج مرکز این شهر باشد.

گفتنی است؛ هنگام شروع عملیات آزادسازی فلوجه، برخی کشورهای منطقه بهویژه عربستان سعودی و رسانههای وابسته به محور سعودی- بعثی، تلاش و تقلای گستردهای برای توقف این عملیات داشتهاند و خبر میدادند که نظامیان عراقی به محلات داخلی فلوجه وارد نشدهاند؛ اما بر اساس گزارش منابع موثق نیروهای ارتش و پلیس فدرال عراق پس از پاکسازی محله «حی الشهدا 1 و 2» از روز گذشته حملات وسیعی را برای بازپسگیری محله «النزال» در مرکز این شهر آغاز کردهاند؛ جدیدترین دستاورد نیروهای عراقی آزادسازی منطقه راهبردی «معامیر» در جنوب شرق فلوجه از چنگال داعش است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار