سردار کارگر در مراسم معارفه فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور:

راهیان نور پس از اربعین دومین همایش بزرگ جهان اسلام است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، راهیان نور را ظرفیتی عظیم دانست و گفت: "راهیان نور" در جهان اسلام بعد از اربعین بزرگترین همایش است؛ اگرچه شکل حرکتش فرق می‌کند؛ اما یک کار بزرگ فرهنگی است.
کد خبر: ۸۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ - 15June 2016

راهیان نور پس از اربعین دومین همایش بزرگ جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر در آیین معارفه فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور کشور که صبح امروز چهارشنبه 26 خرداد ماه با حضور اعضای ستاد در سالن صیاد شیرازی ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، با اشاره به عظمت دوران دفاع مقدس اظهار داشت: اگر توفیقی در هر نقطه از کشور مشاهده میشود، آن توفیق مرهون فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس است.

وی با بیان این نکته که تثبیت انقلاب اسلامی در دفاع مقدس اتفاق افتاد، گفت: ما ثابت کردیم انقلاب ما به واقع یک انقلاب اسلامی است؛ چرا که دفاع مقدس استمرار انقلاب اسلامی است. در دفاع مقدس، دفاع اسلامی و ایرانی داشتیم و مدلی تولید کردیم که با مدیریت امام خمینی(ره) شکل گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: امروز کشورهای دیگر از این مدل پیروی میکنند؛ چنانچه بکارگیری این الگو باعث نجات سوریه و عراق شد، و لبنان با همین الگو به پیروزی رسید؛ بنا بر این باید در مجامع علمی روی این موضوع بحث شود.

سردار کارگر عنوان داشت: اولین بار امام خمینی(ره) از لفظ دفاع مقدس استفاده و تاکید کرد که دفاع مقدس در گذشته نمیماند. الان شور و شوق مردم را در رویارویی با مدافعان حرم میبینیم و این در جواب به آنانی است که میگویند مردم از جنگ و شهادت خستهاند. این را مرهون فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس هستیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز کشورهای دنیا با ما بر سر میز مذاکره مینشینند، نتیجه دفاع مقدس است. در دفاع مقدس فرهنگ مقاومت بهکار گرفته شد، اقتصاد مقاومتی را تجربه کردیم و امروز ابعاد و روشهای متفاوتی از آن را میبینیم.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اینکه در دفاع مقدس همه ابعاد قابل بررسی است، گفت: امروز جوانان ما از جوانان انقلاب و دفاع مقدس جلوتر هستند.

سردار کارگر راهیان نور را ظرفیتی عظیم دانست و با بیان اینکه بیش از 70 درصد زائران برای نخستین بار به مناطق عملیاتی سفر میکنند، افزود: ازجمله دغدغههای ما مسئله فرهنگی راهیان نور بود؛ چرا که عقیده داریم راهیان نور در جهان اسلام بعد از اربعین بزرگترین همایش است؛ اگرچه شکل حرکتش فرق میکند؛ اما یک کار بزرگ فرهنگی است.

سردار کارگر ادامه داد: یکی از مطالبات این بود که در موضوع فرهنگی باید قرارگاه ایجاد شود؛ لذا در جلسه اعضا تصویب شد که وظیفه سیاستگذاری، هدایت، هماهنگی و نظارت بر جریان فرهنگی راهیان نور کشور برعهده این قرارگاه فرهنگی قرار گیرد.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه خط قرمز ما در راهیان نور و دفاع مقدس پرداختن به مسایل جناحی است، تأکید کرد: دفاع مقدس متعلق به همه مردم، و کلید وحدت بین همه جناحهای سیاسی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار