در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح شد؛

احیای شب‌زنده‌داری شب‌های قدر در حرم حضرت زینب(س) توسط شهید همدانی و مدافعان حرم

"در سال‌هایی که پدر سوریه بود، توفیق نداشتم تا رمضان‌ها کنارش باشم و وقتی که به ایران برمی‌گشت از رمضان‌های سوریه برای ما می‌گفت. پدرم می‌گفت سال‌ها بود که در حرم حضرت زینب(س) مراسم احیای شب‌های قدر برگزار نمی‌شد. پس از سال‌ها این مراسم را در کنار حرم احیا کردیم."
کد خبر: ۸۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ - 14June 2016

احیای شب‌زنده‌داری شب‌های قدر در حرم حضرت زینب(س) توسط شهید همدانی و مدافعان حرم

"مهدی همدانی" فرزند سردار شهید مدافع حرم "حسین همدانی" در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با روحیات معنوی پدر بزرگوارش گفت: تصاویری که از پدرم از روزهای دفاع مقدس به جای مانده است نمایشدهنده روحیات معنوی ایشان، عبادتها و راز و نیازهایش با خالق متعال است. پدرم در تمام طول سال به انجام فرائض دینی و مستحبات اهتمام داشتند و در ماه مبارک رمضان که ماه میهمانی خداست، انجام اعمال دینی و قرائت قرآن و ادعیه توس طایشان نمود بیشتری مییافت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای این شهید بزرگوار در ماه مبارک رمضان، دستگیری از مستمندان و مستضعفان بود. ایشان در این ماه کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را به خانوادههای نیازمندی که میشناختند میدادند.

همدانی تصریح کرد: در شبهای قدر حال و هوای پدر دیدنیتر بود. بعد از افطار ذکر و عبادتش شروع میشد. در کنار ما بود؛ اما با خدای متعال و خالق بی نیاز خلوت کرده بود. در کوچه راه میرفت؛ اما با خدایش سخن میگفت. وقتی هم که در مسجد بود، بیشتر مشغول قرائت دعا و قرآن بود. قرآن به سر گرفتنهای پدر اوج ندبهی او در شبهای احیا بود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان در کنار سفرههای افطار و سحر به ما فرزندان توصیههای اخلاقی ارائه میکرد و میگفت مراقب رفتار و کردارتان باشید و رضای خدا را مدنظر قرار بدهید. همچنین در این ماه فرازهایی از کتب دینی که آمیخته به پندهای اخلاقی بود برای ما میخواند.

همدانی گفت: در سالهایی که پدر سوریه بود، توفیق نداشتم تا رمضانها کنارش باشم و وقتی که به ایران برمیگشت از رمضانهای سوریه برای ما میگفت. پدرم میگفت سالها بود که در حرم حضرت زینب(س) مراسم احیای شبهای قدر برگزار نمیشد. پس از سالها این مراسم را در کنار حرم احیا کردیم. پس از آن نیز این مراسم هر ساله با حضور مدافعان حرم در کنار حرم حضرت برگزار میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار