اختصاصی دفاع پرس؛

سوابق فرمانده جدید قرارگاه فرهنگی راهیان نور

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر طی حکمی حجت الاسلام تویسرکانی را به‌عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور منصوب کرد. به همین مناسبت سابقه فعالیت‌های وی و وظایف این قرارگاه بررسی شده است.
کد خبر: ۸۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ - 15June 2016

سوابق فرمانده جدید قرارگاه فرهنگی راهیان نور

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، 9 خرداد ماه امسال سردار ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از انتصاب حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی بهعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور کشور خبر داد.

قرارگاه فرهنگی راهیان نور طبق مصوبه نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور با هدف ماموریت برنامهریزی، سیاستگذاری، هدایت کلی، هماهنگی، سازماندهی و ساماندهی اقدامات و فعالیتهای حوزه راهیان نور تشکیل شد.

سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتوگویی ضمن اشاره به اهداف قرارگاه فرهنگی راهیان نور گفت: استفاده از بسیج و تمام منابع و ظرفیت دستگاههای لشکر و کشوری و مردمی، نظام تولید محصولات فرهنگی در حوزه راهیان نور در بخشها و قشرهای مختلف زائرین مناطق عملیاتی از وظایف اصلی این قرارگاه خواهد بود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه با بیان این مطلب که پیش از این وظایف قرارگاه فرهنگی بر عهده کمیته فرهنگی راهیان نور بود، افزود: با ارتقا کمیته به قرارگاه فرهنگی، ظرفیت بهکارگیری دستگاههای فرهنگی برای استفاده در موضوع راهیان نور شدت بیشتری میگیرد.

به همین منظور نظر به حکم سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور حجت الاسلام تویسرکانی بهعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور منصوب شد.

سردار ادیبی با اشاره به ویژگی حجت الاسلام تویسرکانی تصریح کرد: ایشان یکی از شخصتهای موثر مجاهد و فرهنگی هستند که در دوران دفاع مقدس در جبههها حضور داشتند، فردی پرتلاش در عرصه فرهنگی کشور که شناخت خوبی از ظرفیت های داخل کشور و جبهه معارض انقلاب اسلامی دارند. با توجه به توان برنامه ریزی و مدیریت ایشان در حوزه مسائل فرهنگی درخواست شد تا به کمک راهیان نور بیایند.

حجت الاسلام تویسرکانی همچنین سمت نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین را برعهده دارد. اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در اینباره گفت: حجت الاسلام تویسرکانی از سخنرانان مشهور هیئت رزمندگان در استان البرز و از افراد محبوب استانی در بین جوانان هستند و در صحنه دفاع مقدس نیز حضور فعال داشتند و از رزمندگان دفاع مقدس به شمار میروند.

احمدی در خصوص شخصیت فرمانده جدید قرارگاه فرهنگی راهیان نور بیان داشت: طی چند سالی که در خدمت ایشان بودم وی را فردی خوشفکر و صاحب تجربه دیدم که سالها از شاگران مقام معظم رهبری بودند و از نقاط قوت ایشان سادهزیستی، قدرت تجمیع و بسیج کنندگی گروههای مختلف بوده است.

لازم به ذکر در مراسمی که هماکنون در سالن شهید صیاد شیرازی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و با حضور سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی و سردار سرتیپ دوم پاسدار نادر ادیبی رئیس، جانشین و دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و نمایندگان تامالاختیار دستگاههای عضو در این قرارگاه برگزار میشود، حکم فرماندهی قرارگاه فرهنگی راهیان نور به حجتالاسلام تویسرکانی اهدا خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار